۱۴ نکته جالب که باید درباره شیرین عسل بدانید

کارخانه کیک سازی

گروه صنایع غذایی شیرین عسل یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدی ایران در زمینه شیرینی و شکلات است و اکثر ایرانی‌ها شیرین عسل را با کاکائو و بیسکوییت‌های آن می‌شناسند. اگرچه نسبت به دیگر شرکت‌های پرآوازه شیرین عسل قدمتی کمتر دارد، اما جایگاه خود را در بازار به خوبی پیدا کرده است.

کاماپرس در ادامه به ۱۴ نکته جالب از گروه شیرین عسل که دانستن آنها برای فعالین حوزه صنایع غذایی و کارآفرینان جالب است، اشاره می‌کند:

۱. یونس ژائله سعدآباد مالک و بنیان‌گذار شرکت شیرین عسل است که کار خود را با فروش محصولات غذایی دیگر شرکت‌ها در سال ۱۳۶۷ شروع کرد و پس از مدتی توانست نمایندگی فروش شرکت‌های بزرگ غذایی را به‌دست آورد.

۲. ژائله پس از سال‌ها کسب تجربه در زمینه تولید، عرضه و فروش محصولات غذایی سرانجام سال ۷۱ اولین خط تولید بیسکوییت‌های کرمدار را  در شهرک صنعتی تبریز راه‌اندازی کرد.

۳. اولین محصولات با یک فر دست‌ساز تولید می‌شدند، اما طولی نکشید که شیرین عسل به مرحله تولید بیسکوییت‌های جدید، شکلات، کاکائو و بسته بندی و فروش محصولات رسید.

آریاک سفر

۴. شیرین عسل با تاکید بر شعار «از دانه تا قفسه» تلاش کرده است با سرمایه‌گذاری‌های وسیع، تمامی مراحل تولید مواد اولیه، بسته‌بندی، توزیع و فروش را به صورت یک مجموعه به‌‌ هم‌ پیوسته انجام دهد.

۵. امروزه محصولات تولیدی شیرین عسل شامل بیسکوییت، شکلات، کیک، ویفر، آبنبات، مارشمالو، تافی، آدامس، پاستیل، نوشیدنی‌های گازدار، سس، ماکارونی، پودر و کره کاکائو و… است.

۶. شیرین عسل، ۲۸ سال پس از تاسیس بیش از ۱۳ هزار شغل در مجموعه‌های تولیدی خود ایجاد کرده است.

۷. گروه شیرین عسل برای اولین‌ بار در ایران کیک غنی شده با آهن و ویتامین را برای جبران کم‌خونی در مصرف‌کنندگان به‌ویژه زنان و کودکان تولید کرده است.

۸. برای اجتناب از هرگونه وقفه در دریافت ماده اولیه‌ی کاکائو، شیرین عسل شبکه تامین مستقیم دانه کاکائو را در ساحل عاج و غرب آفریقا سازماندهی کرده است. این محل‌ها از بهترین شرایط اقلیمی جهت کشت کاکائو برخوردار هستند.

۹. نخستین صادرات پودر و کره کاکائو در ایران توسط شرکت شیرین عسل انجام شده و از افتخارات این شرکت است.

۱۰. کمتر کسی در ایران با محصول «تی‌تاپ» از شرکت سالمین آشنا نیست. سالمین یکی از ۱۵ زیرمجموعه‌ شیرین عسل است. فرآوری، اولین و بزرگترین مجموعه تولیدی کره کاکائو، شکلات و فرآورده‌های کاکائویی در خاورمیانه از دیگر زیرمجموعه‌های مهم شیرین عسل است.

۱۱. در سال ۹۵ جشنواره برترین برند ملی کشور، گروه صنایع غذایی شیرین عسل را به عنوان برترین برند ملی در گروه کیک، بیسکوییت و شکلات معرفی کرد.

۱۲. بیشتر از ۶۵ کشور جهان مقصدی برای صادرات محصولات شیرین عسل هستند؛ هلند، بلژیک، روسیه، آلمان، اسپانیا، ترکیه و… تنها چند مورد از این کشورها هستند.

۱۳. رویکرد صادرات‌محور شیرین عسل در حوزه تولید، تنوع محصولات و حجم صادرات سبب شد که این گروه در سال ۹۴ عنوان صادرکننده ممتاز را از آن خود کرده و لوح و تندیس زرین دریافت کند.

۱۴. یونس ژائله برای ۶ سال متوالی صادرکننده نمونه کشور شناخته شده و همچنین اولین کارآفرین نمونه ملی است. از او به‌عنوان یکی از ۹ نخبه اقتصادی جهان اسلام در همایش تجارت کشورهای اسلامی در مالزی تجلیل شده‌ است.

 

مرتبط با : شیرین عسلیونس ژائله سعدآباد
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز