گوشی موبایل های «ال جی» در سراشیبی ارزانی ؛ زیان سنگین ال جی موبایل

لست سکند

بررسی قیمت ها در بازار موبایل حکایت از آن دارد که وضعیت قیمت ها در این بازار ضد و نقیض است. برای مثال برخی موبایل های پرفروش برندهای سامسونگ، هوآوی، شیائومی و اپل  ارزان تر و برخی گران تر شده اند اما اغلب گوشی های ال جی از ثبات قیمت برخوردارند و حتی برخی از انواع این گوشی ها نیز تا 10 درصد ارزان تر شده‌اند.

به گزارش کاماپرس، بازار موبایل این روزها با وضعیت ضد و نقیضی مواجه است از یک سو گوشی های گران قیمت کماکان به روند ریزشی خود ادامه می دهند و از سوی دیگر روند کاهش قیمت در برخی انواع میان رده گوشی موبایل که پرتقاضاتر و پرفروش تر بودند معکوس شده و این گوشی ها وارد فاز افزایش قیمت شده اند.

سخن گفتن از افزایش دوباره قیمت گوشی در میان مصرف کنندگانی که بی صبرانه در انتظار کاهش بیشتر قیمت بودند دشوار است و چنین گزارش هایی با انبوه کامنت های خشمگین مخاطبان مواجه می شود اما هنگامی که در بازار قیمت گوشی افزایش پیدا می کند نمی توان این موضوع را کتمان کرد.

شایان ذکر است کاماپرس برای مستندتر شدن قیمت گوشی موبایل در گزارش های خود از رسانه های معتبری همچون دنیای اقتصاد و باشگاه خبرنگاران جوان کمک می گیرد.

تغییرات قیمت گوشی های آیفون و سامسونگ

راز آسمان پایتخت

به عنوان مثال دنیای اقتصاد امروز گزارش کرده است که آیفون ۱۲ پرومکس از ۳۹ میلیون تومان در اوایل بهمن ماه با کاهش ۱ میلیون تومانی به قیمت ۳۸ میلیون تومان رسیده است .

به نوشته این روزنامه گوشی آیفون ۱۲ مینی هم در حالی امروز ۲۴ میلیون تومان قیمت دارد که همین گوشی  اوایل بهمن ماه به قیمت ۲۵ میلیون تومان خرید و فروش می شد.

دنیای اقتصاد درباره ارزان شدن برخی انواع گران قیمت گوشی سامسونگ نیز نوشته است: سامسونگ نوت ۲۰ الترا اکنون ۲۷ میلیون تومان قیمت می خورد و نسبت به اوایل بهمن ماه یک میلیون تومان ارزان شده است. به نوشته این روزنامه سامسونگ گلکسیA۷۱ نیز از ۱۱ میلیون تومان در اوایل بهمن ماه امروز به قیمت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

بررسی قیمت گوشی های پرفروش ال جی

اگر جویای قیمت گوشی های ال جی باشید باید بدانید که LG Velvet-128GB که جزو گران قیمت های این برند به شمار می رود با حدود 100 هزار تومان کاهش قیمت به 13 میلیون و 884 هزار تومان رسیده است.

در این رده قیمتی، گوشی موبایل مدل ال جی G8S ThinQ را 10 درصد ارزان تر از قبل و به قیمت 13 میلیون و 499 هزار تومان می‌توانید خریداری کنید.

گوشی موبایل ال جی K51S نیز که جزو گوشی های میان رده این برند به شمار می رود و با 3گیگ رم و 64گیگ حافظه دخلی طرفداران خاص خود را دارد، تغییر قیمت خاصی نداشته و همچنان به قیمت 4 میلیون و 469 هزار تومان قابل خریداری است.

گوشی موبایل دیگر ال جی که این روزها پرطرفدار است گوشی ال جی مدل Velvet دو سیم کارته با ظرفیت 128 گیگابایت حافظه داخلی است که 5 درصد ارزان تر شده و با قیمت ۱۳میلیون و 885 هزار تومان به فروش می رسد.

موبایل LG K41S نیز حدود 2 درصد ارزان شده و به قیمت 4 میلیون تومان به فروش می رسد.

انتخاب دیگر شما برای خرید گوشی موبایل های ال جی   LG K61-4/128GB است.گوشی موبایل ال جی K61 با 4گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی با 4 درصد کاهش قیمت حدود 5 میلیون و 650 هزار تومان به فروش می رسد.

زیان 750 میلیون دلاری ال جی موبایل

حالا که صحبت گوشی موبایل های ال جی به میان آمده بد نیست بدانید که ال جی نه تنها در بازار ایران نسبت به رقبای قدری مثل سامسونگ و هوآوی و شیائومی عقب افتاده بلکه بخش موبایل سازی کمپانی عظیم ال جی نیز وضعیت بسیار نامطلوبی دارد و ضرر و زیان این بخش سر به فلک کشیده است.

طبق اعلام روزنامه هفت صبح این موبایل ساز کره‌ای اخیراً گزارش مالی مربوط به سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد و این گزارش نشان می‌دهد که طی دوره ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۰ کسب و کار موبایل ال جی زیان دهی بالغ بر ۷۵۰ میلیون دلاری را به ثبت رسانده است به این ‌ترتیب ال جی موبایل برای بیست و سومین دوره سه ماهه متوالی عملکردی زیان‌ده داشته است. در این گزارش از رکود فروش اسمارت فون های ممتاز ال جی و کمبود تراشه‌های فورجی اسمارت‌فون‌های ال جی عنوان مشکلات اصلی زیان دهی ال جی موبایل یاد شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار موبایل، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ال جی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “گوشی موبایل های «ال جی» در سراشیبی ارزانی ؛ زیان سنگین ال جی موبایل

  1. حسام ( بیگ سابق ) گفته:

    واقعا ناراحت شدیم.نمیشه کمیته امداد یه کمکی به ال جی بکنه یا یه یارانه ای به ال جی بدیم که از گرسنگی نمیرن ؟ گناه دارن بنده خدا
    ما که همه چیزمون عالی …. کارخانه ها در حال تولید …. انبارها پر از محصول ….. روغن که نگو … چرب چرب در حد کره کرمانشاهی !!!! بدون پالم.سندش هم موجوده . والله
    یه کمکی یه ال جی بکنیم
    هشتک: کمک به ال جی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز