کانال عظیم آبی طالبان برای سیراب کردن بیابان های خشک (ویدیو)

قوش تپه پروژه‌ای برای انتقال آب رود آمودریا به فاصله 285 کیلومتری تا استان فاریاب افغانستان است. طالبان با روی کار آمدن در افغانستان، عملیات ساخت این کانال را پی گرفته است. از طریق این کانال در هر ثانیه 650 متر مکعب آب منتقل شده و 550 هزار هکتار زمین کشاورزی در مسیر کانال آبیاری می‌شود. به گزارش کاماپرس زمان اتمام این پروژه 5 سال تعیین شده است. در ادامه ویدیویی از مراحل احداث کانال آب قوش تپه را تماشا می‌کنیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

کارشناسان اعتقاد دارند که بهره‌برداری از این کانال سبب باعث ایجاد آسیب در حوزه آب‌ریز منطقه می‌شود. حوزه ترکمنستان و ازبکستان بیشترین آسیب را از این طرح خواهند دید. علاوه بر این طالبان قصد دارد با ساخت یک مجتمع برق آبی میزان زیادی از جریان رود پنج در تابستان را ذخیره کند. عملیاتی کردن این دو پروژه پیامدهای زیست‌محیطی زیادی خواهد داشت و مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشورهای آسیای مرکزی همانند ترکمنستان و ازبکستان ایجاد می‌کند.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

9 دیدگاه برای “کانال عظیم آبی طالبان برای سیراب کردن بیابان های خشک (ویدیو)

  1. سهیل عبادی گفته:

    یه سوال
    الان طالبان مگه تو این حوزه های دانشی داره که داره همچین کارایی می کنه ؟

    • ساناز امین گفته:

      معلومه از کجا میاره! از کشوارایی که نمیذارن خاورمیانه آرامش داشته باشه، هرچی مردم خاورمیانه گرفتار جنگ و بدبختی باشن اونا بیشتر از سرمایه های خاورمیانه تغذیه میکنن و در آخر پیکر بی جان خاورمیانه غمگینمیمونه و کشورای در صلح و آرامش و آزادی اونا…

  2. مهدیه محمدی گفته:

    طالبان به درخواست پاکستان می‌خواد پشتون‌ها رو کوچ اجباری بده به شمال افغانستان به خاطر همین داره آب رو انتقال می‌ده.

  3. آوا فراهانی گفته:

    امیدوارم با این کارشون دریاچه آرال سرنوشتی همانند دریاچه ارومیه نداشته باشه

  4. فرشاد گفته:

    دست خالی،اما همت بلند. اینها با این کار دارند زیربنای اقتصادی(توسعه پایدار) را توی کشورشون درست می کنن.نه نفتی!!نه گازی!!نه کشور چهار فصلی!!اما دارند برای کشورشون کار بزرگ می کنند،فارغ از مسائل زیست محیطی که ممکنه پیش بیاد !که میاد!(البته طالبان بهش اعتقادی ندارند مانند ما !!!)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز