کوپن دوباره باز می‌گردد؟

9 سال از زمان خداحافظی رسمی کوپن از سفره های مردم می گذرد و حالا خبرهایی درباره بازگشت این سیستم به اقتصاد کشور شنیده می شود.

به گزارش کاماپرس، سال 90 مهدی غضنفری؛ وزیر وقت بازرگانی به‌طور رسمی اعلام کرد که باید با سیستم کوپنی خداحافظی کنیم، اما هم اکنون دوباره بحث درباره بازگشت این سیستم به اقتصاد کشور باز شده است و همچون قبل موافقان و مخالفانی دارد.
منتقدان سیستم کوپنی معتقدند که به دلیل تحریم، توان واردات برخی محصولات به کشور را نداریم، بنابراین قطعا طرحی همانند بازگشت کوپن به بن‌بست خواهد خورد و در سوی دیگر، موافقان بازگشت کوپن به اقتصاد کشور این روش را مطمئن ترین راهکار برای حمایت از اقشار ضعیف می دانند.
به نظر می رسد که با مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی بار دیگر، کوپن در اقتصاد ایران جا باز کند، دیروز تقاضای عده‌ای از نمایندگان برای بررسی طرح تامین کالاهای اساسی به صورت یک فوریت بررسی و در نهایت با آن موافقت شد.
براساس این طرح، دولت ملزم می‌شود تا کالاهای اساسی مورد نیاز را با استفاده از کالابرگ یا کارت الکترونیکی یا روش‌های مشابه دیگر در اختیار مردم قرار دهد.
البته بحث کوپن یا کالابرگ الکترونیکی از تابستان سال ۱۳۹۷ و با افزایش چشمگیر قیمت کالاهای اساسی از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مطرح و قرار شد که کالاهای اساسی در قالب وجه نقد یا کوپن الکترونیک تامین شود.

تهیه کالاهای اساسی با قیمت دولتی

به گزارش خبرآنلاین، چندی پیش سید محمدرضا میرتاج الدینی، نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: طرح تضمین دسترسی دهک‌های متوسط و پایین جامعه به کالاهای اساسی و دارو از سوی برخی نمایندگان ارائه شده و هدف این طرح تضمین دسترسی آسان گروه‌های هدف یعنی اقشار متوسط و پایین جامعه به کالاهای اساسی و دارو است.
به گفته او براساس طرح جدید مجلس قرار است کالاها کدبندی ‌شود و به‌صورت کارت اعتباری یا الکترونیک در اختیار سرپرستان خانوار قرار گیردتا بتوانند کالاهای اساسی مانند برنج، گوشت، مرغ، روغن و حتی دارو را توسط این کارت‌ها با قیمت دولتی تهیه کنند.

آریاک سفر

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “کوپن دوباره باز می‌گردد؟

  1. حجت الاسلام والمسلمین حاج مهدی گفته:

    واقعا سرزمین عجایب است!!عکس پیرمردی با کوپن در حال شعف گویی کوپن همسر نوجوان تازه حاج آقا است در مجلس عروسی!!!!
    آی امت اسلام خوشحال باشید اقتصاد کوپنی بازگشت!!
    توییت پروفسور ظریف:
    جان کری به دنبال دانش اقتصاد کوپنی ماست برای نجات آمریکا!!
    پرزیدنت دکتر آخوند حسن روحانی:
    ما با الگوی اسلامی،با سرمشق قرار دادن مولی متقیان حضرت علی علیه السلام با کمال میل تمامی تجارب خود در باره دانش اقتصاد کوپنی را با جهان به اشتراک میگذاریم،جهان امروز به خوبی آگاه هست تنها راه برون رفت از تاثیرات کرونا بر روی اقتصاد کوپن است!!
    مجلس شورای اسلامی:
    از کوپن فروشان قدیمی و پیشکسوت دعوت میکنیم برای آموزش جوانان !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز