گرانی طلا و پناه بردن زوج های جوان به خرید نقره

لست سکند

گرانی روزافزون قیمت طلا در ماه های اخیر موجب شده که برخی زوج های جوان که توان خرید طلا برای مراسم عروسی خود ندارند، مجبور به خرید نقره شوند.
به گزارش کاماپرس، قیمت طلا طی ماه های گذشته روند صعودی داشته و در حال حاضر قیمت هر گرم طلا به 800 هزار و 80 هزار تومان رسیده است و هر گرم طلا با اجرت معمولی یک میلیون تومان فروخته می شود.
به گفته کارشناسان قیمت طلا تابعی از بهای ارز و قیمت جهانی طلا است و تا زمانی که قیمت هر اونس طلا گارد صعودی داشته باشد، به تبع آن در بازار داخل هم قیمت سکه و طلا افزایشی خواهد بود.
عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر هم با تاکید بر اینکه قیمت طلا متاثر از قیمت ارز و انس جهانی است می گوید:‌ مردم باید بدانند که عرضه و تقاضا هیچ ارتباطی بر قیمت‌گذاری در بازار طلا ندارد و از اینکه عده‌ای می‌گویند کمپین نخریدن طلا و جواهر راه بیاندازیم، خنده‌ام می‌گیرد.
کشتی‌آرای ادامه می دهد: هر چند قیمت سکه پس از افزایش قیمت‌ها کاهش یافت و به 8 میلیون و 880 هزار تومان رسید اما امروز مجددا شاهد افزایش قیمت بودیم و سکه 9 میلیون و 250 هزار تومان به فروش می‌رود.

رکود در بازار طلا

عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر درباره میزان تقاضا در بازار در گفت و گو با ایلنا، اظهار می کند: بازار طلا و جواهر به طور کلی در رکود قرار دارد و بسیاری از غرفه‌ها مشتری ندارند.
کشتی‌آرای ادامه می دهد: برخی از متقاضیان برای تعویض طلا به بازار مراجعه می‌کنند یعنی با قیمت روز طلای خود را می‌فروشند و با قیمت روز هم طلا خریداری می‌کنند. عده‌ای دیگر هم برای خرید ازدواج وارد بازار می‌شوند که آنها هم چاره‌ای ندارند البته برخی زوج‌ها این روزها به خرید نقره روی آورده‌اند.

راز آسمان پایتخت

 

انتهای پیام

مرتبط با : اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز