کشمکش دوباره غول‌ های فناوری/ ایلان ماسک از زاکربرگ شکایت می کند

تور لحظه آخری-کاماپرس

ایلان ماسک پس از خریدن توییتر بلافاصله بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ کارمند خود را اخراج کرد و اعلام کرد استعداد این افراد می‌تواند در جاهای دیگر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، ۸ هفته پس از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک و تغییر نام آن به «ایکس»، مارک زاکربرگ از شبکه اجتماعی جدیدی به نام «تردز» رونمایی کرد. شباهت این پلتفرم به ایکس باعث عصبانیت ماسک شد و تنها ۲۴ ساعت پس از انتشار، وکیل ماسک نامه‌ای به مدیرعامل متا ارسال کرد و از او خواست توسعه یک اپلیکیشن تقلید شده با کمک کارمندان سابق توییتر را متوقف کند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در متن این نامه همچنین ادعا شده بود که این کارمندان هنوز به اطلاعات محرمانه توییتر دسترسی داشته و ممکن است اسرار تجاری را فاش کرده باشند. در مقابل مدیر ارتباطات متا، ادعای ماسک و وکیلش را تکذیب و به طور رسمی اعلام کرد: «درست است که ما چندین کارمند سابق توییتر را استخدام کردیم، اما هیچ کدام از آن‌ها در توسعه تردز دخالت نداشتند.»

با وجود اینکه متا موضع خود را حفظ کرده، اما نبرد حقوقی بین دو شرکت همچنان ادامه دارد. انتظار می‌رود نتیجه این اختلاف، علاوه بر رقم زدن آینده هر دو پلتفرم، پیامدهای گسترده‌ای را برای چشم انداز رسانه‌های اجتماعی در جهان به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : ایلان ماسکمارک زاگربرگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز