یخچال های ۲۵۰ میلیون تومانی قاچاق در بازار

لست سکند

در حالی که به گفته رئیس اتحادیه لوازم خانگی در حال حاضر ۸۰ درصد لوازم خانگی ساخته شده در بازار قاچاق به شمار می رود جولان یخچال هایی با قیمت های نجومی در بازار تامل برانگیز شده است.

به گزارش کاماپرس؛ با جستجو در فضای مجازی می توان به راحتی هر وسیله ای را با قیمت های متفاوت بخریم. اما مسئله ای که وجود دارد افزایش سرسام آور قیمت برخی از کالاها از جمله لوازم خانگی است. مانند یخچالی با برند خارجی که به قیمت ۱۶۰  تا ۲۵۰میلیون تومان به فروش می رسد. درست هم قیمت یک خودرو!
ممنوعیت واردات و کیفیت پایین برخی از محصولات باعث شد بسیاری به سمت قاچاق محصولات خارجی بروند.

در همین رابطه،سید مرتضی میری رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت افزایش قیمت نجومی لوازم خانگی در بازار و همچنین فروش یخچال ۲۵۰ میلیون تومانی گفته است: بیش از ۲ سال است که واردات لوازم خانگی کاملا ممنوع شده است. اگر لوازمی در بازار موجود است یا قاچاق به شمار می‌رود یا از قبل در انبار موجود بوده است.
میری ادامه داد: مشکلی که وجود دارد گرانی بیش از اندازه برخی لوازم خانگی است به طوری که قبل از عید ماشین ظرفشویی آلمانی ۸ میلیون تومان بود، اما در حال حاضر برند ایرانی این کالا ۱۲ میلیون تومان شده است. نیاز است سازمان حمایت به این موضوع ورود کند تا بتوان قیمت‌ها را کنترل کرد.

قیمت ها اعلام شود

رئیس اتحادیه لوازم خانگی همچنین گفته است: در نظر داریم برند‌های ایرانی را سر و سامان دهیم، به فروشندگان لوازم خانگی فرصت داده ایم تا ۲۰ خرداد قیمت محصولات خود را وارد سامانه ۱۲۴ کنند تا قیمت‌ها به یک ثبات نسبی برسد.

راز آسمان پایتخت

افزایش تولید انواع لوازم خانگی در سال گذشته

در این میان، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت از افزایش ۱۳ درصدی تولید لوازم خانگی در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ خبر داد و تصریح کرد: امسال برای صادرات لوازم خانگی نیز برنامه‌ریزی شده است و پیش بینی می‌شود که در سال جاری ۱۶۰ میلیون دلار لوازم خانگی صادر شود.

به گفته این مقام مسئول تولید یخچال و فریزر در سال گذشته با ۷ درصد رشد به یک میلیون و ۱۶۰ هزار دستگاه رسید که امسال برنامه ریزی شده تولید این وسیله به یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه
رسید که امسال برنامه ریزی شده تولید این وسیله به یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه برسد.

انتهای پیام

مرتبط با : اتحادیه لوازم خانگی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “یخچال های ۲۵۰ میلیون تومانی قاچاق در بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز