کیت تشخیص سریع کرونا داخلی‌سازی می شود

با امضای تفاهمنامه بین دانشگاه شهید بهشتی و یک بنیاد خیریه کیت های تشخیص سریع کرونا به زودی در کشور  تولید می‌شود.

به گزارش کاماپرس،  تفاهمنامه حمایت از پژوهش ها و محصولات دانش بنیان ضد کرونایی محققان و پژوهشگران دانشگاه شهید بهشتی توسط رئیس این دانشگاه و رئیس هیات امناء یک بنیاد خیریه  روز دوشنبه 18 فرودین ماه 99 در محل دانشگاه شهید بهشتی، امضاء و راه برای تولید کیت تشخیص سریع کرونا در داخل کشور هموار شد.

دکتر سعدالله نصیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در این مراسم ضمن تمجید از صفت نیکوکاری در ایرانیان با بیان این که شرایط پیش آمده در پی شیوع بیماری کرونا موجب شده است انسان ها به سان شعر معروف سعدی – بنی آدم اعضای یکدیگرند – نیاز خود به یکپارچگی و یاری یکدیگر را بهتر از پیش درک کنند، اظهار کرد: ایرانیان در نیکوکاری زبانزد عالم هستند و در مقطع کنونی هم با کمک خیرین می توان روند تحقیقات و تولیدات لازم برای مقابله با کرونا را شتاب بیشتری بخشید.

نصیری با تاکید بر ضرورت انعکاس تلاش های محققان و دانشمندان ایرانی برای مبارزه و کنترل بیماری کرونا، افزود: به محض مطرح شدن اخبار شیوع بیماری کرونا در کشور چین، محققان و پژوهشگران دانشگاه شهید بهشتی نیز به بررسی و شناخت این بیماری و روش ها، داروها و محصولات لازم برای مقابله و درمان آن اقدام کردند که حاصل این تلاش ها انشاالله با تفاهمنامه ای که امروز به امضا رسید به زودی در اختیار مردم کشورمان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: انعکاس این تلاش ها مردم عزیز ما را دلگرم می کند و به آنها نشان می دهد دانشگاهیان کشور در شرایط خطیر کنونی تمام توان و همت خود را برای مقابله با این ویروس خطرناک به میدان آورده اند و با این کوشش‌ها قطعا ایران اسلامی در مقابله با این ویروس سرفراز خواهد بود.

آریاک سفر

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان این که با امضای این تفاهمنامه ، بنیاد نیکوکاری جمیلی از طرح‌های پژوهشی و محصولات دانش بنیان این دانشگاه همچون کیت تشخیص سریع کرونا که کاربری پایش سلامت و مقابله با کرونا دارند، در گام اول حدود 20 میلیارد ریال حمایت خواهد کرد، افزود: این حمایت مالی در گام های بعدی قابل افزایش است ، ضمن آن که این بنیاد در زمینه سرمایه گذاری در تولید انبوه این محصولات نیز قول مساعدت داده و سود این تولیدات را نیز به دانشگاه بازخواهد گرداند تا در امور پژوهشی دانشگاه هزینه شود. نصیری در پایان اظهار امیدواری کرد: این تفاهمنامه نقطه عطفی در پیوند بین خیرین و دانشگاه‌های کشور باشد.

غلبه بر بحران کرونا با نوآوری و بومی سازی میسر است

رئیس هیات امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی نیز در این مراسم با بیان این که با شیوع بیماری کرونا، ایران اسلامی اکنون مانند دیگر کشورهای درگیر این بیماری، در شرایط بسیار حساسی قرار دارد، اظهار کرد: هر یک از ایرانیان وظیفه دارند در این شرایط خطیر سهم خود را در حمایت از دیگر آحاد جامعه  انجام دهند.

وی با بیان این که در مقطع کنونی نمی توان تمام نگاه‌ها را متوجه دولت کرد و هر فرد و مجموعه‌ای باید توانمندی خود را به میدان بیاورد، افزود: این گروه از جمله مجموعه هایی بود که در روزهای نخست شیوع کرونا در کشور خطوط تولید خود را تغییر داد و به تولید مواد ضدعفونی کننده پرداخت تا پاسخگوی نیازهای فزاینده کشور باشد. اکنون نیزبا این تفاهمنامه از تولید محصولاتی همچون کیت تشخیص سریع کرونا حمایت می کنیم.

ابراهیم جمیلی با یادآوری این که ایران برای غلبه بر بحران کرونا نیازمند نوآوری و بومی سازی است، تصریح کرد: نوآوری و بومی سازی محصولات برای مقابله با کرونا توسط اساتید و محققان توانمند دانشگاهی کشور در حال انجام است و ما ضمن حمایت از این عزیزان از خیرین دعوت می‌کنیم در این مقطع حساس در کنار پژوهشگران باشند و از آنها حمایت کنند.

وی در پایان با بیان این که برآوردها نشان دهنده به نتیجه رسیدن طرح های مورد حمایت این تفاهمنامه، طی یک تا 3 ماه آینده است، گفت: با نیت خیری که پشتوانه این کار است امیدواریم این طرح ها هر چه زودتر به نتیجه برسد، ضمن آن که ما آمادگی خود را برای تولید انبوه این محصولات اعلام کرده ایم و با تمام توان در کنار دانشگاهیان هستیم تا به کمک هم این بیماری منحوس را شکست دهیم.

شایان ذکر است؛ تفاهمنامه بین دانشگاه شهید بهشتی و بنیاد نیکوکاری جمیلی به منظور حمایت از طرح‌ها و محصولات دانش بنیان شامل؛ تولید کیت تشخیص سریع کرونا،  تولید مچ بندهای پایش سلامت ، ساخت پارچه های ضد ویروس، تولید دستگاه‌های وندیلاتور(کمک تنفسی) ارزان قیمت ، تولید مواد ضدعفونی کننده با کمترین آسیب به محیط زیست و انسان و … است.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز