گارانتی تلفن همراه به درد می‌خورد؟

گارانتی موبایل تعهدی است که شرکت در قبال خراب شدن تلفن همراه، آن را به مشتریان ارائه می‌دهد. در واقع، یک نمایندگی گوشی موبایل، برای مدت زمان مشخصی یک گوشی را با ضمانت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد که در طول این مدت، اگر مشکلی برای گوشی پیش بیاید، نمایندگی به طور رایگان تعمیر موبایل را انجام داده یا یک گوشی نو جایگزینش می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار موبایل اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، گارانتی تلفن همراه به خریداران اطمینان می‌دهد که اگر نواقصی از سوی سازنده تلفن همراه برای گوشی پیش آید، مشکلی برای خریدار ایجاد نخواهد شد و پولش هدر نمی‌رود. اکثر فروشندگان تلفن‌های همراه هوشمند، گوشی‌ها را از تاریخ خرید به مدت 6 ماه تا 2 سال گارانتی می‌کنند.

اما اکثر شرکت‌هایی که گارانتی معتبر شناخته می‌شوند، تحت شرایط خاصی تحت عنوان « شرایط گارانتی » گارانتی گوشی موبایل را برای مدل‌های مختلف ارائه می‌دهند. شرایط گارانتی در مواردی مانند قطعات و مدت زمان گارانتی، متفاوت است. در ادامه به برخی از مواردی اشاره می‌شود که شامل گارانتی گوشی موبایل نیست.

آریاک سفر

مواردی که شامل گارانتی نمی‌شوند

حتی گوشی‌هایی که از استانداردهای ضدآب پشتیبانی می‌کنند هم، در برابر خرابی ناشی از آب‌خوردگی ضمانت ندارند. علاوه بر آن، خرابی‌هایی که کاربران مستقیما در آن‌ها دخیل هستند، تحت پوشش گارانتی نیستند. برای مثال اگر گوشی از دست کاربری بیفتد و ال سی دی آن آسیب ببیند، تعمیرش با استفاده از گارانتی انجام نخواهد شد.

گفتنی است که اغلب کمپانی‌های سازنده گوشی موبایل، ال سی دی گوشی‌ها را تحت شرایط خاص و عجیبی گارانتی می‌کنند؛ برخی شرکت‌ها سوختن تعداد مشخصی از پیکسل‌های ال سی دی گوشی را تحت گارانتی قرار نمی‌دهند و فقط در شرایطی صفحه نمایش گوشی را تحت گارانتی تعویض می‌کنند که ال سی دی به طور کامل بسوزد یا مثلا تعداد مشخصی از پیکسل های آن سوخته باشد.

دیگر آنکه دزدیده شدن گوشی ربطی به گارانتی ندارد؛ درواقع شرکتی که گوشی را گارانتی می‌کند، مسئولیتی در قبال این موضوع بر عهده نخواهد داشت.

گارانتی موبایل در ایران

در بیشتر کشورها شرکت سازنده گوشی، موبایل‌های خود را گارانتی می‌کند. اما در ایران ماجرا فرق می‌کند! در واقع در کشور ما تنها چند شرکت محدود که دارای نمایندگی رسمی هستند، ضمانت گوشی‌های خود را برعهده می‌گیرند. چند سالی است که گارانتی شیائومی و گارانتی سامسونگ در ایران ارائه می‌شود و ضمانت محصولات سایر برندهای تولیدکننده گوشی توسط شرکت‌های ثانویه انجام می‌گیرد. این شرکت‌ها با دریافت مجوز گارانتی موبایل ،حین خرید گوشی قراردادی با مشتری امضاء می‌کنند و در ازای دریافت مبلغی مشخص گوشی را از هر برندی که باشد، گارانتی می‌کنند.

ممکن است مشتریان هنگام خرید یک گوشی با دو نسخه از آن رو به رو شوند که با استعلام گارانتی موبایل ، متوجه می‌شوند یکی از آن‌ها گارانتی دارد و دیگری ندارد. طبیعتا قیمت نسخه‌ای از گوشی که با گارانتی عرضه می‌شود، بالاتر از نسخه بدون گارانتی آن است.

در این نوع از گارانتی یک شرکت ثانویه با دریافت هزینه‌ای مشخص ضمانت می‌کند که تعمیر قطعات و خرابی‌های گوشی را برای بازه زمانی معینی بر عهده بگیرد. یعنی ماهیت گارانتی در این روش تغییر نمی‌کند، اما شرکتی که خدمات گارانتی را ارائه می‌کند، متفاوت خواهد بود. بنابراین برای شرکت‌هایی همچون اپل که در داخل کشور نمایندگی رسمی ندارند، این روش بهترین گارانتی موبایل در ایران به شمار می‌رود. در ادامه چند شرکت و مرکز موبایل که این خدمات را ارائه می‌دهند، معرفی خواهند شد؛

رایانه همراه

شرکت رایانه همراه نمایندگی رسمی شیائومی در سال 2014 و با افزایش فعالیت بین المللی شرکت شیائومی توانست به عنوان اولین شرکت در زمینه واردات و عرضه کالاهای شیائومی در ایران باشد، که از همان ابتدا با کسب نمایندگی رسمی از شرکت شیائومی و شرکت های زیر مجموعه، امکان ارائه گارانتی بلند مدت را برای شما مشتریان عزیز فراهم آورد.

رایانه کمک پشتیبان نرم افزاری موبایل

پشتیبانی نرم افزاری موبایل نیز از خدمات رایانه کمک است، کارشناسان رایانه کمک علاوه بر پاسخگویی به سوالات کامپیوتری، به سوالات موبایلی و تعمیر نرم افزاری موبایل می پردازند. اگر نیاز به مشاوره برای خرید موبایل یا تعمیر موبایل دارید با شماره 0217129 با رایانه کمک در تماس باشید.

تسک میران

تسک میران یکی از محبوب‌ترین گارانتی‌های موجود در ایران است. خرید گوشی شیائومی از تسک میران تضمینی بر تهیه کالای اصل با پَک گلوبال و خدمات پس از فروش بسیار مطلوب است. خرید آنلاین و حضوری، شعب نمایندگان فعال خدمات تسک میران در سراسر ایران، پشتیبانی در بخش های CRM، پاسخگویی مناسب، مرکز تماس، تعمیر یا تعویض قطعات اصل از مزایای گارانتی معتبر تسک میران به شمار می‌رود.

همیاب 24

همیاب24 سامانه استعلام و ردیابی گوشی، تبلت و لپ‌تاپ سرقتی/ مفقودی در کشور است. این سامانه با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و با همکاری اپراتورهای مخابراتی، اصناف و کلانتری‌ها، در خصوص تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی، بستری مناسب فراهم کرده است. سامانه همیاب24 با ارایه قابلیت « استعلام رجیستری گوشی » و « استعلام سرقتی گوشی تبلت و لپ‌تاپ » گامی موثر در راستای پیشگیری از وقوع جرم در حوزه خرید و فروش دستگاه‌های دیجیتال برداشته است.

مرتبط با : تسک میرانرایانه کمکرایانه همراههمیاب 24
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز