یارانه 45 هزار و 500 تومانی با یک شرط 3 برابر می شود

یارانه بعد از گذشت 10 سال از اولین پرداخت همچنان ثابت مانده است، هر چند ممکن است در سال 1400 اگر شرایط مهیا باشه به سه برابر میزان فعلی برسد.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر به علت یارانه های فراوان در بخش انرژی و نیرو در کشور شاهد ارزان بودن و در نتیجه اتلاف انرژی در کشور از سوی کارخانه و واحد های صنعتی هستیم، همچنین از سوی دیگر تجار و برخی فعالان اقتصادی از ارز 4200 تومانی به عنوانارز ارزان و دولتی بهره می برند.

حالا دولت اعلام کرده است که اگر ارز 4هزار و 200 تومانی را حذف کند و همچنین بتواند یارانه های بخش انرژی را از طریق گران کردن انرژی و یا حذف یارانه کم کند، می تواند به یارانه 45 هزارتومانی تا سه برابر اضافه کند.

10 سال از هدفمندسازی یارانه‌ها گذشت

هر چند از شروع پرداخت یارانه تاکنون حدود ۱۰ سال می‌گذرد، اما یارانه نقدی پرداختی به خانوار تقریباً همان رقم ۴۵ هزار تومان ثابت باقی مانده‌است، اما در این مدت نرخ حامل‌های انرژی افزایش یافته‌است. نکته جالب آنکه نخستین یارانه پرداختی به خانوار در سال ۸۹ با ۴۵ دلار برابری می‌کرد، اما هم اکنون یارانه نقدی با ۲ دلار هم برابری نمی‌کند.

آریاک سفر

در چنین شرایطی و با گذشت ۱۰ سال از طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، اخیراً مجلس شورای اسلامی ۶۰ میلیون نفر ایرانی را مشمول دریافت کمک معیشتی دانسته‌است، این در حالی است که رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها سال ۹۸ تعداد یارانه‌بگیران را ۷۸ میلیون نفر عنوان کرد. وی درآمدهای قانونی سازمان هدفمندی را ۸۷ هزار میلیارد تومان ذکر کرد که ۴۲ هزار میلیارد تومان آن صرف پرداخت یارانه نقدی می‌شود.

افزایش ۳ برابری یارانه‌ها در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۱۶ هزار میلیارد برای رفع فقر در نظر گرفته شده‌است.محمدباقر نوبخت در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر با بیان اینکه افزایش یارانه معیشتی در بودجه در نظر گرفته شده‌است، گفت: یارانه ۴۵ هزار تومانی در سال ۱۴۰۰ نیز پرداخت می‌شود، دلار ۴هزارو۲۰۰ تومانی برای تأمین کالاهای اساسی در نظر گرفته شده‌است، اما چنانچه شرایط طوری باشد که این ارز حذف شود، یارانه‌ها دو تا سه برابر می‌شود.

در واقع با وجودی که طرح هدفمندی یارانه‌ها افزایش یارانه نقدی را همزمان با واقعی‌سازی نرخ حامل‌های انرژی پیش‌بینی کرده‌بود، امروز افزایش یارانه نقدی به حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی و دارو گره زده شده‌است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “یارانه 45 هزار و 500 تومانی با یک شرط 3 برابر می شود

  1. آریا گفته:

    اصلا قرار بود این یارانه برای پول آب برق و گاز باشه که خیلی راحت قیمت اونا بیست برابر شد رایانه تکون نخورد حالا باز میخوان کلاه بعدی رو سر مردم بزارند بعدها قیمتها به طور فجیعی بالا میرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز