یارانه 45500 تومانی سال آینده با 3 روش افزایش می‌یابد/150تا 250 هزار تومان به چه کسانی پرداخت می شود؟

بر اساس تازه ترین گزارش ها، نمایندگان مجلس در حال نهایی کردن افزایش یارانه نقدی در کمیسیون تلفیق بودجه هستند و با نهایی شدن این طرح یارانه 45500 تومانی افزایش خواهد یافت.

به گزارش کاماپرس، به نظر می رسد گله و شکایت اقشار مختلف مردم از ثابت ماندن یارانه 45500 تومانی با وجود افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان، در مجلس دوازدهم شنیده شده و نمایندگان در حال نهایی کردن طرحی برای افزایش این یارانه هستند. بر اساس گزارش ها سه روش نیز برای افزایش این یارانه در دست بررسی و نهایی شدن است.

اختلاف نظر دولت و مجلس بر سر یارانه نقدی و دلار 4200 تومانی

این طرح در حالی مراحل نهایی خود را طی می کند که دولت نظر چندان موافقی با آن ندارد چرا که قرار است منابع و به عبارت روشن تر پول لازم برای افزایش یارانه نقدی، از محل حذف ارز 4200 تومانی تامین شود. به بیان دیگر، این طور به نظر می رسد که دولت به افزایش یارانه 45500 تومانی نظر مساعدی ندارد و همچنان معتقد است که می تواند با تخصیص دلار دولتی – دلار 4200 تومانی – به واردات کالای اساسی قیمت این اقلام را برای مردم پائین نگه دارد.

تاکید مجلس بر حذف دلار 4200 تومانی و افزایش یارانه نقدی

آریاک سفر

از سوی دیگر نمایندگان مجلس بر اساس شواهد و مستندات فراوان بر این باورند، روش دولت برای کنترل قیمت کالاهای اساسی امتحان خود را با نمره مردودی پس داده و کارآمد نیست ودلارهای 4200 تومانی تخصیص داده شده به واردات کالای اساسی موجب ارزان رسیدن این کالاها به دست مردم نشده و فقط عده ای وارداتچی سودجو و دارای رانت و نفوذ را ثروتمندتر کرده است.

فارس از قول اعضای کمیسیون تلفیق مجلس گزارش کرده است که اعضای این کمیسیون مصمم هستند یارانه نقدی یا همان یارانه 45500 تومامی و یارانه معیشتی یا همان یارانه ای که بعد از گرانی سه برابری بنزین در آبان ماه 98 به عده ای از مردم تخصیص پیدا کرد و یارانه جدیدی که از محل حذف 4200 تومانی تامین اعتبار می شود را تجمیع کرده و این سه یارانه را در قابل یک یارانه در سال 1400به حساب سرپرستان خانوار واریز کنند. اعضای کمیسیون تلفیق سه روش برای این منظور خود در نظر گرفته و در حال بررسی و نهایی کردن یکی از آنها هستند.

روش اول؛ پرداخت فراگیر و افزایش یارانه 45500 تومانی به 150 هزار تومان

بر اساس این روش یارانه نقدی ماهانه 45500 تومانی تمام افرادی که این یارانه را می گیرند ، به یارانه جدید ماهانه 150 هزار تومانی افزایش خواهد یافت. اگر این سناریو نهایی شود یارانه افرادی که در حال حاضر یارانه معیشتی نمی گیرند بیش از سه برابر شده و یارانه افرادی هم که جزو دریافت کنندگان یارانه معیشتی هستند حدود 50 درصد افزایش می یابد.

روش دوم؛ افزایش یارانه نقدی معیشتی بگیران به 200 هزار تومان

بر اساس روش دوم، یارانه 45500 تومانی برای همه اقشار افزایش نمی یابد. البته افرادی صرفا یارانه نقدی 45500 تومانی می گیرند، همچنان یارانه خود را دریافت می کنند ولی افزایش اصلی شامل کسانی می شود که هم یارانه نقدی و هم یارانه معیشتی(بنزینی می گیرند و حدود 60 میلیون نفر هستند. یارانه این افراد که تعداد آنها بر اساس آمارهای دولت 60 میلیون نفر است به به 200 هزار تومان در ماه افزایش می یابد.

روش سوم؛ افزایش یارانه به تناسب وضعیت مالی خانوارها

این روش از دو روش قبلی پیچیده تر است و اگر این روش نهایی شود یارانه نقدی به صورت سه پله ای به شرح زیر افزایش می یابد؛

گروه یک: اقشاری که یارانه 100 هزار تومانی کمک معیشت کرونا نمی گیرند و بر اساس آمارها حدود 43 میلیون نفر هستند. یارانه این افراد به 100 هزار تومان در ماه افزایش می یابد. به این ترتیب یارانه نیمی از این افراد که «صرفا» یارانه 45500 تومانی می گرفتند 2.2 برابر شده و یارانه نیمی دیگر از این افراد که هم یارانه 45500 تومانی و هم یارانه معیشتی می‌گرفتند، حداقل 50 درصد افزایش می‌یابد.

گروه دو: اقشاری که هم یارانه نقدی 45500 تومانی و هم یارانه معیشتی بنزینی و هم از آذرماه امسال تا پایان سال یارانه 100 هزار تومانی کمک معیشت کرونا می گیرند ولی تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد قرار ندارند. این افراد حدود 25 میلیون نفر هستند و بیمه و درآمد ثابت ندارند و یارانه آنها به 200 هزار تومان در ماه افزایش می یابد.

گروه سه: یارانه افرادی که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی همچون سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام قرار دارند( این اقشار هم یارانه نقدی 45500 تومانی و هم یارانه معیشتی(بنزینی) و هم در 4 ماهه پایان سالجاری، یارانه کمک معیشت 120 هزارتومانی کرونا می گیرند) به 250 هزار تومان در ماه افزایش می یابد.

این که کدام یک از روش های فوق برای افزایش یارانه ها در سال آینده نهایی می شود در چند روز آینده  توسط کمیسیون تلفیق مجلس مشخص می شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم مرتبط با یارانه 1400، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

18 دیدگاه برای “یارانه 45500 تومانی سال آینده با 3 روش افزایش می‌یابد/150تا 250 هزار تومان به چه کسانی پرداخت می شود؟

  1. سید گفته:

    به مستحقش باید برسه کسی که 7 8 میلیون بیشتر حقوق می گیره چه نیازی به 40 تومن داره یک تعداد زیادی اصلا در آمد ندارن

  2. ناشناس گفته:

    باز چه خوابی برا مردم دیدید حقه بازها پدر مردما دراوردید شما به ی معلول سرپرست خانوار رحم نمیکنید فکر رای ۱۴۰۰ هستید

  3. علی گفته:

    بخداقسم تو سیستان بلوچستان مردم با یاران نون خالی میخورن بیشترین ظلم خواهشا از پول نفت بهشون حداقل ماهی ۲میلیون بدهید

  4. مهرداد دهقانی مبارکه گفته:

    دلار۷تومنی شد۱۷۵۰۰باسیاست اشتباه این تفاوت قیمت حق مردمه تاحالاکه باهزاردلیل بیخود یه سری پول ملتاخوردن .
    حالامیخواین سرمردماشیره بمالید.
    دولت ومجلس دستشون تویه کاسه هست
    دوباره با این کارتون همه چیز گرون میشه
    انوقت شما میخواین دلارا به ریال بدید به مردم
    دوماهه میخواین تصمیم بگیرین چطوری این کارابکنیم.میترسید براخودتون کم بمونه اگه راست میگین تفاوت ایندو را به نسبت مساوی بین مردم بصورت مساوی تقسیم کنید.البته به دلار
    چه لذتی میبرید ازاین نوع حکومت کردن.حکومت حضرت علی اینطوری بوده .
    حضرت علی بیتالمالا بین همه مساوی تقسیم
    میکرد بااینکه آنروز عبدوآزادبود.
    ولی شما امروز همه راعبدکردیدوحق همه رامیخورید.

  5. شبنم گفته:

    ببخشید ما خودمونو بیمه کردیم اشتباه کردیم انگار داریم الان تواین وضعیت از گلوی بچم میزنم حق بیمه میدم بخاطر همین باید صد بگیرم اونی که راحته دویست بگیره

  6. امیرحسین گفته:

    خداوکیلی ی مسحره بازی درآوردید که مردم رو فقیر تر و سفره شون رو کوچیک تر و گرسنه تر کنید اگه مجلس صداقت داشت میومد و میگفت الان که تمام خدمات به مردم از طرف دولت و حاکمیت به مردم طبق دلار محاسبه میشه دولت هم باید حق و حقوق و دستمزد مردم رو به دلار محاسبه و پرداخت کنه چطور الان بنزین رو به مردم طبق نرخ کشورهای حاشیه خلیج فارس محاسبه میکنن و همچنین کالا و خدمات و همچنین مواد غذایی که به مردم میده رو مبنای دلار حساب میکنه اما حقوق و دستمزد رو به ریال پرداخت میکنه؟؟

  7. یاسمین گفته:

    باز خوبه که دولت تو این گرونی به فکر افزایش یارانه افتاده چون خیلی آدم های بدبختی مثل من هستن تنها درآمدشون همین یارنه اس

  8. قاسم گفته:

    من دارم با یارانه بیمه پرداخت میکنم به من این ۱۰۰تومان ندادین ۳تا بچه دارم مستاجرم میرم سرگذر کارگری میکنم حساب بانکی هم ندارم این پول بیت المال از جیب شما که نمیره که به هرکی دوست دارین میدین به هرکی دوست ندارین نمیدن اخه شما از خدا نمیترسید شما چطور مسلمانی هستین

  9. یه بدبخت گفته:

    عامو برین بمیرین همتون. اگه میتونین یارانه ریالی رو به دلار حساب کنین بدین به مردم.
    نه اینکه با دروغ هاتون مردم بیچاره رو گول بزنین…
    فلان برج سال افزایش یارانه داریم. جمع کنین این مسخره بازی رو.
    برید یارانه رو به قیمت پراید بدین…
    ببینید اون موقع قیمت خودرو چقدر بوده الان چی، کشتین مارو با این یارنه هاتون
    برید یارانه رو به قیمت کرایه خونه بدین.
    کسانی که بالا نشستن دارن برنامه ریزی میکنن. برن بمیرن

  10. عماد گفته:

    ما هیچ حقوقی از هیچ جا نمیگیریم خودمون از جیبمون بیمه رد میکنیم با هزارتا بدبختی چرا نباید این کمک ها شامل ما بشه تو این اوضاع این چه عدالتیه در آوردید برامون از خدا بترسید واقعا چجوری نشستید حساب کردید با خودتون

  11. محسن گفته:

    کسانی که با اوضاع گرانی درامدی کم با ۳ فرزند یکی دانشجو چکار کنند فقط می گن درامد ثابت دارن ایا ماهی با ۴میلیون فقط پول قسط و اجارت می شه رضای خدا قضاوت کنند عادلانه تصمیم بگیرن بلخره اون دنیایی هم هست خودشونو بزارن به جای ما گناه کردیم با مدرک لیسانس ۲۴ سال سابقه قراردادی ماهیانه ۴ میلیون درامدم بیا با مدرک ثابت می کنم خودشان با این حقوق ۵ نفر عاعله می تونن زندگی کنند .

  12. Balochstantiger گفته:

    نان نیست ترس نیست…
    ملت را فیلم کردن این ها همه دسیسه هست تا رای ۱۴۰۰ مردم را بگیرن …
    کشوری ک غرق در نفت و اورانیم و طلا هست ۲ ماه الان تو بلوچستان ۴ تا‌ کوه طلا پیدا کردن بعد بلوچ ها سوختبر هستن کورد ها کولبر
    ما همه توی این سناریو دخیل هستیم همه باید اعتراض کنیم همه باید بلند بشیم بلوچ کورد ترک لر فارس ووووو

  13. محمد گفته:

    تا وقتی همه چیز غیر شفاف هست ،همیشه این اتفاقا می افته ،والا اگه قرار بود همه چیز شفاف نشون بدن ،بگن این پول گرفتیم این فیش واریز ،دیگه نه چیزی از تحریم بود،نه مقاومت ،اخه یه عهده نونشون از این راهه، بتوانند همه چیز تحریم باشه، خدا لعنتون کنه شما که تا هفت نسلتون بخوان بخورن دارید ،اخه تا کی می خواهید مردم بدبخت کنید،اخه لعنتی تو میایی از مردم صحبت می کنی به حساب خودت ماهی ۳۰ میلیون برای دفتر و. . خودت ۱۰ میلیون می گیری،۴ سال می شه ۱۲۰۰ ،چه فقط ۲ دو میلیارد خرج می کنی

  14. محمد گفته:

    تا وقتی همه چیز غیر شفاف هست ،همیشه این اتفاقا می افته ،والا اگه قرار بود همه چیز شفاف نشون بدن ،بگن این پول گرفتیم این فیش واریز ،دیگه نه چیزی از تحریم بود،نه مقاومت ،اخه یه عهده نونشون از این راهه، بتوانند همه چیز تحریم باشه، خدا لعنتون کنه شما که تا هفت نسلتون بخوان بخورن دارید ،اخه تا کی می خواهید مردم بدبخت کنید،اخه لعنتی تو میایی از مردم صحبت می کنی به حساب خودت ماهی ۳۰ میلیون برای دفتر و. . خودت ۱۰ میلیون می گیری،۴ سال می شه ۱۲۰۰ ،از کجا فقط ۲ دو میلیارد خرج انتخابات مجلس می کنی؟

  15. آرش اسدی گفته:

    دوستان اینا همش حقه هست تا مردمو بکشونن پای صندوقهای رای بعد ۴۰ سال حمایت از جمهوری اسلامی این سده عاقبت مردم اگه از این شرایط راضی هستین باز برید رای بدید منکه راضی نیستم و رای هم نمیدم

  16. آیا خدا هست؟ گفته:

    کدام یارانه 45 هزار تومانی؟! یارنه ای سال اول ارزش ماهانه اش بیش از 40 دلار بود و اکنون کمتر از دو دلار است و تازه با ترفند کورنایی و وام یک میلیونی اکثریت دیگر نمیگیرند؟!
    آیا خدا هست؟
    فقط همین یک سوال آیا خدا هست و اگر هست چرا انتقام مظلومان ایران از ظالمان نمیگرد؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز