کد بورسی به کودکان هم داده می شود؟

با رونقی که بازار بورس در سالجاری داشته علاقه مندان به سرمایه گذاری در بورس افزایش داشته‌اند و برخی از آنها می خواهند بدانند آیا سرمایه گذاری و معامله در بورس و اخذ کد بورسی برای کودکان هم امکان پذیر است یا خیر.

به گزارش کاماپرس، از ابتدای سال 99 تاکنون بیش از 1 میلیون و 200 هزار نفر با اخذ کد بورسی وارد بازار سرمایه شده و در این بازار سرمایه گذاری و معامله کرده اند. این آمار نشان می دهد متقاضیان فعالیت در بورس نسبت به سال های گذشته به شدت در حال افزایش هستند و این علاقه مندان از طیف های مختلف و در سنین متفاوت به بورس می آیند تا سرمایه گذاری در این بازار را تجربه کنند.

بد نیست بدانید صدور کد‌های معاملاتی بورس در سال ۹۸؛ فروردین ۵۵ هزار، اردیبهشت ۳۹ هزار، خرداد ۲۳ هزار، تیر ۳۴ هزار، مرداد ۴۸ هزار، شهریور ۶۱ هزار، مهر ۹۱ هزار، آبان ۲۵ هزار، آذر ۵۲ هزار، دی ۶۸ هزار، بهمن ۱۵۴ هزار و اسفند ۱۷۲ هزار کد بوده است.

بنا به اعلام خبرگزاری صدا و سیما با رونق گرفتن بازار سرمایه، حتی عده‌ای قصد دارند برای فرزندان زیر ۱۸ سال خود در این بازار سرمایه گذاری کنند.

مراحل دریافت کد بورسی برای کودکان

آریاک سفر

ورود کودکان به بورس از سنین پایین باعث می‌شود آن‌ها در آینده از مزایای این سرمایه گذاری برای زندگی و کار خود استفاده کنند. اما آیا سرمایه گذاری کودکان در بورس امکان پذیر است و اگر چنین است چگونه می‌توانیم برای کودکان کد بورسی بگیریم؟

در گذشته امکان خرید و فروش سهام برای افراد زیر ۱۸ سال وجود نداشت، اما در حال حاضر می‌تواند برای نوزاد یک روزه هم سهام خرید و برای آینده او سرمایه گذاری کرد.

برای دریافت کدبورسی و احراز هویت برای کودکان ثبت نام در سامانه سجام است. برای این کار لازم است کودک حساب بانکی و شماره شبا داشته باشد.

بعد از افتتاح حساب بانکی و ثبت نام در سامانه سجام، پدر باید به عنوان قیم کودک خود را در سامانه معرفی کند؛ برای انجام این کار لازم است مجدد وارد سایت سجام شوید و روی گزینه ویرایش اطلاعات کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز