یارانه سه دهک بالای درآمدی کشور حذف خواهد شد؟

حجت اله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد که سه دهک بالای جامعه، با تکمیل اطلاعات اقتصادی، براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها از گروه یارانه بگیران کنار گذاشته خواهند شد.

به گزارش کاماپرس، طبق سخنان اخیر عبدالملکی تصمیم بر حذف سه دهک درآمدی بالای جامعه است اما هنوز بانک‌های اطلاعات اقتصادی دولت در این خصوص کامل نیست. به گفته وزیر تعاون، فعلا باید صبر کرد تا دولت در این باره مجددا تصمیم گیری کند. وی معتقد است که تکلیف قانونی حذف اشخاص پردرآمد از لیست یارانه بگیران است. وزارت رفاه مسئول فراهم کردن زیرساخت اطلاعاتی مناسب است اما زمان بندی آن را دولت برعهده دارد.

طبق اطلاعات موجود از گزارش دیوان محاسبات کشور، بیشتر از 23 میلیون نفر از سه دهک بالای درآمدی شناسایی شده‌اند اما مشخصات این اشخاص به سازمان هدفمندسازی برای قطع یارانه‌ها اعلام نشده است.

آریاک سفر

قانون مربوط به حذف یارانه افراد پردرآمد

دیوان محاسبات در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده که طبق قانون جز یک بودجه سال 1399، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از همه بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و بر اساس معیارها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه تعیین می‌شود، نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران با ارائه دلیل و مدرک به افراد اقدام کند.

نتایج تفریغ نشان دهنده این است که وزارت تعاون در اجرای حکم این بند و ماده چهار آیین نامه اجرایی آن، اقداماتی را صورت داده است. اکنون 76 میلیون و 855 هزار نفر یارانه بگیر در کشور وجود دارد که از این تعداد 23 میلیون و 33 هزار نفر جز سه دهک بالای درآمدی هستند. البته هنوز اسامی این اشخاص از سمت وزارت رفاه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام نشده است. همانطور که قبلا اشاره شد عبدالملکی اعلام این موضوع را وابسته به برنامه ریزی دولت می‌داند.

مرتبط با : وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز