گران شدن 70 درصدی سیمان در بورس به صورت کاملا قانونی!

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بازار سیمان در روزهای اخیرنسبت به چند هفته قبل آرامتر شده اما آنچه چشم انداز این بازار را نگران کننده می کند فروش های عمده ای است که در بورس کالا به قیمت های بالا انجام می شود و این حجم سیمان با قیمتی که در بورس کالا فروخته شده در آینده آشفتگی جدیدی در بازار ایجاد می کند.

به گزارش کاماپرس، با وجود کاهش نسبی قیمت ها در بازار سیمان، اتفاقاتی که اکنون در بورس کالا برای سیمان می افتد خبر از گرانی این محصول در آینده می دهد.

بیشترین انتقاد به معاملات سیمان در بورس کالا از سوی فعالان صنعت بتن انجام می شود. این گروه از خریداران سیمان می گویند امکان خرید سیمان در بورس کالا را ندارند چون قیمت ها در بورس به کالا به صورت رقابتی تعیین می شود و دلالان با قدرت خرید بالا ، قیمت های بالاتری پیشنهاد می دهند که این قیمت ها برای تولیدکنندگان بتن صرفه ندارد.

عرضه و فروش یک میلیون تن سیمان ولی با قیمت گران

مدیر عامل تعاونی مصالح فروشان هم با ابراز نگرانی درباره وضعیت فروش سیمان در بورس گفت: با اینکه روز شنبه یک میلیون تن سیمان در بورس عرضه شد، اما با افزایش ۷۰ درصدی قیمت روبرو شدیم.

محمد لهونی افزود: ۹ کارخانه در تهران و اطرف آن، حدود ۱۰۸ هزار تن سیما پاکتی تیپ ۲ با قیمت تنی ۸۹۵ هزار تومان بفروش رسانند یعنی هر کیسه ۵۵ هزار تومان درب کارخانه که در نهایت به دست مصرف کننده کیسه‌ای ۸۰ هزار تومان می‌رسد. وی گفت: قابل تامل اینجاست که این افزایش قیمت کاملا قانونی است و جای هیج اعتراضی را باقی نمی‌گذارد.

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام واحد مرکزی خبر صدا و سیما، لهونی اضافه کرد: در حال حاضر تعاونی مصالح فروشان از سهمیه قبلی خود در شرکت سیمان تهران استفاده کرده و سیمان پاکتی را در مصالح فروشی‌های تهران عرضه کرده است.

وی با بیان اینکه قیمت سیمان درب مصالح فروشی‌های شهر تهران کیسه‌ای ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود گفت: د رحال حاضر قیمت این کالا در تهران نسبت به شهرستان‌ها ارزانتر است که البته این قیمت‌ها با تمام شدن سهمیه تعاونی، حتما افزایش می‌یابد.

مدیر عامل تعاونی مصالح فروشان افزود: اگر کسی امروز سیمان بخواهد باید به افرادی که از بورس، سیمان خریداری کرده اند مراجعه و با قیمت بالاتری خرید کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز