چگونگی مراقبت از موها در پاییز و زمستان

تغییرات فصل و کاهش دما باعث می‌شود که موها در فصول پاییز و زمستان به مراقبت بیشتری نیاز داشته باشند. سردی و خشکی هوا ممکن است باعث کاهش رطوبت، خشکی و حتی ریزش موها شود. از سوی دیگر پوشیدن کلاه‌های زمستانی و پشمی نیز ممکن است باعث از بین رفتن کوتیکول مو و شکننده شدن آن شود؛ بنابراین در فصول سرد لازم است تغییراتی در روش مراقبتی ایجاد کرد تا سلامت موها حفظ شود.

کاماپرس در این گزارش به هفت نکته کلیدی برای مراقبت از موها در پاییز و زمستان پرداخته است.

محفاظت از موها در برابر سرما

در فصل سرما لازم است که موها در معرض سرمای شدید قرار نگیرند. افرادی که موهای بلند دارند، بهتر است که موهای خود را ببافند و آن را در داخل کت یا لباس خود جا دهند. استفاده از کلاه در این فصول توصیه می‌­شود. البته باید توجه داشت که پارچه‌های مصنوعی به موها آسیب می‌رساند و به همین دلیل کلاه‌های ابریشمی، گزینه بهتری برای استفاده محسوب می‌شود.

مراقبت از موها-کاماپرس

اجتناب از شستن موها با آب خیلی گرم

با وجود اینکه دوش آب گرم در فصل زمستان بسیار لذت‌بخش است، اما شستن مو با آب داغ باعث از بین رفتن رطوبت مو و در نتیجه شکنندگی بیشتر موها می‌شود و به این ترتیب، موها با از دست دادن رطوبت خود آسیب‌پذیرتر می‌شوند؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌شود هنگام استحمام با آب گرم، موهای خود را با آب ولرم و یا سرد شست‌وشو دهید. آب سرد بر خلاف آب گرم به خوبی می‌تواند کوتیکول‌های مو را محکم کند و موها را براق‌تر و شاداب‌تر نشان دهد.

راز آسمان پایتخت

شستن موها با شوینده ملایم و مناسب

شامپوهای حاوی سولفات به میزان زیادی چربی‌های ضروری را از بین می‌برند و باعث خشکی پوست سر و مو می‌شوند. شامپوهای فاقد سولفات نیز به میزان کمتری کف می‌کنند و حاوی شوینده‌های دیگری برای تمیز کردن مو هستند. شست و شوی سر با شامپوهای بدون سولفات در فصل زمستان به شدت توصیه می‌شود، زیرا ضمن تمیز کردن مو، پوست سر را به میزان کمتری تحریک و از خشک شدن تارهای مو جلوگیری می‌کند.

مراقبت از موها-کاماپرس

استفاده از روغن های گیاهی

خشکی هوا در فصل پاییز و زمستان باعث خشکی پوست سر و ساقه موها می‌شود. افرادی که دارای تارهای موی ضخیم و مجعد هستند، بیشتر مستعد خشکی هستند و باید حتما از محصولات نرم‌کننده و آبرسان مو استفاده کنند. همچنین استفاده از روغن‌های گیاهی برای آبرسانی ساقه و ریشه مو نیز موثر است. انواع روغن‌های نارگیل، بادام، آرگان و زیتون را می‌توان کمی گرم کرد و آن را روی پوست سر و ساقه موها ماساژ داد. ماساژ روغن بر پوست سر از خشکی و پوسته پوسته شدن سطح آن جلوگیری خواهد کرد.

مراقبت از موها-کاماپرس

خشک کردن صحیح موها

خشک کردن موها بعد از استحمام ضروری است، زیرا موی خیس سه برابر شکننده‌تر از حالت عادی است. همچنین موهای خیس در زمستان ممکن است یخ بزند و بشکند؛ لذا خشک کردن موها با باد ملایم و متوسط سشوار، سلامت موها را تضمین و از شکنندگی آن‌ جلوگیری می‌کند.

مراقبت از موها-کاماپرس

 

استفاده از محصولات حالت‌دهنده و نرم‌کننده

در حال حاضر انواع مختلفی از ماسک، کرم، سرم و … برای مراقبت از مو تولید می­شود. استفاده از این ماسک موها بعد از حمام در فصول زمستان، تا حد زیادی می‌تواند باعث تکمیل فرآیند مراقبت از موها ‌شود؛ به ویژه قسمت‌های انتهایی مو که به میزان زیادی نیاز به آبرسانی دارد تا دچار موخوره و شکنندگی نشود.

استفاده از دستگاه بخور در اتاق

بر خلاف تصور عامه، خشک شدن موها در فضا باز نسبتا زمان‌بر است و تا حد زیادی باعث از بین رفتن رطوبت موها می‌شود. دستگاه بخور تا حد زیادی می‌تواند باعث ایجاد رطوبت در فضا شود و خشکی پوست و مو را از بین می‌برد. با استفاده از دستگاه تولید بخور و ایجاد رطوبت در فضا، موها به خوبی مرطوب می‌شوند و از شکنندگی آنها جلوگیری می‌شود. همچنین استفاده از این دستگاه‌ها برای سلامت پوست نیز مفید است.

انجام خدمات مو در “سالن زیبایی زینب مولایی”

سالن زیبایی زینب مولایی، یکی از بهترین و تخصصی‌ترین مراکز رنگ مو در تهران است. کادر حرفه‌ای این مجموعه، خدمات زیبایی رنگ مو، احیای مو، ناخن و کاشت مژه را به متقاضیان ارائه می‌کنند. همچنین در صورتی که افراد تمایل به یادگیری جدیدترین تکنیک‌ها و متدهای روز در زمینه آموزش رنگ مو داشته باشند، می‌توانند از دوره‌های سالن زیبایی زینب مولایی استفاده کنند. آموزش رنگ مو برای هنرجویان به صورت حضوری، مجازی و اختصاصی بوده و افراد می‌توانند با توجه به نوع نیاز خود تکنیک‌ها را یاد بگیرند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این مجموعه به آدرس /https://zeynabmolaei.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آکادمی زینب مولایی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز