یک وام کمرشکن؛ همه آنچه باید درباره وام مسکن فرزندآوری بدانید

لست سکند

بر اساس مصوبه جدید شبکه بانکی خانواده‌های متقاضی وام مسکن به ازای هر فرزند 25 درصد وام بیشتری دریافت می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس میزان افزایش 25 درصدی وام مسکن تا فرزند چهارم است. به این ترتیب حداکثر مبلغ وام دو برابر می‌شود. در حال حاضر میزان وام برای یک خانواده تهرانی 960 میلیون تومان است که در صورت داشتن یک فرزند به 1 میلیارد و 200 میلیون تومان افزایش می‌یابد. این در حالی است که میزان افزایش وام تأثیر خاصی در قدرت خرید نداشته و تنها قیمت 2/5 متر خانه در تهران را پوشش می‌دهد. با این حال اقساط کمرشکن وام از قبل هم بیشتر خواهد شد و 5 میلیون تومان به قسط 20 میلیون و 500 هزارتومان اضافه می‌شود.

شرایط دریافت وام مسکن فرزندآوری چیست؟

در راستای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» به ازای هر فرزند 25 درصد به مبلغ وام اضافه می‌شود. حداکثر مبلغ افزایش وام تا 100 درصد است؛ به این ترتیب تنها تا فرزند چهارم افزایش مبلغ تسهیلات اعمال می‌شود.

شرط دیگر افزایش مبلغ وام، سن فرزند یا فرزندان است که باید کمتر از 20 سال باشد. علاوه بر این شهر محل تولد پدر و فرزند نباید نرخ باروری بیش از 2/5 درصد داشته باشد؛ در غیر این‌صورت افزایش وام صورت نمی‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

دولت برای هر بچه چقدر وام می‌دهد؟

میزان افزایش وام به ازای هر فرزند 25 درصد است. چنانچه خانواده‌ای تهرانی دارای 4 فرزند باشند، می‌توانند 1 میلیارد و 600 میلیون تومان وام مسکن و 320 میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند. به این ترتیب 960 میلیون تومان وام بیشتر نسبت به حالت عادی دریافت خواهند کرد.

برای خانواده‌ای با سه فرزند مبلغ وام 25 درصد کمتر می‌شود، یعنی 1 میلیارد و 400 میلیون تومان وام و جعاله 280 میلیون تومانی دریافت می‌کنند. سقف مجموع وام و جعاله برای خانواده‌ای با 2 فرزند نیز به 1 میلیارد و 440 میلیون تومان می‌رسد. در نهایت خانواده تک فرزنده نیز 1 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کند. در واقع می‌توان گفت به ازای هر فرزند 200 میلیون تومان به وام مسکن و 40 میلیون تومان به مبلغ جعاله اضافه می‌شود.

وام فرزند اول چقدر است؟

در کنار وام 30 میلیون تومانی برای به دنیا آوردن فرزند اول، خانواده‌ها مبلغی وام مسکن بیشتر نیز دریافت می‌کنند. این عدد به صورت ثابت 25 درصد است. هم‌اکنون وام مسکن برای زوجین تهرانی 800 میلیون تومان و وام جعاله نیز 160 میلیون تومان است. به این ترتیب 100 میلیون تومان به تسهیلات مسکن اضافه شده و مبلغ نهایی آن به 1 میلیارد تومان می‌رسد. 40 میلیون تومان نیز به مبلغ جعاله اضافه شده و ارزش نهایی آن 200 میلیون تومان می‌شود. به این ترتیب دولت به ازای فرزند اول 240 میلیون تومان وام پرداخت می‌کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز