کدام لاستیک برای خودرو در پاییز مناسب تر است؟

لاستیک خودرو تنها بخش اتومبیل است که به صورت مستقیم با زمین ارتباط دارد. تایرها وظیفه دارند تا از نیروی اصطکاک جاده بکاهند و موجب بهبود عملکرد خودرو شوند. در حقیقت، لاستیک‌ها به عنوان آخرین عضو سیستم انتقال قدرت عمل می‌کنند؛ بنابراین، نقش بسیار مهمی در کنترل اتومبیل دارند. این مسئله باعث می‌شود تا مالکان خودرو همواره در هنگام خرید تایر ماشین، حساسیت زیادی به خرج بدهند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرو و حمل و نقل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروزه تعداد قابل توجهی از رانندگان دوست دارند از لاستیک اسپرت یا پهن برای خودروی خود استفاده کنند. برخی کارشناسان معتقدند که عدم تنوع مدل‌های خودرو در ایران باعث تمایل مالکان به ایجاد این تغییرات ظاهری می‌شود. لاستیک‌ها بر اساس ویژگی‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند و هر کدام عملکرد متفاوتی دارند. در ادامه، انواع مختلف لاستیک خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انواع لاستیک بر اساس اندازه

لاستیک اسپرت: لاستیک اسپرت لاستیکی است که قطر رینگ آن بزرگ‌تر از رینگ فابریک باشد. بنابراین، فاق تایر باید کوتاه‌تر باشد تا قطر بیرون لاستیک تغییری نکند. اغلب اوقات، پهنای این لاستیک‌ها نیز بیشتر از پهنای لاستیک فابریک است. استفاده لاستیک اسپرت موجب کاهش مصرف سوخت خودرو شده و ظاهر زیباتری به ماشین می‌بخشد. با این حال، تعویض رینگ‌های فابریک خودرو ممکن است موجب بروز مشکلاتی شود. این تغییرات معمولاً لرزش‌ها و تکان‌های زیادی را نیز به سرنشینان داخل کابین منتقل می‌کند.

راز آسمان پایتخت

لاستیک پهن: این نوع تایرها پهنای بیشتری نسبت به لاستیک فابریک دارند. برای استفاده از لاستیک پهن از رینگ‌های پهن‌تر استفاده می شود. تایرهای پهن، سطح تماس بیشتری با جاده داشته و موجب افزایش پایداری خودرو می‌شوند. با این حال، افزایش مصرف سوخت و مشکلات ناشی از بستن زنجیر چرخ از جمله معایب تایر پهن است.

انواع لاستیک بر اساس کاربرد

لاستیک‌ها بر اساس کاربرد به سه دسته لاستیک تابستانی، زمستانی و چهارفصل تقسیم می‌شود. لاستیک‌های تابستانی، چسبندگی و ترمزگیری مناسبی دارند و برای آب و هوای گرم و خشک طراحی شده‌اند. اما لاستیک‌های زمستانی همانطور که از نامش پیداست، برای استفاده در شرایط برفی و یخبندان مناسب هستند. این تایرها پایداری خودرو را افزایش داده و در دماهای پایین، انعطاف‌پذیری خود را حفظ می‌کنند.

در مقابل، لاستیک‌های چهارفصل برای استفاده در تمام فصول سال طراحی شده‌اند. چنین تایرهایی معمولاً در دمای بالاتر از 7 درجه سانتیگراد، بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند. با این حال، کشش و فرمان‌پذیری خوب در جاده‌های برفی یا آب و هوای گرم، مهم‌ترین مزیت لاستیک‌های چهارفصل محسوب می‌شود.

خرید انواع لاستیک با بهترین قیمت

رانندگانی که تجربه کافی در خرید لاستیک خودرو ندارند معمولاً با چالش‌های متعددی روبرو می‌شوند. از سوی دیگر، همواره سودجویان زیادی در بازار لوازم خودرو وجود دارند که اجناس بی‌کیفیت و تاریخ گذشته را با قیمت بالا به مشتری می‌فروشند. بنابراین، بهتر است برای خرید لاستیک به یک فروشگاه معتبر اعتماد کرد.

فروشگاه اینترنتی لاستیک فروش با بیش از دو دهه تجربه در صنعت لاستیک و رینگ در ایران، توانسته رضایت حداکثری مشتریان خود را به دست بیاورد. کیفیت بالا، قیمت‌های نازل و ارسال سریع از جمله مزایای خرید از این فروشگاه به شمار می‌رود.

انتهای پیام

 

مرتبط با : لاستیک فروش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز