کتاب راهنمای حضور در اکسپو 2020 دبی منتشر شد

همزمان با برگزاری اکسپو 2020 در شهر دبی، کتاب «مقصد: آینده» که حاوی اطلاعات متنوعی درباره این رویداد جهانی است توسط انتشارات تاچارا منتشر شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این کتاب در ابتدا تاریخ اکسپو در 170 سال گذشته را مرور کرده و به اهداف برگزاری این رویداد اشاره کرده است. معرفی انواع اکسپوها و کشورهای میزبان و رکوردهای جالبی که در اکسپو ثبت شده از جمله اطلاعات بخش‌های ابتدایی کتاب است. نویسندگان کتاب در ادامه به اهداف کشور امارات متحده عربی از میزبانی این رویداد پرداخته‌اند و با مروری بر اهداف و چشم‌اندازهای این کشور، نشان داده‌اند که چطور محتوای اکسپو با برنامه‌های توسعه امارات متحده عربی در دهه‌های آینده سازگار است.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این کتاب، معرفی جامع برنامه‌های کلیدی اکسپو است که در قالب 10 هفته با موضوع‌های مهم برگزار می‌شود. در این هفته‌ها، جدی‌ترین چالش‌های پیش روی بشر در سال‌های آینده توسط متخصصان و کارشناسانی از سراسر جهان مورد بررسی قرار می‌گیرد. این کتاب همچنین حاوی تقویم کاملی از مهمترین برنامه‌هایی است که در هر یک از روزهای اکسپو برگزار می‌شوند.

آریاک سفر

 

در بخش دیگری از کتاب به افرادی که قصد دارند به دبی سفر کرده و از اکسپو بازدید کنند، توصیه‌هایی کاربردی ارایه شده است. راهنمای استفاده از متروی دبی، نحوه تهیه بلیت اکسپو، شیوه لباس پوشیدن بازدیدکنندگان اکسپو، دسترسی به رستوران‌ها و همچنین 20 تجربه منحصر به فردی که بازدیدکنندگان در اکسپو کسب می‌کنند، از جمله اطلاعات مفید این بخش از کتاب است.

در آخرین فصل کتاب نیز به تاریخچۀ حضور ایران در اکسپو و همچنین ویژگی‌های پاویون ایران در اکسپوی امسال اشاره شده است.

این کتاب به صورت مشترک توسط محمد امین و راضیه روستا نوشته شده است. در مقدمه آمده است: «مقصد: آینده» امیدوار است بتواند به عنوان ابزاری کاربردی به علاقمندان حضور در اکسپوی دبی، کمک کند تا با دیدی عمیق‌تر در این رویداد جهانی شرکت کنند. اکسپو، عرصۀ باشکوهی برای نمایش الگوهای متنوع توسعه و شیوه‌های متفاوت مواجهه با چالش‌های محلی و جهانی است. در این رویداد می‌توان با راهکارهای خلاقانه ملت‌ها، نوآوری‌های شرکت‌ها و فرهنگ و هنر اقوام و ملل مختلف ارتباط عمیق برقرار کرد. اگر قصد دارید به اکسپو سفر کنید، با کنجکاوی و آرامش در پاویون‌ها و غرفه‌ها قدم بزنید و نسبت به جزئیاتِ نظم‌ها و بی‌نظمی‌ها حساس باشید. پای برنامه‌هایی که در محوطه اکسپو برگزار می‌شوند بنشینید؛ حتی اگر زبان خارجی شما قوی نیست، در این برنامه‌ها شرکت کنید. حضور در دبی و اکسپو، بی‌شک آموزنده است و شما را نسبت به آینده امیدوار می‌کند. اطلاعات این کتاب از اسناد رسمی که توسط برگزارکنندگان اکسپو منتشر شده و همچنین منابع رسمی دولت امارات متحده عربی گردآوری شده است.

در بخش دیگری از مقدمه نیز به هدف اصلی برگزاری اکسپو اشاره شده و آمده است: تمام پیام‌هایی که از اکسپو منتشر می‌شود سرشار از کلیدواژه‌هایی همچون همکاری، همبستگی، گفتگو، نفع مشترک، مشارکت، اعتماد متقابل، توانمندسازی همگانی و… است. این عبارت‌ها که نمایانگر روح حاکم بر اکسپو هستند، مسیر ساختن یک «آینده مشترک» را هموار می‌کنند. بشر سال‌هاست که فهمیده غلبه بر چالش‌های بزرگِ پیشِ رو، از توان یک یا چند دولت خارج است. راه‌حل چالش‌های پیشِ روی جامعه جهانی تنها در همکاریِ تمام دولت‌ها و ملت‌ها و نهادها نهفته است. اکسپو بستری است که دولتمردان، نهادهای بین‌المللی، جامعه مدنی، دانشگاهیان و نمایندگان شرکت‌های خصوصی درباره چالش‌های بشر به گفتگو بپردازند و راه‌حل‌ها و تجربه‌های منحصر به فردشان را به اشتراک بگذارند. اکسپو با تشریح دقیقِ این چالش‌ها، فاصله ما با «آینده مطلوب» را نشان می‌دهد. هرچند در اکسپو کشورهای مختلف در پاویون‌ها و غرفه‌های مستقل حضور دارند اما روح حاکم بر این رویداد، به دنبال راه‌حل‌های مشارکتی و افزایش احساس مسئولیت نسبت به آینده و کل جامعه جهانی است. اکسپو بازدیدکنندگان و مشارکت‌کنندگان را تشویق می‌کند تا نگاهی واقع‎بینانه‌تر و مسئولانه‌تر نسبت به امروز و فردای جامعه داشته باشند و برای ساختن آینده‌ای بهتر، به تفاوت‌های میان گروه‌های مختلف انسانی احترام بگذارند.

لازم به ذکر است که در ابتدای این کتاب، یادداشت‌هایی از دکتر فرشید فرزانگان، رئیس اتاق مشترک بزرگانی ایران و امارات و مهندس احمد پورفلاح، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا منتشر شده است. این دو فعال اقتصادی در یادداشت‌های خود به فرصت‌هایی اشاره کرده‌اند که اکسپو پیش روی اقتصاد ایران قرار می‌دهد.

«مقصد: آینده» هفته پیش توسط انتشارات تاچارا به چاپ رسید و با قیمت 59 هزار تومان راهی بازار نشر شد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز