یارانه 60 هزار تومانی کالا در انتظار تصویب/ یارانه معیشتی فردا پرداخت می شود

لست سکند

ساعت 24 فردا شب یازدهم مهرماه یازدهمین مرحله یارانه معیشتی در حالی به‌حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود که با وجود اخبار منتشر شده مبنی بر اجرایی شدن یارانه‌کالای اساسی در مهرماه این یارانه در پیچ و خم تصویب در مجلس قرار دارد.

به گزارش کاماپرس، با اخبار منتشر شده درباره واریز یارانه 60 هزار تومانی کالای اساسی برای 40 میلیون نفر و یارانه 120 هزار تومانی برای 20 میلیون نفر، اقشار فراوانی در انتظار تحقق این وعده هستند اما فعلا این طرح در پیچ و خم تصویب در مجلس قرار دارد و زمان دقیقی برای اجرای آن اعلام نشده است. بر اساس آنچه تاکنون از جزئیات این طرح منتشر شده، یارانه‌مذکور قابل برداشت به صورت نقدی نیست و فقط می توان با آن کالای اساسی خریداری کرد.

البته دولت به این طرح مجلس اشکالاتی وارد کرده و از جمله علی ربیعی سخنگوی دولت اخیرا منابع این طرح را مبهم دانسته است. بر این اساس باید دید این طرح سرانجام اجرایی می شود یا خیر.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اطلاعیه جدید خود اعلام کرده که این مبلغ همانند مراحل قبل و بر اساس تعداد اعضای خانوار واریز می‌شود. طبق این اطلاعیه برای خانواده یک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دونفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های ۵ نفره و بیشتر نیز ۲۰۵ هزار تومان یارانه کمک معیشتی واریز خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

فرارو در ذیل خبر واریز یارانه معیشتی نوشته است: با توجه به مشکلات چند سال اخیر به نظر می‌رسد سابقه دولت در پرداخت یارانه‌ها چندان هم خوب و مفید واقع نبوده است، چراکه طبق قانون دولت موظف است در کنار تأمین نیاز‌های اساسی مردم در و ریشه کردن فقر نیز تلاش کند. با نگاهی به مبلغ و میزان یارانه‌ها، با افزایش تورم و بالا رفتن دلار متوجه می‌شویم که دولت در پرداخت یارانه‌ها و کاهش فقر، عملکرد قابل قبولی نداشته است. چراکه به میزان و مبلغ یارانه و کمک معیشتی دولت هیچ تناسبی با گرانی، تورم و خط فقر ندارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “یارانه 60 هزار تومانی کالا در انتظار تصویب/ یارانه معیشتی فردا پرداخت می شود

  1. یه بدبخت گفته:

    سلام . مددجویان بهزیستی جز نیازمندترین و‌اسیب پذیرترین قشر ایرانی هستند که با این تورم وکرونا یه سختی زنده مانی میکنند نه زندگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز