یارانه 45 هزار و 500 تومانی به خانه های خالی ربط پیدا کرد!

لست سکند

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، پرداخت مساوی یارانه به ۶۰ میلیون نفر، یکی از ضعف‌های هدفمندی یارانه‌ها است که با شناسایی خانه‌های خالی از سکنه، می توان عدالت را بهتر اجرا کرد.

به گزارش کاماپرس، حدود 10 سال از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها می گذرد و با وجود آنکه بسیاری از کارشناسان مبلغ یارانه به ازای هر نفر را در مقایسه با نرخ تورم ناچیز می دانند اما اغلب مشمولان، پرداخت آن را لازم و ضروری می دانند، در این میان یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقد است که در صورت شناسایی خانه های خالی، می توان از پرداخت یارانه مساوی به تمام مشمولان جلوگیری کرد.

در حال حاضر 60 میلیون ایرانی یارانه ای یکسان دریافت می کنند، این درحالی است که بسیاری از مشمولان شرایط لازم را ندارند و یا باید از لیست دریافت کنندگان حذف شوند یا مبلغ پرداختی آنها تغییر کند.

شناسایی خانه های خالی و صاحبان آنها می تواند در شفاف سازی بهتر مشمولان واقعی دریافت یارانه کمک شایانی کند، موضوعی که رحیم زارع، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، هم به آن اشاره می کند و می گوید: با شناسایی خانه‌های خالی از سکنه، بهتر می توان عدالت یارانه ای را اجرا کرد.

لزوم شناسایی خانه های خالی

راز آسمان پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم، با تاکید برلزوم شناسایی خانه‌های خالی می گوید: حاکمیت برای اجرای سیاست‌های اقتصادی و حمایتی و یارانه‌ای باید مالکیت و سکونت افراد را بداند.
زارع ادامه می دهد: عموم کشور‌ها با بررسی اطلاعات سکونتی افراد جامعه، بسته‌های حمایتی و اقتصادی را در اختیار افراد قرار می‌دهند.
او با انتقاد از پرداخت مساوی یارانه به ۶۰ میلیون نفر از هموطنان می گوید: می‌توان با شناسایی خانه‌های خالی از سکنه، عدالت را بهتر اجرا، و از افراد نیازمند بیشتر حمایت کنیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم با اشاره به اجرای این طرح در ۵۰ کشور دنیا، اظهار می کند: در برخی کشور‌ها قوانین بگونه‌ای است که اگر شخصی یک ماه خانه خود را خالی بگذارد، زیان بیشتری می‌کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “یارانه 45 هزار و 500 تومانی به خانه های خالی ربط پیدا کرد!

  1. حبیب اله عزیزیh گفته:

    بی عرضگی دولت را نشان میدهد.بیشتر مردم یارانه نیازدارن نه این یارانه.بخوره توسرتون.یارانه بایدبه قشرفقیر داده بشه بیشتر بشه.روستاییان عشایر.افرادبیکاروضعیف.خانواده های جوان بیکار.کارگران ساختمانی.خانواده های پرجمعییت و…..

  2. مهدی گفته:

    احسنت,گل گفتی ولی خوب درایت صورت پولی برای مفتخواران مملکت نمی‌مونه که خوش بگذرانندوبه ریش ملت بخندند

  3. سعید گفته:

    در مورد یارانه ۴۵۵۰۰باید بگوییم که خجالت اور که این مبلغ به ملت میدهند کلی هم منت میذارن یکی میگه شب واریز یارانه تا صبح نمی خوابه میدونید چرا نمی خوابه چون این اقا هر کاری کرده که این مبلغ یارانه مردم را اختلاس کند..اول گفتن این یارانه در واقع پول اب ‌وبرق وگاز خونه هاست..۱۰ بار برق واب وگاز گرون کردن ولی یارانه در جایش خودش در جا میزد.واقعأ خجالت اور برا کشوری که همه چی داره.فقط یک مسئول خوب نداره. متأسفانه فقط اختلاس گر داره

  4. فرزاد گفته:

    جدیدا یه بیشعوی گفته یارانه مردم قطع کنیم و باهاش مترو و زیرساختهای نیمه تمام را تمام کنیم،یعنی ایران اینقد بدبخته که باید با یارانه مردم مملکتو بچرخونن بجای اینکه زیادش کنن دارن روز به روز کمش میکنن

  5. هادی گفته:

    یعنی حرف مفت می‌زنند چطور موقعی که می‌خواستیم ملت و هالو فرض کنید گفتین ما سوبسید و از روی همه چیز بر میداریم بعد پول اونو به مردم میدیم فقیر وپولدار همه به یک اندازه که اگه یکی تو خونه ش استخر داشت از سوبسید پول آب کس دیگه استفاده نکنه و غیره حالا چون میخان از مردم همونو بگیرن شروع کردن پولدار فقیر میکنن این سهم هر ایرانی هست از حق نفت و ذخایر ایران اون به خود هر طرف ربط داره که بگیره یا نگیره.. من با این که تو بدترین شرایط مالی بسر میبرم همین دولت بسته معیشتی به من نداد چون کارتخوان مغازه به نامه من خدا لعنتت ن کنه که بیچاره کردیم ملتو بعد دم از عدالت اجتماعی می‌زنید سهام عدالتتون بخوره تو سر بی عدالتتون چرا به خیلی ها و چرا به ما ندادین مگه ما فرزند همین ابو خاک نیستیم تا کجا باید چوب بخور بخور آقا زاده ها رو ما باید بخوریم و از گلوی ما بگیرین …

  6. سام گفته:

    سلام دوستان،باور کنین بودن این یارانه از اصل اشتباه بود،اگه با پولش تو هر شهری چن تا کارخونه میساختن و مردم رو شریک و کارگر اون کارخونه ها میکردن سودش از این بیشتر بود،بعدشم اگه مسئولین دلشون بخواد خونه های خالی رو شناسایی کنه تو یه روز میتونه اینکارو بکنه،چطور میرن از امریکا بین 350میلیون نفر یه خرابکار رو پیدا میکنن اینجا نمیتونن؟یعنی نمیتونن برا هر خونه مثل ماشین یه کارت صادر کنن و بفهمن که این خونه پره یا خالی،توی این زمان و این امکانات قولنامه و چند تا کاغذ یکم خنده داره،یه بار قولنامه کاغذی که اکثرا سوری هستن بعد یه وکالتنامه و بعد سندکاغذی،اونم توی این عصر مثلا الکترونیک.یکم مسخرهنیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز