گوگل راهکار جدیدی را جایگزین رمز عبور می‌کند

لست سکند

گوگل اخیرا اعلام کرد از این به بعد کاربران می‌توانند برای دسترسی به حساب کاربری گوگل خود، به جای رمز عبور، از روشی به نام کلید عبور استفاده کنند.

 

کلیدهای عبور نوعی تکنولوژی هستند که با دانش صفر در دستگاه ذخیره می شوند و به کاربران اجازه می دهند بدون هیچ رمز عبوری به حساب های شخصی خود وارد شوند. تنها کافیست افراد با پین دستگاه یا داده‌های دیگر مانند اثر انگشت و چهره، احراز هویت کنند. از دیگر سایت‌هایی که از این روش استفاده می‌کنند می‌توان بست بای، پی‌پل و ای‌بی را نام برد.

به گزارش کاماپرس، شرکت‌های اپل، آمازون، گوگل و متا از تعیین‌کنندگان استاندارد‌های فنی این فناوری هستند. طبق ادعاها این روش بسیار ایمن‌تر از روش‌های سنتی مانند رمز عبور و احراز هویت دوعاملی است.

داده‌های بیومتریک تحویل شده مانند چهره و اثر انگشت با هیچ شخص دیگری به اشتراک گذاشته نمی‌شود. همچنین در صورت مشاهده فعالیت مشکوک به کاربر اطلاع داده خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

این روش در حال حاضر با دستگاه‌های آی او اس ۱۶ (iOS 16) و اندروید ۹ (Android 9) سازگار است و می‌توان آن‌ها را با نرم افزارهای آیکلود اپل (iCloud) یا وان پسوورد (1password) و دش‌لین (Dashlane) به اشتراک گذاشت.

از دیگر امکانات این تکنولوژی می‌توان به ساخت کلید عبور یک بار مصرف جهت استفاده در دستگاه‌های عمومی و باطل کردن آن اشاره کرد. البته راه زیادی تا پذیرش عمومی این روش مانده و کابران در استفاده از آن مختارند.

مدیر اجرایی، اندرو شیکیار گفت:”اجرای این روش در سایت‌های دیگر نقطه عطفی برای پذیرش سریع‌تر کلیدهای عبور خواهد بود.”

انتهای پیام

مرتبط با : آمازوناپلگوگل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز