کیفیت روغن موتور چه تاثیری بر عمر موتور خودرو دارد؟

لست سکند

در دنیای مدرن و سریع امروز استفاده از ماشین شخصی برای راحتی و سرعت در مدیریت زندگی و امور روزمره تقریبا به یک امر مهم و ضروری تبدیل شده است. به طوری که با توجه به وضعیت و شرایط حمل و نقل عمومی در تاخیر و شلوغی و تلف شدن وقت، تقریبا اکثر افراد ترجیح می‌دهند ماشین شخصی خودشان را داشته باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، استفاده از ماشین نیز مانند سایر وسایل مصرفی که دارای شرایط خاص خود هستند، شناخت اجزا و قطعات خودرو اهمیت زیادی دارد. به خصوص اگر خودرو نیاز به تعمیر و خرید قطعات جدید داشته باشد. اینجاست که پیدا کردن قطعات با کیفیت می‌تواند عمر خودرو را طولانی‌تر کند.

آگاهی از نحوه عملکرد خودرو و قطعات آن سبب می‌شود تا در زمان تهیه قطعات و نیز در صورت بروز هرگونه مشکل بهترین تصمیم را بگیرید و در صورت نیاز با متخصصان در این امر مشورت کنید. البته علاوه بر این موارد، مهم است که در موارد خرابی ماشین، از تعمیرکاران کاربلد خودرو کمک بگیرید و در صورت مواجهه با خرابی خودرو در جاده یا مواقع اضطراری، شرکت امداد سیار معتبری را سراغ داشته باشید که بهترین خدمات را با تعرفه‌های مناسب ارائه دهد.

راز آسمان پایتخت

چرا روغن خودرو مهم است؟

روغن خودرو در ماشین از قطعات سخت موتور و پیشرانه حفاظت می‌کند. از جمله وظایف مهم روغن موتور در خودرو کاهش اصطکاک در میان اجزای متحرک موتور است که سبب جلوگیری از ساییده شدن قطعات در موتور می‌شود.

ضمن این‌که روغن موتور موجب کاهش سطح اکسیدکنندگی ناشی از ترکیب سوخت با اکسیژن می‌شود و زنگ زدگی را به حداقل می‌رساند. روغن موتور با کیفیت محفظه داخلی موتور را تمیز نگه می‌دارد و فشار ضربات بر موتور را تا میزان خوبی کاهش می‌دهد.

روغن موتور بی‌کیفیت، چه بلایی بر سر قطعات ماشین می‌آورد؟

یکی از مهم‌ترین اجزای هر ماشین موتور آن است که از موثرترین راه‌ها برای حفاظت از آن استفاده از روغن موتور خوب و باکیفیت و آشنایی با انواع آن است. چرا که استفاده از روغن موتور بی کیفیت به پمپ روغن آسیب رسانده و در نهایت منجر به ساییدگی قطعات موتور و در نهایت کاهش عمر موتور می‌شود. در مواردی نیز روغن نامرغوب می‌تواند موجب روغن سوزی و یاتاقان زدن موتور خودرو شود.

انواع روغن خودرو کدام است؟

۱. روغن موتور مینرال

روغن موتور مینرال که از قدیم بصورت سنتی مورد استفاده قرار داشته در اصل از نفت خام به دست می‌آید. از روغن مینرال معمولا برای خنک کنندگی و روان کنندگی استفاده می‌شود. با این حال امروزه این روغن به علت وجود مواد اضافی و ناخالصی در آن و نیز محدودیت‌های آن در دمای بالا و پایین کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲. روغن موتور صنعتی

روغن صنعتی یا همان روغن سنتتیک برخلاف روغن مینرال از نفت خام به دست نمی‌آید، بلکه در یک فرایند کاملا متفاوت و با روغن پایه، مینرال و تعدادی مواد افزودنی به دست می‌آید که به همین جهت معمولا از نظر قیمت گران‌تر از روغن‌های دیگر است. اما این روغن‌ها از مزایای بیشتری به نسبت روغن مینرال برخوردار هستند و در شرایط سخت توانایی محافظت بیشتری از موتور در دماهای متفاوت دارند.

۳. روغن نیمه سنتتیک

این نوع روغن در واقع ترکیبی از روغن مینرال و سنتتیک است. روغن نیمه سنتتیک در مقایسه با دو روغن قبلی در مورد روانکاری در موتور کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند. هرچند از مزیت‌های این روغن توانایی محافظت در دماهای خیلی بالا و خیلی پایین است.

کدام روغن را استفاده کنیم؟

ضمن آشنایی با انواع روغن محافظ موتور و نیز روغن گریس برای روانکاری، برای نگهداری درست و تعمیر سایر قطعات خودرو باید ابتدا به دفترچه ماشین خود رجوع کنید؛ چراکه معمولا هر روغن برای نوعی از خودرو مناسب است و معمولا شرکت‌های خودروسازی در دفترچه خودرو خود، روغن مناسب با قطعات آن مدل را معرفی می‌کنند. به عنوان مثال معمولا در ماشین‌های مدل بالاتر از روغن‌ صنعتی یا سنتتیک استفاده می‌کنند.

اقدامات لازم در شرایط اضطراری

عوامل مختلفی ممکن است باعث خرابی قطعات خودرو شود و روغن موتور تنها یکی از آنهاست. بنابراین آشنایی با تعمیرکاران مورد اطمینان می‌تواند خیال هر راننده‌ای را از عیب یابی و تعمیر دقیق خودرو آسوده کند.

همچنین دسترسی به لوازم یدکی و قطعات اصلی خودرو با قیمت مناسب یکی دیگر از دغدغه‌های صاحبان خودرو محسوب می‌شود؛ به خصوص در شرایط فعلی که اجناس فیک و تقلبی بسیار زیاده هستند.

شناسایی شرکت های معتبر امداد سیار خودرو نیز می‌تواند بسیار کمک کننده باشد؛ چراکه افراد وقتی به خاطر خرابی ناگهانی خودرو در جاده می‌مانند، مجبور می‌شوند از نزدیک‌ترین امداد سیار کمک بخواهند و در بیشتر مواقع این کار به ضررشان تمام می‌شود! از درخواست قیمت‌های نامتعارف و گزاف این شرکت‌ها گرفته تا حمل نادرست خودرو که در نهایت باعث بروز آسیب جدی‌تر می‌شود، از جمله همین موارد است.

بنابراین شناخت شرکت‌ها و مجموعه های معتبر امداد سیار خودرو می‌تواند در مواقع اضطراری، کارساز باشد.

به همین خاطر کاماپرس در ادامه به معرفی چند مجموعه می‌پردازد که علاوه بر تضمین کیفیت انواع روغن های مورد نیاز خودرو، می‌توانند قطعات یدکی مناسب را با قیمت‌های رقابتی تامین کرده و در صورت نیاز، یدک کش هایی دارند که خدمات سیار امدادی لازم را به خودروهای در راه مانده می‌رسانند؛

کینی اویل

کینی اویل یکی از فعال‌ترین مجموعه‌ها در زمینه مشاوره خرید و تنها مجموعه تهیه و تولید و توزیع مستقیم روغن صنعتی و انواع گریس در بازار است. کینی اویل با درخواست مشتریان، روغن و گریس‌ های صنعتی را از کمپانی های بهران، پارس، ایرانول و سپاهان تهیه و ارسال می‌کند. همچنین این مجموعه محصولات را با حمل و نقل مناسب و در کوتاهترین زمان، را در هر نقطه از ایران تحویل می‌دهد.

امداد خودرو آزمون

در صورت مواجه با خرابی خودرو در بین راه تنها یک شرکت امداد خودرو معتبر است که می تواند به کمک ما بیاید.
امداد خودرو مشهد از معتبرترین شرکت های امداد سیار جاده ای با بیش از یک دهه سابقه درخشان است که همراه با تیم متخصص تعمیرکاران خود انواع خدمات امداد خودرو همچون خودروبر و یدک کش مشهد، کفی خودروبر مشهد، خدمات ef7 مشهد و خدمات ام وی ام در مشهد را ارائه می دهد.

فرانید

مشتریان مجموعه فرانید می‌توانند ضمن تهیه قطعات با قیمت پایین، به قطعات باکیفیت نیز دسترسی داشته باشند، چراکه  هدف سامانه فروش عمده قطعات خودرو فرانید، برقراری رابطه مستقیم میان خریداران محترم و فروشندگان قطعات خودرو در شهرستان ها و بزرگترین واردکنندگان دست اول قطعات خودرو است که منجر به حذف واسطه ها و کاهش هزینه ها می شود.

مرتبط با : امداد خودرو آزمونفرانیدکینی اویل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز