۱۰ نکته جدید درباره افزایش یارانه‌ها در دولت رئیسی

افزایش یارانه‌های نقدی یکی از وعده‌های انتخاباتی رئیس دولت سیزدهم بود که به نظر در حال اجرایی شدن است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بنا به اعلام محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری، طرح افزایش یارانه با یک ماه تاخیر نسبت به موعد اعلام گذشته، از دی ماه اجرایی خواهد شد. هنوز جزییات دقیقی از افزایش دو برابری یارانه از ۹۰ تا ۱۲۶ هزار تومان در دست نیست. ناگفته نماند که وزیر اقتصاد کمتر از 24 ساعت پس از اظهارات محسن رضایی، پرداخت یارانه‌های جدید را تایید نکرد. در ادامه آخرین جزییات طرح افزایش یارانه‌ها آمده است؛

1. از دی‌ماه قرار است افزایش پرداخت برای ۶۰ میلیون دریافت‌کننده کمک معیشتی انجام شود. از مجموع مشمولان این طرح، ۳۰ میلیون نفر ۹۰ هزار تومان و ۳۰ میلیون نفر دیگر تا ۱۲۶ هزار تومان یارانه جدید دریافت می‌کنند.

2. قرار بود اعتبار این طرح‌ از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و منابع ناشی از آن تامین شود اما هنوز دولت رئیسی، برنامه مشخصی برای حذف این ارز ارایه نکرده است.

آریاک سفر

3. بنابه اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه، یکی از نخستین پیامدهای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به منظور تامین منابع یارانه، ایجاد ۷ و ۶ دهم درصد تورم است.

4. توزیع یارانه به نحوی است که دهک‌های یک تا چهار، مبلغ ۱۲۶ هزار تومان و دهک‌های پنج تا هفت، مبلغ ۹۰ هزار تومان دریافتی خواهند کرد.

5. مشمولان دریافت یارانه با نرخ جدید، ۶۰ میلیون نفر هستند که از بین جمعیت ۷۸ میلیونی یارانه‌بگیران سال ۱۳۹۸ انتخاب می‌شوند. امکان ثبت‌نام افراد جدید در حال حاضر وجود ندارد.

6. این یارانه علاوه بر مبلغی است که دریافت‌کنندگان کمک‌های معیشتی از محل منابع ناشی از افزایش قیمت بنزین دریافت می‌کنند.

7. قرار بود بخشی از این یارانه به صورت کارت اعتباری یا بنِ کالا در اختیار دریافت کنندگان قرار بگیرد اما به نظر این موضوع نیز محقق نشده است.

8. این مبلغ، علاوه بر یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی است که پرداخت می‌شود.

9. در صورت تحقق این وعده دولت رئیسی، مبلغ یارانه خانواده‌های دو نفره که مشمول انواع یارانه‌های معیشتی و حمایتی می‌شوند به حدود 750 هزار تومان می‌رسد.

10. تصمیم دولت برای پرداخت نقدی یارانه یک تصمیم قطعی نیست و ممکن است در ماه‌های آتی به بن‌کارت‌ها و توزیع کالا به جای پول روی بیاورد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز