گرانی گوشی های اپل و سامسونگ از دلار 26 هزار تومانی جلو زد

قیمت موبایل در دو هفته اخیر روند افزایشی داشته و با وجود آن که علت این امر صعودی شدن نرخ دلار عنوان می شود در برخی برندها مثل اپل و سامسونگ شتاب گرانی گوشی از سرعت افزایش نرخ دلار سبقت گرفته است.

به گزارش کاماپرس، از بازار موبایل خبر می رسد فروشندگان گوشی های اپل و سامسونگ با افزایش قیمت دلار قیمت ها را نه به صورت روزانه که به شکل ساعتی گران‌تر می کنند! این اتفاق را شاید از پدیده های کم نظیر در بازار موبایل ایران دانست که در زمان گرانی دلارقیمت ها در  این بازار با سرعت با نرخ دلار همگام می شوند اما زمانی که دلار ارزان می شود، قیمت گوشی چسبندگی شدیدی به سقف قبلی نشان می دهد و به سادگی کاهش نمی یابد.

گزارش های میدانی حکایت از آن دارد که گوشی های اپل و سامسونگ در دور جدید افزایش قیمت موبایل میدان دار اصلی هستند و قیمت انواع پر فروش و پرتقاضای این گوشی ها به سرعت در حال گران شدن است. روند گرانی این گوشی ها به شکلی است که حتی با نرخ کنونی دلار که در کانال 26 هزار تومانی قرار دارد همخوان نیست و به نظر می رسد گوشی های اپل و سامسونگ از دلار 26 هزار تومانی جلو زده و با دلار 28 هزار تومانی که هنوز خبری از آن در بازار ارز نیست، هماهنگ شده اند!

جزئیات تغییر قیمت برخی از گوشی اپل و سامسونگ

برای مثال در حال حاضر گوشی اپل آیفون 12 پرومکس 256 گیگا بایتی در بازار به قیمت 44 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می رسد در حالی که قیمت این گوشی در ابتدای هفته جاری در محدوده 41 میلیون تومان بوده است. گوشی آیفون 12 مینی 128 گیگابایتی را هم امروز باید به قیمت 24 میلیون و 400 هزار تومان خریداری کنید در حالی که این گوشی هم ابتدای هفته حدود 22 میلیون تومان قابل خرید بود. بد نیست بدانید گوشی آیفون ۱۲ پرومکس که در بازار موبایل جزو گوشی های لوکس به شمار می رود فقط در ۱۰ روز اخیر حدود ۵ میلیون تومان گران تر شده است.

آریاک سفر

گوشی سامسونگ 20 اولترا که از گوشی های مشهور برند سامسونگ است هم در چند روز اخیر 2 میلیون گران تر شده و آخرین قیمتی که در بازار بر آن گذاشته شده 31 میلیون و 700 هزار تومان است. سامسونگ گلکسی A71 را هم که ابتدای همین هفته می شد به قیمت 11 میلیون آن را خریداری کرد اکنون به 12 میلیون رسیده است.

توجیه گرانی ها با تحولات نرخ ارز

اگر در بازار با قیمت های گران تر از قیمت هایی که در این گزارش منعکس شده مواجه شدید هم تعجب نکنید چرا که این روزها دوباره وضعیت به گونه ای شده است که قیمت ها در بازار موبایل نه روزانه که به صورت ساعتی با نرخ دلار و به عبارت دیگر با انتظارات تورمی دلار، هماهنگ می شود.

استدلال فروشندگان موبایل برای این گرانی ها که حتی با قیمت کنونی دلار هم همخوانی ندارد این است که با روند کنونی در بازار ارز آنها به احتمال قریب به یقین ناچار هستند روز بعد و روزهای بعد برای خرید مجدد گوشی و جایگزین کردن موجودی کالای خود، گوشی را با دلاری گران‌تر از دلار امروز خریداری کنند و در نتیجه گوشی‌ها را با قیمتی بر اساس دلار ۲۷ تا ۲۸ هزار تومانی که بیش از قیمت دلار روز است، به فروش می‌رسانند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار موبایل، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
مرتبط با : اپلسامسونگ
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز