کارمزد کارت به کارت کردن پول بین بانک‌ها گران‌تر شد

لست سکند

با تصویب بانک مرکی از ابتدای آذرماه سالجاری (1399)  کارمزد انتقال پول بین بانکی (کارت به کارت) افزایش می یابد.

به گزارش کاماپرس، با تائید بانک مرکزی میزان جدید کارمزدهای انتقال پول بین بانکی در شبکه شتاب یا همان کارت به کارت بانکی افزایش می یابد. بر اساس مصوبه بانک مرکزی از ابتدای آذرماه 1399 کارت به کارت کردن یک میلیون تومان پول ۶۰۰ تومان کارمزد خواهد داشت و به ازای هر یک میلیون اضافه نیز ۲۴۰ تومان به 600 تومان اول اضافه می شود.

شایان ذکر است انتقال وجه از طریق کارت به کارت کردن این روزها یکی از پرکاربردترین ابزارها برای انتقال پول میان شهروندان است. خصوصا در ایام شیوع کرونا کارت به کارت کردن با استقبال بسیار بیشتری نسبت به گذشته روبرو شده و این در حالیست که در گذشته بسیاری از افراد برای انتقال پول به شعب بانک ها مراجعه می کردند.
بر این اساس انتظار می رفت با توجه به افزایش حجم انتقال پول از روش کارت به کارت در ایام کرونا، کارمزد انتقال وجه از روش کارت به کارت افزایش نیابد اما بانک مرکزی با افزایش این نوع کارمزد موافقت کرده است.

بر اساس مصوبه جدید، هزینه اعلام مانده کارت و در صورت حساب ۱۰ گردش آخر معادل ۲۴۰ تومان و اعلام مانده کارت از طریق خودپردازها به قیمت ۱۲۰ تومان خواهد بود.

کارمزد اعلام ۱۰ گردش آخر کارت شناسایی، صدور انواع کارت مغناطیسی و دریافت حضوری و غیرحضوری قبوض به ترتیب ۱۵۰، ۶۰۰۰، ۲۴۰۰ و ۱۲۰ تومان می‌شود.

راز آسمان پایتخت

ارائه صورت حساب سال جاری هر صفحه ۶۰۰ و برای سال‌های گذشته به ترتیب ۶۰۰ و ۷۲۰ تومان هزینه دارد.کارمزد انتقال وجه بین‌بانکی پایا یک صدم مبلغ تراکنش با کف ۲۰۰ تومان و تا سقف ۲ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

هزینه ارسال پیامک برای اطلاع رسانی با گرفتن رضایت مشتری معادل ۳۰ تومان به اضافه هزینه پیامک و حق اشتراک سالیانه خواهد بود

پیش از این کمترین هزینه  انتقال وجه از روش کارت به کارت کردن پول به جابجایی مبالغ تا یک میلیون تومان اختصاص داشت که در این حالت هزینه ای برابر با ۵۰۰ تومان برای جابجایی پول از حساب فرد منتقل کننده برداشت می شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز