شکست جدید برای ایلان ماسک در سال 2023

شاخص میلیاردهای بلومبرگ نشانگر از دست رفتن 13 میلیارد دلار از سرمایه ایلان ماسک از ابتدای سال 2023 تاکنون است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ایلان ماسک طی سال 2022 اولین فرد و تنها فردی بود که 200 میلیارد دلار سرمایه از دست داد و عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن برنارد آرنو کرد. وی همچنین از ابتدای سال 2023 تاکنون 13 میلیارد دلار دیگر از سرمایه خود را  از دست داده است. البته ماسک با ثروث خالص 124 میلیارد دلار تا پنجم ژانویه، دومین فرد ثروتمند جهان به شمار می‌رود.

عمده ثروث ایلان ماسک به سبب سهام خودروسازی برقی تسلا است که ارزش آن در سال 2022 حدود 70 درصد ریزش کرد. سرمایه‌گذاران این شرکت خودروسازی پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک و پرداخت 44 میلیارد دلار توسط وی، احساس نگرانی کردند زیرا او سهام تسلا را برای تهیه پول خرید توییتر فروخت. بزرگترین دارایی ماسک در زمان کنونی سهام شرکت فضایی اسپس ایکس به حساب می‌آید.

آریاک سفر

بیشتر بخوانید:

همزمان با مشغولیت ماسک به ریاست توییتر، تقاضا خودروهای برقی نیز با افت به‌خصوص در چین مواجه شد و این محصولات با تخفیف بی‌سابقه عرضه شدند. البته تحلیلگری به نام آدام جوناس بر این باور است که رقابت متقاضیان تسلا همچنان در سال 2023 پیشتاز خواهد بود.

براساس گزارش وب‌سایت بیزنس اینسایدر، از زمان خریداری توییتر توسط ایلان ماسک تاکنون هزاران کارمند از این شرکت اخراج شده‌اند و با آنکه وی در اواخر دسامبر نظرسنجی مبنی بر کناره‌گیری از ریاست توییتر منتشر کرد و 17.5 میلیون نفر نیز رای مثبت داند اما پس از آن توییتی منتشر کرد مبنی بر آنکه اگر کسی به حدکافی احمق باشد که این شغل را قبول کند از مدیرعاملی استعفا می‌دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : تسلاتوییتر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز