کدام خانواده ها امکان درخواست وام فرزندآوری را دارند؟ + جزئیات

بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت وام فرزندآوری به بانک‌های مختلف ابلاغ و فرآیند پرداخت این تسهیلات آغاز شد. این تسهیلات قرض الحسنه بوده و هیچ سودی ندارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، براساس مصوبه بانک مرکزی به شبه بانکی کشور، تمامی بانک‌ها مکلف هستند که با اعتبارسنجی متقاضیان واجد شرایط و همچنین گرفتن سفته یا یک ضامن معتبر از آن‌ها، نسبت به پرداخت این نوع تسهیلات اقدام کنند. بانک مرکزی بر اجرای درست این مصوبه نظارت خواهد داشت.به علاوه این مجموعه وظیفه دارد که با همکاری سازمان ثبت احوال کشور، سامانه‌ای را برای ثبت نام و مدیریت روند پرداخت این وام تبیین کند. ضمنا اگر بانکی از پرداخت این وام امتناع کرد یا نسبت به اعطای آن تاخیر داشت، تخلف کرده و این موضوع از طریق مراجع دارای صلاحیت قابل پیگیری است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

مقدار وام به ازای نوزادان دوم تا پنجم چقدر است؟

بر اساس اطلاعات موجود، خانواده‌هایی که نوزادان آن‌ها که در سال 1400 و بعد از آن متولد شده‌اند، امکان دریافت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری را دارند. طبق مصوبه موجود به فرزند اول خانواده‌های دارای شرایط مذکور، 20 میلیون تومان تسهیلات و به نوزادان دوم 40 میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد. خانواده‌های که نوزادان سوم آن‌ها در سال 1400 یا 1401 متولد شده‌اند هم امکان دریافت 60 میلیون تومان وام فرزندآوری را دارند. ضمنا به فرزندان چهارم و پنجم خانواده‌هایی که در سال‌های مذکور به دنیا آمده باشند، به ترتیب 80 میلیون و 100 میلیون تومان تسهیلات پرداخت تعلق می‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

در خانواده‌هایی که در سال 1400، نوزادان دوقلو یا چند قلو به دنیا آمده است، در قبال هر یک از قلوها، وام جداگانه‌ای به والدین پرداخت خواهد شد.

پرداخت این سری وام به منظور تشویق والدین به فرزندآوری، افزایش جمعیت کشور و جلوگیری از پیری زودرس آن است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز