گشت و گذاری در موزه خودروهای تاریخی ایران + عکس ها

لست سکند

موزه خودروهای تاریخی ایران که کمتر از یک ماه از افتتاح آن می‌گذرد، با استقبال خوبی روبرو شده است. به گفته رئیس موزه خودروهای تاریخی ایران، این موزه شامل 4 سالن و 61 خودرو می‌شود که 55 عدد آن سواری، 4 عدد موتور سیکلت و 2 عدد کالکسه سلطنتی هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از آناتولی، محمد فعال، رئیس موزه خودروهای تاریخی ایران، به انحصاری بودن برخی خودروها اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: برخی از خودروها که تنها یک مورد از آن در جهان وجود دارد؛ مثل خودرو پنترلیزر و خودرو MPV طهران. همچنین انواع مختلف مرسدس بنزهای سری 600 که در سالن‌های مختلف این نمایشگاه وجود دارد.

راز آسمان پایتخت

محمد فعال می‌گوید: برخی از خودروهای تاریخی در حساس‌ترین زمان تاریخ حضور داشتند و شاهد وقایع بسیاری در تاریخ بودند یا برخی از تصمیات مهم در این خودروها صورت گرفته است. خودرو رولزرویس از این دسته و قدیمی‌ترین نمونه این موزه است که هم در دوره قاجار حضور داشته و هم در دوره پهلوی اول و دوم مورد استفاده بوده است.

فعال از دیگر خودرو شاخص به پیرس آرو لیموزین اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: این خودرو طلاکاری شده، و گران‌ترین خودرو ساخته شده در آمریکا که در دوران پهلوی اول خریداری شده و نمونه بسیار ارزشمند این موزه است. زیرا هزینه 30 هزار دلاری برای این خودرو شده، در صورتی که بودجه سالیانه ایران در آن زمان 240 هزار دلار بوده است.

از دیگر خودروهای شاخص، کرایسلر C300 است که در دوران پهلوی دوم به ایران هدیه شده و مورد استفاده ملکه وقت ایران قرار می‌گرفته و حالا در سالن دوم این موزه به نمایش گذاشته شده است.

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز