کدام نامزد در صدر نظرسنجی انتخابات ۱۴۰۰ است، همتی یا رئیسی؟

بر اساس گزارش رسانه‌ها بعد از برگزاری مناظره دوم درصد آرای مردم به نامزدهای انتخابات دچار تغییراتی شده است و نظرسنجی‌ها در مورد آرای نامزدهای شاخص مثل آیت‌الله رئیسی، ابراهیم همتی ، محسن رضایی، مهرعلیزاده و … نتایج تازه‌ای را منعکس می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، مناظره های انتخابات ریاست جمهوری امسال نیز همچون سال های گذشته نقش تعیین کننده ای در سرنوشت انتخابات خواهند داشت و نظرسنجی های صورت گرفته قبل و بعد از هر مناظره نیز موید این نکته است که درخشش هر نامزد در مناظره ها تاثیر محسوس و معناداری بر آرای مردمی او بجا می گذارد. این درخشش می تواند شامل حاضر جوابی، تلاش در جهت جلب آرای خاموش، توجه به زنان، توجه به اقلیت های قومی و اقوام ، انتقادات به جا از برنامه ها و عملکرد دولت و سایر نامزدها و … باشد.

رئیسی در مناظره ها بهتر ظاهر شده است

روزنامه خراسان در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است؛ بر اساس نظرسنجی ملی کیو، مناظره دوم را حدود ۳۲ درصد از افراد مشاهده کرده ‌و حدود ۱۴ درصد نیز مناظره را ندیده ولی اخبار آن را پیگیری کرده‌اند.۴۰ درصد کسانی که مناظره را دیده یا اخبار آن را دنبال کرده‌اند، معتقدند رئیسی بهتر از سایر نامزدها در مناظره ظاهر شده است. پس از مناظره اول نیز  44 درصد از پاسخگویان  معتقد بودند که رئیسی بهتر از بقیه نامزدها ظاهر شده است.  همچنین در نظر سنجی پس از مناظره دوم حدود ۳۵ درصد از پاسخگویان هیچ یک از نامزدها را چهره برتر مناظره معرفی نکرده‌اند. سایر نامزدها نیز با ارقامی کمتر از ۵ درصد مورد اشاره افراد قرار گرفتند.

پس از دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری،حدود ۶۱ درصد از پاسخگویان  نیزمعتقد بودند که احتمالاً ‌رئیسی پیروز انتخابات خواهد بود.

آریاک سفر

نتایج متفاوت برخی نظرسنجی ها

نکته جالب توجه این که در نظر خواهی خبرگزاری فارس (اصولگرا):ابراهیم رئیسی اول، همتی دوم و به ترتیب قاضی‌زاده ،زاکانی و جلیلی سوم تا پنجم شدند.

علاوه بر این در کانال تلگرامی خبرهای‌فوری و مهم (اصلاح‌طلب):عبدالناصر همتی اول،قاضی‌زاده دوم و به ترتیب رئیسی،جلیلی و مهرعلیزاده سوم تا پنجم شدند. در اقتصاد آنلاین (سایت‌ تخصصی اقتصادی با گرایش اصلاح طلب و طرفدار همتی): عبدالناصر همتی اول، قاضی زاده هاشمی دوم و به ترتیب ابراهیم رئیسی، جلیلی و مهرعلیزاده،سوم تا پنجم شده‌اند.

این نظرخواهی ها بر اساس داوری روزنامه خراسان با  صحت یک نظرسنجی علمی فاصله زیادی دارد اما به نوشته فارس،افزایش کلان‌داده حاصل از مناظره دوم، همچون مناظره اول، بر جایگاه همتی در توییتر موثر بوده و وی را صدرنشین  این بستر کرده است. با این تغییر، رئیسی با حفظ جایگاه اول تلگرام و اینستاگرام، با 8درصد اختلاف توجهات به جایگاه دوم توییتر افت کرد.

اخبار مهم و پربازدید امروز را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “کدام نامزد در صدر نظرسنجی انتخابات ۱۴۰۰ است، همتی یا رئیسی؟

  1. عباس گفته:

    نظر سازی ها شاید بر بعضی از مردم اثر بگذرد ولی اکنون قاطبه مردم گول نمی خورند. مردم احمدی نژاد را میخواستند که شورا مانع شد. با 35 درصد رأی دهنده کشور نمیتواند از مشکلات فعلی عبورکند

  2. حسین گفته:

    احمدی نژاد را به عنوان یک نفوزی نشان دادند چرا دست گیر نمیشه با مدرک تا ما هم متوجه بشیم کی دروغ گفته کی راست من ری میدهم تا ایران ایرانی سربلند بماند هر نفر یک تر در چشم دشمن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز