یارانه 45500 تومانی و یک باور غلط درباره حذف آن

یارانه نقدی
لست سکند

در زمان راه اندازی سامانه املاک و اسکان و فراخوان مردم برای ثبت واحدهای مسکونی ملک و استیجاری از سوی برخی مسئولان عنوان شد ثبت نام نکردن در این سامانه پیامدهای جدی همچون حذف یارانه نقدی را به همراه خواهد داشت اما به نظر می رسد این موضوع جدی نبوده است.

به گزارش کاماپرس، وقتی سخن از الزامی بودن ثبت نام در سامانه املاک و اسکان به میان آمد مسئولان امر در مصاحبه های خود اعلام کردند ثبت نام نکردن در این سامانه تبعاتی همچون حذف یارانه نقدی را به دنبال خواهد داشت اما امروز وزیر مسکن به عنوان متولی این بخش اعلام کرد هنوز خود وی در سامانه مذکور ثبت نام نکرده است.

البته مهلت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان تمدید شده و همه فرصت دارند در این سامانه ثبت نام کنند اما به نظرمی رسد سخنانی که پیش از این درباره پیامدهای شدید بی توجهی به ثبت نام در این سامانه مطرح شده بود ، چندان هم جدی نیست.

وزیری که فقط یک خانه دارد و همان یک خانه را در سامانه ثبت نکرده!

بنا به اعلام مهر، محمد اسلامی در آخرین اظهارت خود درباره شمار افراد  ثبت نام کننده در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳ میلیون محل سکونت خود را در سامانه ثبت کرده‌اند.

راز آسمان پایتخت

اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا تعداد ثبت اطلاعات، تا پایان شهریور به بیش از ۲۵ میلیون واحد مسکونی که در سرشماری نفوس و مسکن آمده، می‌رسد یا خیر؟ گفت: اگر کسی نگوید ضرورت ندارد این کار انجام شود و بگذارند مردم کار خودشان را انجام دهند امیدواریم کل کار انجام شود؛ چون سامانه اسکان ظرفیت و کشش آن را دارد رسانه‌ها هم حتماً تبلیغ کنند تا مردم این کار را انجام دهند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش خبرنگار که آیا شما خودتان در سامانه اسکان ثبت نام کرده‌اید؟ گفت: من در سامانه اسکان ثبت نام نکرده‌ام .فقط یک خانه دارم و وقت نکرده‌ام در سامانه اسکان ثبت نام کنم.

اخبار مهم و مرتبط را بخوانید:

وام اجاره با همان شرایط سال 99 اما مبلغ بیشتر پرداخت می شود

وزیر راه و شهرسازی درباره موضوع مناقشه برانگیز وام اجاره نیز توضیح کوتاهی به این مضمون داد: همه شرایط سال 99 امسال هم برقرار است و شرایطی که برای سقف متراژ واحد مسکونی و یا تعداد ضامنان وجود داشت، امسال هم وجود دارد. من هر چه بگویم، ذهن جامعه را به هم می‌ریزد؛ فقط مبلغ را افزایش دادیم، ۵۰ میلیون تومان وام ودیعه برای مستأجران در شهر تهران به ۷۰ میلیون تومان، ۳۰ میلیون تومان کلانشهرها به ۴۰ میلیون تومان و ۱۵ میلیون تومان سایر شهرها به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز