گران ترین و ارزان ترین خودروهای اتوماتیک بازار کدامند؟

لست سکند

این روزها نرخ انواع اتومبیل در بازار آزاد رشد زیادی پیدا کرده اما در این میان تمامی محصولات اتوماتیک بازار از خودروهای لوکس خارجی تا محصولات پرمخاطب داخلی افزایش زیادی را تجربه کرده‌اند. تا جایی که قیمت برخی خودروهای تمام اتوماتیک با خانه‌های چند صد متری تهران برابری می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر خودروهای تمام اتوماتیک لوکسی مانند بی ام و 730 ال آی با قیمت 11 میلیارد تومانی در بازار عرضه می‌شود. قیمت این خودرو معادل خرید یک خانه 275 متری در تهران است. خودروهای دیگری مانند بنز ای200 با قیمت 8 میلیارد و 500 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند. این خودرو نیز تماما اتوماتیک است و در نوع خودروهای خارجی از پرطرفدارها محسوب می‌شود. تویوتا راوفرو و هیوندای آزرا گرنجور از دیگر خودروهای تمام اتوماتیک هستند که به نسبت به مدل‌های یاد شده قیمت کمتری دارند. هر دو این مدل‌ها قیمتی در حدود 3 میلیارد و 300 میلیون تومان دارند و تولید سال 2019 هستند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

خودروهای مونتاژی اتوماتیک چقدر قیمت دارند؟

مدل‌های یاد شده، صادراتی بودند و قیمت‌های بالای داشتند. اما برخی خودروهای خارجی در داخل کشور مونتاژ می‌شوند و با نرخ پایین‌تری به دست مشتری می‌رسند. بیشتر خودروهای وارداتی نیز اتوماتیک هستند. یکی از خودروهای مونتاژ ساندور استپ وی است که هم اکنون قیمت 730 میلیون تومانی دارد. مدل دیگر مونتاژی که اتوماتیک باشد، خودرو جیلی جی سی6 اکسلنت است، این خودرو توسط خودروسازان بم مونتاژ می‌شود و قیمت بازار آزاد آن به 460 میلیون تومان می‌رسد. اچ30 کراس دانگ فنگ هم دیگر خودرو تمام اتوماتیک مونتاژی است که با نرخ 510 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. مدل دیگر خودروهای مونتاژ اتوماتیک، آریو زوتی است که آخرین بار سال 1398 تولید و اکنون همان مدل با قیمت 500 میلیون تومان معامله می‌شود.

ارزان‌ترین خودروهای اتوماتیک بازار تولید داخل را بشناسید

قاعدتا باید ارزان‌ترین خودروهای اتوماتیک مربوط به تولید داخل باشند، هر چند که این خودروها در مقایسه با دیگر انواع اتومبیل‌های تمام اتوماتیک ارزان‌تر هستند، ولی به هیچ عنوان قیمت اقتصادی ندارند! ارزان‌ترین خودرو اتوماتیک بازار آزاد کوییک پلاس است که نرخ آن به 310 میلیون تومان می‌رسد. البته قیمت کارخانه‌ای این خودرو 277 میلیون تومان است. بعد از این خودرو، دنا پلاس شارژ، تارا و پژو 207  قرار دارند. نرخ کارخانه‌ای این سری محصولات نیز در حدود 300 تا 350 میلیون تومان است اما قیمت بازاری آن‌ها بالای 500 میلیون تومان قرار دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپامرسدس بنزهیوندای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز