گمرک تهران ؛ قطب تجارت بین المللی ایران

لست سکند

گمرکات 9 گانه تهران شامل غرب، شهریار، حوزه 1 و 2 مهرآباد، جنوب، امانات پستی، پیام، نمایشگاه بین المللی و امام خمینی پس از گمرک شهید رجایی، بیشترین حجم واردات و ترخیص کالا را به خود اختصاص داده‌اند. ترخیص کالا از این گمرکات، متناسب با نوع کالا انجام می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازرگانی خارجی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پایتخت ایران 9 گمرک دارد که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها گمرک شهریار یا همان گمرک تهران ، گمرک فرودگاه امام خمینی، گمرک غرب و گمرک پست هستند. بقیه گمرکات که پیش‌تر یاد شد نیز زیر مجموعه این چهار گمرک اصلی قرار می‌گیرند و با قوانین آن‌ها کار می‌کنند. اما بزرگترین گمرک کدام است؟

گمرک شهریار که با نام گمرک تهران نیز شناخته می‌شود، بزرگترین گمرک پایتخت است که در ادامه بیشتر معرفی خواهد شد؛

گمرک تهران ؛ مرجعی برای ترخیص خودروهای وارداتی

اهمیت گمرک تهران به دلیل راه زمینی، سایت ریلی و انبارهای مسقف و پرتعدادش است. این گمرک در سال ۱۳۵۵ و با هدف بهبود صادرات و واردات کالا راه‌اندازی شد. ترخیص خودروهای وارداتی از جمله دلایل مشهور شدن این گمرک است. اما هر ساله حجم بسیار زیادی از کالاهای وارداتی دیگر نیز از گمرک شهریار ترخیص می‌شوند. پوست و چرم، نخ و پارچه، دستگاه‌های نو و استوک، تلفن همراه و لوازم جانبی موبایل، فرآورده‌های مشتقات نفت و گاز، فرش ماشینی، چسب و کالاهای مورد نیاز سفارتخانه‌ها، همگی از جمله کالاهای قابل ترخیص از این گمرک هستند.

راز آسمان پایتخت

گمرک تهران که از طریق ادغام گمرکات شهریار، جنوب و نمایشگاه‌ها بهینه شده است، چهار حوزه اصلی معاونت واردات و معاونت صادرات، معاونت حقوقی و امور نمایشگاهی دارد:

کلیه امور تشریفاتی و گمرکی در حوزه معاونت واردات انجام می‌شود. امور صادراتی هم مختص حوزه معاونت صادرات است. در معاونت حقوقی، پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و امور حقوقی و قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرند. در حوزه امور نمایشگاهی هم اقدامات لازم جهت ورود موقت کالاهای نمایشگاهی قرار گرفته است. اما ویژگی‌ها و مزایای گمرک شهریار در همین خلاصه نمی‌شود.

با گمرک شهریار بیشتر آشنا شوید

با توجه به موقعیت جغرافیایی گمرک شهریار و امکانات آن، ترخیص کالا از گمرک شهریار با مزایای بسیار زیادی از لحاظ اقتصادی و تجاری برای بازرگانان همراه است. این گمرک که به عنوان قطب تجارت‌های بین‌ المللی کشور نیز شناخته می‌شود در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی قرار دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای ترخیص کالا از گمرک شهریار وجود انبارهای بزرگ و با امکانات بسیار است که در بارگیری سریع کالاها بسیار اثرگذار تلقی می‌شود. همچنین گمرک شهریار تهران به سیستم اطفاء حریق مجهز است که خیال تاجران را از امنیت کالاها راحت می‌کند. علاوه بر این این گمرک به راه‌ آهن نزدیک است که این موضوع، نقل‌ و انتقالات کالا به قسمت‌‌های مختلف کشور را تسهیل می‌کند. رعایت استانداردها، توجه به نکات ایمنی و استفاده از سیستم‌های هوشمند در نگهداری کالا های موجود در انبار نیز موجب شده است که بازرگانان از امنیت کالا های خود در گمرک آسوده خاطر باشند.

هزینه‌های ترخیص از گمرک تهران

نکته قابل توجه این است که هزینه‌های ترخیص کالا نباید با هزینه‌های واردات اشتباه گرفته شود. هزینه‌های ترخیص کالا از گمرک مربوط به سازمان گمرک کل کشور است؛ یعنی یک سازمان دولتی!

این هزینه‌ها باید طی مراحل اداری و تشریفات گمرکی پرداخت شوند که شامل هزینه‌‌های بارگیری، تخلیه کالا، باربری، انبار داری کالا‌ها، هزینه‌‌های ورودی گمرک، مالیات‌‌های ورودی جهت کالاهای خارجی، صفافی، هزینه‌‌های آزمایشگاهی، کارشناسی کالا و غیره می‌شوند. این هزینه‌ ها در تمامی گمرکات به صورت یکسان محاسبه می‌شود.

گفتنی است که برآورد هزینه‌ های گمرک کمک می‌کند تا واردکنندگان برای پرداختن هزینه‌های مربوطه برنامه‌ریزی کرده و دچار جریمه‌های عدم ترخیص نشوند. اما به صورت کلی، پیشنهاد می‌شود برای برآورد هزینه‌های ترخیص از گمرک تهران و اموری از این دست از یک شرکت بازرگانی همچون گروه بازرگانی راد کمک گرفته شود. چراکه عدم محاسبه صحیح حقوق و عوارض ورودی موجب خسارت‌های مالی یا حتی جریمه‌های مالیاتی خواهد شد.

از سوی دیگر، طبق آمار واردات، کالاهای وارداتی به گمرکات تهران نسبت به سایر گمرکات، از نظر دلاری ارزش بالایی دارند. بنابراین با توجه به حجم بالای کالاهای وارداتی به گمرکات تهران، نیاز تجار و بازرگانان به شرکت‌های ترخیص کار، جهت ترخیص کالا از گمرکات تهران افزایش یافته است. به همین دلیل است که گروه بازرگانی راد به کمک تجار می‌آید.

شرکت بازرگانی السا تجارت راد، در سال 1389 در تهران تاسیس شد. این شرکت اکنون سابقه 12 ساله در ارائه خدمات تخصصی بازرگانی خارجی، حمل و نقل بین المللی و ترخیص کالا دارد. به گونه‌ای که در تمام این سال‌ها توانسته سهم عمده‌ای از بازار خدمات واردات صنایع پزشکی را در اختیار بگیرد. این مجموعه با دقت و توجه به افرادکمک می‌کند تا بدونه هیچگونه نگرانی، کالای خود را از مرزهای بین المللی عبور دهند و ترخیص تجهیزات پزشکی را به سرانجام برسانند.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه بازرگانی راد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز