یک سوم جمعیت ایران از «اسکای روم» استفاده می‌کنند

لست سکند

نخستین نشست خبری پلتفرم بومی اسکای‌روم، امروز در محل دفتر این استارتاپ در نیشابور با حضور از اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست خبری، مجید خواهانی ‌بنیانگذار و مدیرعامل اسکای روم و محسن خواهانی ‌بنیانگذار و مدیر فنی این پلتفرم، در رابطه با شکل‌گیری اسکای روم، وضعیت کنونی و برنامه‌های آینده این پلتفرم پرداختند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ آموزش، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طبق گفته مجید خواهانی، داستان شکل‌گیری اسکای روم به سال 92 برمی‌گردد. در واقع در سال 93 محصول فعلی شکل گرفت و در سال 95 اسکای‌روم هویت حقوقی پیدا کرد.

اما در اسفندماه سال 98 و با همه‌گیری کرونا بود که اسکای روم مورد اقبال عمومی مردم، مدارس، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف قرار گرفت و به این ترتیب اوج ناگهانی اسکای روم رقم خورد.

اسکای روم و ۲۷میلیون کاربر!

خواهانی با اشاره به 27 میلیون کاربر ایرانی این پلتفرم گفت: یکی از ویژگی‌های اسکای روم حضور هم‌زمان کاربران است؛ در حال حاضر اسکای‌روم رکورددار ثبت هم‌زمان بیش از نیم میلیون نفر کاربر بر روی سرورهایش است.

راز آسمان پایتخت

وی ادامه داد: میزبانی از رویدادهای بزرگ علمی با حضور کاربرانی از 45 کشور دنیا اعم از دانشجویان دانشگاه‌های معتبر دنیا و اساتید برجسته بین‌المللی هم از دیگر دستاوردهای ما بوده است.

رشد چشمگیر پلتفرم ایرانی

مدیرعامل اسکای‌روم با بیان این که این پلتفرم در دوران پاندمی، رشد 100برابری را تجربه کرده، افزود: قطعا محصول ما کاستی‌هایی دارد، اما تلاش ما این است که شایستگی‌های خود را افزایش بدهیم. خوشحالیم که با وجود سرویس‌های رایگان خارجی، کابران ایرانی تصمیم به پرداخت هزینه برای استفاده از سرویس بومی اسکای‌روم گرفتند.

در ادامه این نشست، محسن خواهانی، بنیان‌گذار و مدیر فنی اسکای‌روم به تشریح مباحث فنی مرتبط با این پلتفرم بومی پرداخت: از اواخر سال 98 و با شروع پاندمی، رشد ناگهانی را تجربه کردیم و این چالش بزرگی بود که توانستیم با توسعه تیم و توسعه زیرساخت‌ها از این چالش‌ها عبور کنیم.

شاد و اسکای روم منافاتی با هم ندارند

خواهانی گفت: فکر می‌کنم شاد و اسکای روم دو پلتفرم متفاوت هستند و هر کدام امکانات متفاوتی را به مدارس و دانش‌آموزان و معلمان ارائه می‌دهند و در حال حاضر، حدود 60درصد کاربران ما از جنس مدارس و دانشگاه‌ها هستند.

وی به این سوال که آیا پایان کرونا، تقاضا برای استفاده از اسکای‌روم را کاهش می‌دهد، پاسخ داد: من باور دیگری دارم. چون مثلا آموزشگاهی که قبلا به‌ صورت سنتی کار می‌کرده اما به واسطه آشنایی با اسکای‌روم به ما بازخورد داده که رشد چند برابری داشته و از خارج از تهران هم کاربر جذب کرده است، این آموزشگاه به وضعیت سنتی قبل از پاندمی برنمی‌گردد، زیرا برای راه‌اندازی شعبه در سایر نقاط ایران هزینه زیادی باید بپردازد.

مدیر فنی اسکای‌روم در پایان این جلسه از گسترش فعالیت‌های این مجموعه خبر داد و گفت: حدود 9 ماه است که واحد بین‌الملل ما فعالیت خود را شروع کرده و به کشورهای منطقه خدمات خواهد داد؛ این امکان رشد کسب و کار ما را ادامه‌دار خواهد کرد و ادامه توسعه بخشیدن به اسکای روم از برنامه‌های ما است.

مرتبط با : اسکای روم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “یک سوم جمعیت ایران از «اسکای روم» استفاده می‌کنند

  1. Nv گفته:

    احتمالا این آمار رو از مرکز آمار ایران گرفتید وگرنه یک کم فکر میکردید حداقل یک سوم مردم ایران یا گوشی اندروید ندارن و یا افراد کودک و خردسال افراد مسن و یا بی سواد هستند و دوسوم باقی مانده جمعیت خیلی هاشون اصلا این پلتفرم رو نمیشناسن حالا شما چه جور مدعی استفاده دوسوم مردم ایران از این پلتفرم شدید خدا داتد البته شاید آنار رو برمبنای تعداد افراد حاضر در اطراف خود رو محاسبه کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز