۵ جاذبه دیدنی لاهیجان برای نوروز ۱۴۰۳

تور لحظه آخری-کاماپرس

لاهیجان یکی از شهرهای زیبای استان گیلان است که با تاریخ و فرهنگ غنی خود به یکی از جاذبه‌های زیبا و فوق‌العاده ایران نیز تبدیل شده است. این شهر علاوه بر این‌ها دارای مناطق زیبا، بکر و طبیعت منحصربه فرد است که در تمام فصول سال برای مسافران و گردشگران جذابیت ویژه‌ای ایجاد می‌کند. این شهر از یک طرف به دریای خزر و از طرف دیگر به جنگل‌هایی با درختان سر به فلک کشیده می‌رسد که انتخاب را برای گذراندن اوقات و لذت بردن از این منطقه زیبا دشوار می‌کند.

کاماپرس در این گزارش، ۵ جاذبه دیدنی لاهیجان برای نوروز ۱۴۰۳ را معرفی می‌کند.

1-شیطان کوه

بدون شک همه شما برای یک بار هم که شده اسم شیطان کوه در لاهیجان را شنیده‌اید. این کوه به عنوان جذاب‌ترین منطقه دیدنی لاهیجان در رتبه نخست قرار دارد. این منطقه در گذشته به شاه نشین معروف بوده اما امروز این منطقه تغییر نام داده و به شیطان کوه معروف شده است. به صورتی که نام شیطان کوه چنان جا افتاده است که نه تنها ساکنین لاهیجان، بلکه همه گردشگران با این نام آشنا هستند.

1-شیطان کوه

2-بام سبز لاهیجان

بام سبز یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی در لاهیجان است که در واقع زاده طبیعت بکر شیطان کوه می‌باشد. دلیل نام‌گذاری این منطقه به این دلیل است که در بالاترین نقطه شیطان کوه قرار گرفته و طبیعت بکر و سرسبز همراه با مزارع زیبای چای دارد که در دامنه شیطان کوه مانند گوهری سبز می‌درخشند. جذابیت تماشای شهر لاهیجان از بام سبز لاهیجان باعث شده که این منطقه به محلی جذاب برای رفت و آمد مردم محلی و گردشگران تبدیل شود.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

2-بام سبز لاهیجان

3-استخر لاهیجان

استخر لاهیجان نیز یکی از جاهای دیدنی این شهر به شمار می‌رود. این استخر بزرگ و زیبا که به دستور شاه عباس صفوی ساخته شد، مساحتی در حدود ۱۷ هکتار و عمق ۴ متر دارد. در وسط این استخر نیز جزیره‌ای زیبا قرار گرفته که یک پل سیمانی آن را به بخش جنوبی استخر مرتبط می‌کند. به گفته برخی مورخان در گذشته قصری عظیم و مجلل در این قسمت قرار داشته که شاه عباس برای گذراندن اوقات فراغت و استراحت در آن اقامت داشت. در اطراف این استخر نیز بلواری بسیار زیبا قرار دارد که زیبایی منظره این استخر را دو چندان می‌کند.

3-استخر لاهیجان 

4-پارک جنگلی میرصفا

به طور کلی لاهیجان یک شهر جنگلی به شمار می‌رود که در سراسر آن جنگل‌های سر به فلک کشیده و سرسبزی بی‌نظیری مشاهده می‌شود. در مرکز خود شهر لاهیجان هم یک بوستان جنگلی سرسبز به نام پارک جنگلی میرصفا خودنمایی می‌کند که جذابیت شهر را دوچندان می‌نماید. البته این پارک جنگلی به هیج عنوان مصنوعی یا ساخته دست بشر نیست و از قدیم به صورت جنگلی بوده است، اما به دلیل نگرانی‌هایی که نسبت به آسیب رسیدن به این منطقه جنگلی وجود داشت، در سال ۹۵ به یک مجموعه توریستی- جنگلی تبدیل شد.

4-پارک جنگلی میرصفا 

5-تالاب سوستان

تالاب سوستان لاهیجان که در حاشیه روستای سوستان در دهستان نیل لاهیجان قرار دارد شامل تالاب‌ها و گل‌های نیلوفر فراوانی است که این منطقه را به یک مکان دیدنی در لاهیجان تبدیل کرده است. این تالاب با منظره‌های رنگارنگ و بکر در طول چهار فصل، زیستگاه پرندگان و آبزیان متنوعی است. نکته جالبی که در مورد تالاب سوستان وجود دارد این است که مسیر رسیدن به این تالار نیز با شگفتی‌های طبیعی از مناطق دیدنی لاهیجان به شمار می‌رود. اگر شما هم قصد سفر به لاهیجان و لذت بردن از طبیعت و شگفتی‌هایش را دارید هرگز تماشای مناظر جذاب تالاب سوستان را از دست ندهید.

5-تالاب سوستان

انتهای پیام

مرتبط با : دالاهومارکوپولو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز