کیا سورنتو نسل 4 در ایران چند قیمت می‌خورد؟

شرکت خودروسازی کیا محصول جدید خود به نام کیاسورنتو نسل 4 را  به زودی راهی بازار می کند و بر اساس گزارش هایی که از قیمت 41 هزار پوندی این خودرو منتشر شده برآورد می شود قیمت این خودرو در ایران بدون عوارض و گمرکی حدود یک میلیارد و 530 میلیون تومان است.

به گزارش کاماپرس، کیا سورنتو از خودروهای لوکس و محبوب در ایران به شمار می آید، خودرویی که نسل قبل این خودرو در اوج زیبایی اما با شکست در میزان فروش در جهان روبه رو شد، حالا با محصول کامل تر از لحاظ فنی و ظاهری برای جبران به میدان آمده است.

تا پیش از تحریم های آمریکا علیه ایران، غول خودروسازی کره جنوبی در ایران نمایندگی رسمی داشت اما اکنون نمایندگی این خودرو در ایران تعطیل شده و واردکنندگان بخش خصوصی نتوانسته اند خودروهای جدید این شرکت را وارد کشور کنند.

البته خودروی جدید کیا را نیز احتمالا به زودی – از طرق واردات سفارتخانه ها و از مجاری دیپلماتیک – در تهران خواهیم دید اما قیمت این خودرو در صورت فروش در بازار ایران بسیار بیشتر از قیمت یک میلیارد و 530 میلیون تومانی آن بر اساس نرخ این خودرو به پوند خواهد بود.

ایسنا به نقل از اتوکارنوشت، همزمان با بالا گرفتن تب عرضه خودروهای هیبریدی، کیاموتورز نیز سعی کرده است تا از قافله عقب نماند و طبق اعلام این شرکت، نسل جدید خودروی محبوب سورنتو به صورت هیبریدی عرضه خواهد شد.

آریاک سفر

سورنتو ۲.۲ که چهارمین نسل از خودروهای سری سورنتو محسوب می شود در شرایطی راهی بازارهای جهانی می شود که نسل سوم این خودرو از نظر فروش با یک شکست محسوس مواجه شد و کیا با تغییرات ظاهری و فنی به دنبال آن است تا مجددا این خودرو را به مانند نسل های یک و دو در زمره خودروهای پرفروش قرار دهد.

این خودرو چهار سیلندر از یک موتور ۲.۲ لیتری بهره خواهد برد و نسبت به مدل های قبلی عریض تر شده است.

قابلیت ذخیره سوخت در ترافیک

خودرو همچنین دارای قابلیتی به نام ذخیره سوخت است که به آن امکان می دهد در ترافیک های سنگین شهری و جاده ای سوخت کمتری را مصرف کند و فشار کمتری به موتور وارد شود.

این خودرو همچنین قابلیت حالت های هدایت پذیری مختلفی از جمله اسپرت، آسان و شهری دارد که بر حسب حالت انتخاب شده نیروهای مختلفی به چرخ ها منتقل خواهد شد.

مشخصات فنی

قیمت پایه: ۴۱ هزار و ۲۴۵ پوند (حدود یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان)

قدرت: ۱۹۹ اسب بخار

حداکثر سرعت: ۱۲۷ مایل بر ساعت (حدود ۲۰۴ کیلومتر بر ساعت)

زمان لازم برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از صفر کیلومتر بر ساعت: ۹.۱ ثانیه

رقبای اصلی این خودرو: لندروور دیسکاوری، اشکودا کودیاک، پژو ۵۰۰۸

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم صنعت خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : کیا موتورز
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “کیا سورنتو نسل 4 در ایران چند قیمت می‌خورد؟

  1. بهروز گفته:

    چرت و پرت، این قیمت انگلیس است، نه قیمت جهانی، قیمت جهانی این خودرو حدود 30 هزار دلار میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز