یارانه «وان» جایگزین یارانه 45500 تومانی نیست/تخصیص50 واحد«وان» به هر فرد صحت ندارد

طرح یارانه وان که در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار دارد ، طرحی جداگانه از یارانه 45500 تومانی است و قرار نیست جایگزین یارانه 45500 تومانی شود.

به گزارش کاماپرس، اخیرا طرحی در کمیسیون انرژی مجلس برای تخصیص یارانه جدیدی به نام یاران وان مورد بررسی قرار گرفته است. برخی گمانه زنی ها درباره این طرح حاکی از جایگزینی یارانه‌وان به جای یارانه 45500 تومانی بود اما توضیحات رئیس کمیسیون مجلس نشان می دهد یارانه وان یک طرح جداگانه از یارانه 45500 تومان است و اخباری هم که از تخصیص 50 واحد یارانه‌وان به هر فرد بر اساس این طرح منتشر شده است صحت ندارد.

فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی در توضیح این طرح به خبرنگار واحد مرکزی خبر صدا و سیما گفته است: طرح یارانه‌وان در کمیسیون انرژی در دست بررسی است و کمیته تلفیقی در کمیسیون شکل گرفته است که نقطه نظرات دولت، نمایندگان مجلس و فعالان و نمایندگان بخش خصوصی را در این کمیته مورد مطالعه قرار دهیم. ما بررسی های خود را روی این طرح به شکل دقیق انجام می دهیم که طرح نهایی یک طرح خام نباشد.

عبارت «وان» از کجا آمده است؟

وی همچنین درباره نامگذاری این طرح به عنوان «یارانه وان» ( که از وان تعبیر به عدد یک انگیسی شده بود و عده ای تصور کردند این یارانه قرار است یارانه اول باشد و جایگزین اولین یارانه یعنی یارانه45500 تومانی شود) توضیح داد: یارانه وان به معنای عدد یک انگلیسی نیست بلکه در کلمه وان ، حرف (و) از عبارت (واحد انرژی) و حروف (الف و ن) نیز از ابتدای کلمه انرژی آمده است.

آریاک سفر

عباسی با بیان این که اشکالات طرح اولیه یارانه‌وان مشخص شده و قرار است این اشکالات برطرف شود، افزود: بعد از برطرف شدن این اشکالات این طرح به کمیسیون انرژی برمی گردد تا بیشتر روی آن کار شود و انشالله در آینده این طرح در مجلس مطرح می شود یا دولت آن را به صورت لایحه به مجلس خواهد آورد که در صورت تصویب در جامعه اجرا شود.

وی تصریح کرد: حتما باید درنظر بگیریم که مراحل آزمایشی تا تکمیل طرح یارانه‌وان به گونه ای انجام شود که هیچ خدشه ای در زندگی و رفاه مردم وارد نشود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این پرسش که بر اساس این طرح به هر فرد چقدر سهمیه تخصیص داده می شود و آیا این سهمیه قابلیت فروش هم دارد یا خیر، گفت: هنوز مشخص نیست میزان یارانه‌‎وان به هر خانواده چقدر است چون حتما باید هم قیمت حامل های انرژی و هم میزانی که در اختیار مردم گذاشته می شود، نهایی شود. حتما مجلس و دولت باید در این مورد کار دقیقی انجام دهند تا میزان یارانه وانی که باید به هر خانواده داده شود، مشخص شود.

شایان ذکر است پیش از این خبرگزاری ایلنا 17 شهریورماه در خبری مدعی شده بود: براساس طرح پیشنهادی مجلس به هر فرد، مقداری وان داده می‌شود درواقع یارانه‌ای که دولت می‌خواهد به هر فرد دهد به شکل وان خواهد بود، به این صورت که یک فرد ماهانه ۵۰ وان دارد که می‌تواند آن را مصرف کند و باقیمانده وان خود را در بورس بفروشد، اما با اظهارات رئیس کمیسیون انرژی مشخص شد چنین موضوعی مطرح نیست و جزئیات این طرح هنوز قطعی نشده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “یارانه «وان» جایگزین یارانه 45500 تومانی نیست/تخصیص50 واحد«وان» به هر فرد صحت ندارد

  1. محمدحسنوندصادقی گفته:

    سلام ـاقا من موندم اخرش تکلیف افرادی مثل من که هیچ درامدی بجز یارانه های دولت ندارند چیست یک سال دیگه با این یارانه ها نمیشود زندگی کرد اونوقت ما چکار باید بکنیم با سن بالایی که داریم شما بگیدچه کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز