یک اماراتی به فضا می رود

تورهای مسافرتی لحظه آخر

امارات از جمله کشورهای عربی در حال پیشرفت سریع است. این کشور برنامه دارد تا سال ۲۰۲۴ یک فضاپیمای بدون سرنشین به ماه بفرستد و تا سال ۲۱۱۷ یک سکونتگاه در مریخ بسازد. در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار یک اماراتی به نام «هزا المنصوری» را به فضا فرستاده شد. حالا «سلطان النیادی» برای مأموریتی شش ماهه زمین را ترک کرده و اولین مأموریت فضایی طولانی مدت امارات را رقم زده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سلطان النیادی در ۲ خرداد ۱۳۶۰ در العین، امارات به دنیا آمد. او لیسانس خود را در رشته مهندسی ارتباطات و فناوری اطلاعات از دانشگاه برایتون انگلستان دریافت کرد. در مقطع ارشد در رشته امنیت اطلاعات دانشگاه گریفیث استرالیا و در مقطع دکترا در زمینه جلوگیری از نشت اطلاعات ادامه تحصیل داد. او سپس مدتی به‌عنوان مهندس امنیت سایبری به استخدام نیروهای مسلح امارات درآمد.

النیادی به همراه گروهی از ملیت‌های مختلف با فضاپیمای اسپیس ایکس به فضا پرتاب خواهد شد. آن‌ها در طول مأموریت شش ماهه خود آزمایش‌های علمی و پروژه‌های تحقیقاتی مختلفی انجام خواهند داد.

راز آسمان پایتخت

تاریخ تعیین شده برای پرتاب فضاپیما ۸ اسفند ۱۴۰۱ بود، اما شرایط نامساعد جوی و مشکلات فنی تاریخ آن را به ۱۱ اسفند موکول کرد.

در اردیبهشت امسال دو فضانورد سعودی دیگر از جمله اولین زن فضانورد عرب به این تیم خواهند پیوست.

ولیعهد و رییس‌جمهور امارات ضمن ارسال پیام‌های حمایتی، انجام این مأموریت را افتخار جهان عرب عنوان کردند.

نویسنده: زهرا لطفی نژاد

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز