کاهش 25 درصدی قیمت مسکن با افت قیمت دلار

لست سکند

کاهش قیمت دلار بازار مسکن و معادلات آن را بهم ریخت، کم شدن خریداران مسکن از یک سو و بیشتر شدن فایل های فروش مسکن از سوی دیگر نشان از افت قیمت های مسکن همزمان با کاهش نرخ ارز و سکه می دهد، در حال حاضر بازار مسکن با افت 25 درصدی قیمت ها روبه رو شده است.

هر چند که ذی نفعان بازار مسکن سعی دارند اوضاع را عادی جلوه بدهند، اما رفتار آنها و عجله کردن در فروش خود تضمینی برای ادامه دار بودن کاهش قیمت مسکن است.

به گزارش کاماپرس، تغییر جنس و مشخصات فایل‌های پیشنهادی فروشندگان و استفاده از عباراتی تقریبا جدید در آگهی‌های خود نشانه ای از جدی بودن افت قیمت ها است. آنها سعی دارند تا هر چه سریعتر خریداران را روارد بازار و میک خود را بفروشند.

عبارت‌های «قیمت شکست»، «فورش فوری»، «زیر قیمت»، «بدهی مالی» و «تخفیف ویژه به خریداران واقعی» بخشی از عبارات تحریک‌کننده تقاضا از سوی این گروه از فروشندگان است.

دنیای‌اقتصاد در گزارشی بازار مسکن را بررسی کرده و نوشته است: معاملات مسکن مطابق پیش‌بینی‌ها به افت شدید قیمت در بازارهای موازی واکنش نشان داد. نتایج تحقیقات میدانی،‌ از سه تغییر معنادار در رفتار فروشنده‌های آپارتمان حکایت دارد. در اقدامی کم‌سابقه، عوامل عرضه فایل‌های ملکی در بازار به استفاده از واژه‌های «قیمت‌ها شکست»، «فروش فوری» و عناوینی که در واقعیت، بیانگر عجله برای فروش است، روآورده‌اند.

راز آسمان پایتخت

حجم فایل‌ها در برخی استارت‌آپ‌های ملکی نیز افزایش یافته و پیش‌قیمت – قیمت پیشنهادی فروشنده‌ها در فایل‌ها – در مناطقی از شهر بین ۱۵ تا بیش از ۲۵ درصد نسبت به هفته گذشته ریزش کرده است.

قیمت مسکن روبه سراشیبی

برخی از فایل‌ها مربوط به واحدهایی است که از چند روز قبل برای فروش عرضه شده‌اند؛ اما اکنون سطح پیش‌قیمت و توقع مالکان این واحدها کمتر است.

فرونشست پیش‌قیمت در بازار مسکن چند روز بعد از عقبگرد نرخ ارز و قیمت سکه اتفاق افتاده است که نشان می‌دهد تغییر جهت متغیرهای بیرونی موثر بر رفتارها در بازار ملک سبب واکنش متغیرهای درونی این بازار شده است.

هرچند ذی‌نفعان تداوم جهش قیمت مسکن – سوداگرانی که در ماه‌های قبل آپارتمان خریداری کرده‌اند- با پیشگویی‌های خود سعی در القای «موقتی بودن کاهش قیمت» دارند، اما بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد تداوم کاهش «انتظارات تورمی» در جامعه باعث حفظ بازار ملک در سراشیبی قیمت خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار طلا و سکه، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “کاهش 25 درصدی قیمت مسکن با افت قیمت دلار

  1. علی گفته:

    گور پدر هر چی دلال کثیف و زالو صفت ،،
    لعنت بر پدر و مادرشان، امیدوارم که هر لقمه ای که به حروم سر سفره زن و بچه شون میزارن ،درد و مرض بشه براشون..
    این کثافات و لجن های جامعه رو باید هزار بار دار زد ، تا بخاطر وجود کثیفشون با جون و مال مردم بازی نکنن…
    این خباعث و شیاطین نمیدونن که خدا به وقتش اینا خفت میکنه و نابودی جز قطعی آینده شون هست..
    تمام کائنات و زمین ملک خداست و کسی نمیتونه توو ملک خدا ظلم بکنه و خودشو به خریت بزنه که خدا نمیبینه و مجازات نمیشه….بزودی تموم انسان ها باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشند و اون روز ،روز سختی خواهد بود …
    ای مال اندوزان به خود بیایید، شاید فردایی نباشد که جبران کنید.
    توی گور فقط دو متر پارچه سفید به همراه خود خواهید درد..
    اینقدر بخاطر چند روز منفعت بیشتر ظلم نکنید….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز