۱۰ برند برتر خودروی چینی در امارات

خودرو چینی-کاماپرس

صنعت خودرو از سال ۱۸۹۸ میلادی آغاز شد اما اولین ریشه‌های خودروسازی چین در دهه ۱۹۵۰ میلادی پا گرفت. در سه دهه اول تنها درصد کمی از قشر مرفه این کشور می‌توانستند ماشین بخرند اما در دهه ۹۰ صنعت خودروسازی چین پیشرفت چشمگیری داشت و حتی در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان معرفی شد. ماشین‌های چینی به‌خصوص در کشور امارات مورد استقبال و پذیرش قرار گرفته‌اند.

کاماپرس در این مطلب به معرفی 10 برند برتر خودروی چینی در امارات متحده عربی می‌پردازد؛

برند کگ موتور (GAC Motor)

این شرکت خودروساز چینی در سال ۲۰۰۸ تأسیس شد و در سال ۲۰۱۳ وارد بازارهای جهانی شد و تاکنون با برندهای شناخته شده‌ای نظیر هوندا، تویوتا، میتسوبیشی، فیات و غیره همکاری کرده است. محبوب‌ترین مدل‌های آن امپو، جی‌ان۶، جی‌ان۸، جی‌اس۳، جی‌اس۴ و جی‌اس۸ هستند.

گک-کاماپرس

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

جیلی (Geely)

این برند نیز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در چین است که در امارات تنها سه مدل ای‌سی۷، امگراند جی‌اس اسپورت و امگراند ایکس۷ اسپورت را به فروش می‌رساند.

جیلی-کاماپرس

بایک موتور (BAIC Motor)

این شرکت کار خود را از سال ۲۰۱۰ آغاز کرد و در حال حاضر به‌عنوان ششمین خودروساز بزرگ چین به شمار می‌رود. تولیدات این برند به سرعت در خاورمیانه محبوبیت پیدا کرد. به‌خصوص مدل‌های شاسی بی‌جی۸۰، بی‌جی۶۰، بی‌جی۴۰ سی، ایکس۷، اف۴۰ و…

بایک-کاماپرس

جک موتورز (JAC Motors)

جک موتورز که در سال ۱۹۶۴ تأسیس شد، از خودروسازان بسیار قدیمی در چین به شمار می‌رود. این شرکت از زیرمجموعه‌های گروه JAG می‌باشد که نیمی از آن متعلق به فولکس واگن و نیم دیگر متعلق به دولت چین است. از خودروهای محبوب آن در امارات می‌توان به خودروی سدان جی۷، کراس اوور اس۳ پلاس و شاسی بلند جی‌اس۴ اشاره کرد.

جک موتورز-کاماپرس

هاوال (Haval)

هاوال که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد در زمینه تولید خودروهای شاسی بلند تخصص دارد و در کشورهایی نظیر استرالیا، آرژانتین، ایران، عربستان سعودی، مصر، آمریکا و… فعالیت می‌کند. مدل‌های محبوب آن در امارات عبارتند از؛ جولیون، دارگو، اچ۶، اچ۶ جی‌تی و اچ۹.

هاوال-کاماپرس

چانگان (Changan)

این شرکت دولتی چینی در سال ۱۸۶۲ تأسیس شد اما اولین خودروی آن در سال ۱۹۵۹ تولید شد. این برند در زمینه تولید خودروهای الکتریکی فعالیت دارد و چانگان تعداد زیادی خودرو را در امارات متحده عربی خرده فروشی می کند که بیشتر آنها شاسی بلند هستند. مدل‌های محبوب آن در امارات سی‌اس۳۵ پلاس، سی‌اس۸۵، سی‌اس۹۵، یونی کی و… می‌باشند.

چانگان-کاماپرس

جتور (Jetour)

جتور یکی از چندین زیرمجموعه تازه تأسیس برند چری اتوموبیل است که خود در ۱۹۹۷ پایه‌گذاری شد. بیشتر تولیدات آن شامل کراس اوورها و شاسی بلندهایی مانند ایکس۷۰، ایکس۷۰ اس، ایکس۹۰ پلاس و… هستند.

جتور-کاماپرس

هونگچی (Hongqi)

هونگچی اغلب با لقب رولزرویس چینی شناخته می شود و بخاطر ساخت لوکس‌ترین خودروهای جهان معروف شده است. مدل‌های این برند در ابتدا فقط برای مقامات عالی رتبه دولت چین طراحی و تولید می‌شد و حتی رئیس‌جمهور چین یک هونگچی ال۵ سوار می‌شود. پس از احیای این شرکت در دهه ۸۰ بازار آن به امارات راه پیدا کرذ و خودروهای پرفروشی مانند اچ۵، اچ۷، او۹، اچ‌اس۵ و ای-اچ‌اس۹ را ارائه داد.

هونگچی-کاماپرس

گریت وال موتور (Great Wall Motor)

هشتمین خودروساز بزرگ چین یکی از محبوب ترین برندهای چینی در چندین بازار بین المللی محسوب می‌شود. این برند در حال حاضر فقط وانت‌های خود مانند وینگل۵، وینگل۷ و پوئر را در امارات به فروش می‌رساند.

گریت وال موتور-کاماپرس

بی وای دی (BYD)

بدون شک می توان گفت که بی وای دی بهترین خودروها را در مقایسه با سایر برندهای چینی تولید می‌کند. تولیدات این شرکت شامل خودروهای الکتریکی، اتوبوس‌ و کامیون‌های مدرن است که در سال ۲۰۲۲ با شکست دادن تسلا، به بزرگترین تولید کننده خودروهای الکتریکی در جهان تبدیل شد. مدل‌های محبوب آن در امارات آتو۳، هان، تانگ و ای۶ هستند.

بی وای دی (BYD)-کاماپرس

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز