کاهش قیمت دلار در روز جاری چقدر بود؟/ قیمت روز 18 آبان

قیمت دلار بازار آزاد در روز جاری نسبت به روز قبل 1.52 درصد کاهش داشت و در محدوده 36 هزار و 130 تومانی قرار گرفت. این ریزش نرخ دلار بعد از چند روز پیاپی پیشروی، قابل توجه بود. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با روز گذشته 580 تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 28 هزار و 910 تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از برخی منابع داخلی، ورود جدی بازارساز به این بخش و عرضه بیشتر دلار باعث شد تا قیمت این ارز پرطرفدار کاهشی شود. برخی کارشناسان معتقدند، انتشار اطلاعات نادرست در شبکه‌های اطلاع رسانی اعم از تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و … باعث برهم ریختن بازار ارزی و افزایش قیمت در دیگر بازارها شده است. به نقل از یکی از خبرگزاری‌های داخلی، در حالی که قیمت فروش ارز در کف بازار طی ساعاتی 35 هزار و 800 تومان بود، برخی کانال‌های اطلاع رسانی در شبکه‌های مجازی آن را 36 هزار و 200 تومان اعلام کرده بودند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

اثرگذاری اخبار جعلی و غیرواقعی روی قیمت دلار!

انتشار قیمت‌های غیرواقعی و اخبار ضد و نقیض درباره بازار ارز و دلار باعث شده تا این ارز خارجی پرطرفدار در شرایط کاهشی نیز با موانع زیادی روبرو و التهابات این بخش بیشتر شود. مشاهدات میدانی روز جاری نشان می‌دهد که حجم تقاضا برای ارز به مراتب در مقایسه با روزهای گذشته کمتر شده و معامله گران کمتر به خرید هیجانی می‌پردازند.

نرخ پوند و یورو نیز در مدار کاهشی قدم برداشت. قیمت پوند در روز جاری نسبت به روز گذشته 645 تومان دیگر کاهش پیدا کرد و به مرز 41 هزار و 386 تومان رسید. نرخ یورو نیز در مقایسه با دیروز 533 تومان کمتر شد و در محدوده 36 هزار و 158 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز