کولر گازی یا اسپلیت؟ تفاوت ها، انواع مدل های پر فروش در بازار

معمولا در فصول گرم سال باید کولر خانه تجهیز و هوای مطبوع در خانه پراکنده شود. این روزها به دلیل کمبود منابع آبی کشور و آپارتمانی شدن اغلب ساختمان‌ها، استفاده از کولر آبی کمتر شده و بیشتر به کولر گازی مجهز هستند. از آنجایی که سیستم کولر گازی اندکی پیچیده‌تر از کولر آبی است برای سرویس کولر گازی باید به متخصص این کار مراجعه کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سرویس کولر گازی و به طور کلی راه اندازی آن کار دشواری است اما کار کردن با این وسیله راحت بوده و در عرض چند ثانیه هوای کل محیط خانه خنک و مطبوع می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که سیستم کولر گازی را بشناسید.

آشنایی مختصر با سیستم کولر گازی

این وسیله از سه قسمت کمپرسور، اواپراتور و کنداسور تشکیل می‌شود که در داخل تمامی بخش‌های مذکور گاز فریون در حال گردش است. گاز فریون یکی از گازهایی است که اگر متراکم و سپس رها شود، گرمای محیط را به خود جذب کرد و سبب محوطه را خنک می‌کند.

این گاز از کمپرسور به سمت اواپراتور حرکت کرده و به این قسمت انتقال داده می‌شود و هوای محیط را مطبوع می‌کند. اما گازی که اواپراتور را ترک می‌کند به دلیل جذب گرمای محیط به خود کاملا منبسط می‌شود و به همین دلیل متراکم کردن دوباره آن باعث صرف انرژی زیادی می‌شود. بنابراین این گاز به کمپرسور بازگردانده می‌شود تا اندکی دمای آن کاهش پیدا کند و منقبض شود.

آریاک سفر

اسپلیت چیست؟

کولر گازی انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها اسپلیت است. اسپلیت به معنی دو تکه است و به کولر گازی گفته می‌شود که یونیت داخلی و بیرونی دارد. اواپراتور بیشتر اسپلیت‌ها در یونیت داخلی تعبیه شده و کمپرسور و کندانسور هم در یونیت خارجی قرار دارد. ارتباط بین دو یونیت مذکور از طریق لوله‌های مسی رفت و برگشت برقرار می‌شود. اسپلیت‌ها به مدل‌های دیواری، ایستاده، سقفی کاستی و سقفی کانالی تقسیم می‌شوند.

انواع کولر گازی و اسپلیت

در ادامه برای آگاهی بیشتر خوانندگان سه مورد از کولر گازی پرفروش بازار معرفی خواهند شد؛

کولر گازی ایران رادیاتور مدل ICA-30CH-A

قیمت؛ 22 میلیون و 500 هزار تومان

این کولر گازی ایرانی رده مصرف انرژی خوبی دارد و به پره‌های طلایی ضد زنگ مجهز شده است. نوع برق مصرفی آن تک فاز است و وضعیت آن از طریق نشانگر روی پنل نمایش داده می‌شود. حداقل دما در این مدل به منفی 7 درجه سانتی گراد می‌رسد.

کولر گازی هایسنس مدل HRH-181Q 18000

قیمت؛ 18 میلیون و 830 هزار تومان

این مدل دارای رده مصرف انرژی آ بوده و نوع کمپرسور آن روتاری است. این مدل هم به برق تک فاز مجهز شده و پنل باز و بسته شونده دارد.

کولر گازی گرین مدل GPS-H12P1T1A

قیمت؛ 15 میلیون و 200 هزار تومان

مدل کولر گازی مذکور از برند گرین دارای رده مصرف انرژی بی است. وضعیت این دستگاه از طریق نشانگر روی پنل مشخص می‌شود. برق مصرفی این مدل کولر تک فاز بوده و دارای کمپرسور روتاری است.

سرویس آسان و راحت کولر گازی با هوم سرویز

هر مدل کولر گازی اعم از ساده، اسپلیت و … را بخرید، نیاز به سرویس اولیه دارد. در واقع سرویس کولر گازی کار آسانی نیست و به دلیل ظرافت بیش از حد این وسیله هر شخصی نمی‌تواند دست به آچار شود. به همین دلیل باید به متخصص و اهل فن این حوزه مراجعه کرد.

هوم سرویز کار را برای افرادی که نیازمند سرویس کولر گازی هستند راحت کرده و در کمترین زمان ممکن متخصص این حوزه را به محل مورد نظر آن‌ها ارسال می‌کند. افراد بدون نیاز به مراجعه حضوری و فقط با چند کلیک امکان آگاهی از هزینه سرویس کولر گازی و درخواست متخصص این حوزه را دارند. ارائه میانگین هزینه سرویس کولر گازی باعث راحتی کار مشتریان و آسودگی خیال آن‌ها شده است.

سرویس اسپلیت یا کولر گازی این مجموعه شامل کلیه خدمات مورد نیاز مشتریان اعم از نصب، شارژ گاز اسپلیت و کولر گازی، خدمات تمیز کردن کولر و … است.

هوم سرویز علاوه بر خدمت مذکور، 399 خدمت مختلف دیگر را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. اپلیکیشن هوم سرویز به دلیل دسترسی راحت و رایگان به قیمت‌های مشخص در کلیه سرویس‌ها، سهولت دسترسی به متخصصان، امکان انتخاب اهل فن براساس اطلاعات و سوابق آن‌ها و امنیت و احترام در زمان ارائه خدمات مورد توجه اغلب مشتریان قرار گرفته است.

انتهای پیام

مرتبط با : هوم سرویز
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز