چگونگی رزرو بلیط چارتر هواپیما

تور لحظه آخری-کاماپرس

خرید یا رزرو بلیط هواپیما، یکی از اقداماتی است که با کسب اطلاعات کافی درباره‌ آن می‌توان در کنار کاهش هزینه‌ها، تجربه سفر راحت را نیز کسب کرد. اهمیت این موضوع هنگام برنامه‌ریزی برای انواع خدمات مسافرتی بیشتر نیز می‌شود؛ چراکه با وجود قیمت بالای انواع بلیط، خرید بلیط ارزان‌قیمت، کار چندان آسانی نخواهد بود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی انواع بلیط هواپیما و همچنین مزایا و راهکارهای خرید بلیط چارتر به عنوان بلیط ارزان قیمت پرداخته است.

انواع بلیط هواپیما

بلیط‌ هواپیما به چهار دسته سیستمی، چارتر، ترکیبی و ایرپس تقسیم می‌شود. بلیط‌های سیستمی از قبل با روز و ساعت مشخص رزرو می‌شود. بلیط‌های چارتر از سوی شرکت‌های هواپیمایی مختلف در روزها و ساعات پایانی نزدیک به پرواز، با قیمت کمتری به ‌فروش می‌رسد. بلیط‌های با کلاس ترکیبی امکان تجربه کلاس‌های پروازی متفاوت در طول سفر را فراهم می کنند. به عنوان نمونه در پروازهای چندمسیره می‌توان یک بار از کلاس پروازی اکونومی و بار دیگر از کلاس پروازی فرست‌کلاس استفاده کرد‌. بلیط‌های ایرپس نیز جزو بلیط‌های بین‌المللی کمیاب بوده که برای سفرهای خارجی استفاده می‌شود، اما تنها تعداد محدودی از آژانس‌های مسافرتی قادر به تهیه‌ این نوع از بلیط‌ها هستند.

بلیط چارتر هواپیما-کاماپرس

مزیت خرید بلیط چارتر

مهمترین مزیت بلیط چارتر، ارزان‌تر بودن آن نسبت به بلیط عادی است؛ به طوریکه شما در فصل‌های کم سفر ممکن است بتوانید بلیط یک پرواز را با نصف قیمت واقعی آن خریداری کنید. به دلیل رزرو شدن تمامی پروازهای چارتر از قبل، یکی دیگر از مزایای این نوع بلیط این است که تاریخ و ساعت پرواز شما مشخص است و دیگر لازم نیست نگران زمان حرکت یا مشکلاتی از قبیل کمبود جا باشید؛ چراکه تمامی بلیط های چارتر به صورت عمده و پیش از تاریخ حرکت توسط تأمین‌کنندگان رسمی و معتبر یا شرکت‌های هواپیمایی خریداری می‌شود.

راز آسمان پایتخت

در عین حال، تنها مشکل بلیط‌های چارتر این است که نمی‌توانید بلیط را استرداد کنید یا حتی اگر در شرایطی این امکان را داشته باشید، جریمه به قدری بالاست که تقریبا معادل هزینه خود بلیط باید هزینه پرداخت کنید. البته این امکان وجود دارد که با کسر هزینه، به صورت آنلاین درخواست لغو بلیط هواپیما صادر کنید.

بلیط‌ چارتر را چگونه می‌توان به صورت آنلاین رزرو یا خریداری کرد؟

برای تهیه هر بلیطی می‌توان از طریق وب‌سایت‌های مختلف و به صورت آنلاین اقدام کرد، اما باید توجه داشته باشید که در هنگام خرید بلیط، به سیستمی یا چارتری بودن پرواز دقت کنید؛ چراکه بلیط‌های چارتری امکان استرداد ندارد و به همین دلیل اگر از زمان سفر خود اطمینان ندارید، حتما به سراغ بلیط‌های سیستمی بروید.

بلیط چارتر هواپیما-کاماپرس

مدارک مورد نیاز برای خرید بلیط چارتر

هنگام خرید یا رزرو آنلاین بلیط چارتر، داشتن رمز دوم پویا برای پرداخت وجه و همچنین داشتن اطلاعات کارت شناسایی کافی است، اما در زمان مراجعه به فرودگاه برای پروازهای چارتری، به همراه داشتن یک نسخه کاغذی از بلیط هواپیما چارتر و مدرک شناسایی معتبر الزامی است.

بلیط چارتر هواپیما-کاماپرس

بهای بلیت چارتر برای سنین مختلف

قیمت بلیط چارتر برای تمامی سنین یکسان بوده و فقط برای نوزادان و کودکان زیر دو سال ارزان‌تر است.

بهترین زمان برای خرید بلیط‌ چارتر

قیمت بلیط چارتر در زمان‌های پرسفر تفاوت چندانی با قیمت بلیط سیستمی ندارد و این در حالیست که قیمت بلیط چارتر در  زمان‌های کم‌سفر سال کاهش می‌یابد.

بلیط‌های لحظه آخری که گاهی قیمت‌شان بسیار ارزان است، نوعی بلیط چارتر به حساب می‌آید. این نوع از بلیط‌ها زمان بسیار کمی تا موعد پروازشان باقی مانده و بنابراین باید گوش به زنگ باشید تا در فصول کم‌سفر و ساعات نزدیک به پرواز بتوانید بلیط چارتر ارزان قیمت بخرید.

وبسایت “دستی بر ایران” که از سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی شده است، با تیم قوی تولید محتوای خود به شما در انتخاب سایت مناسب برای تهیه بلیط و اطلاعات مورد نیاز در این زمینه کمک می‌کند.

متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت www.destinationiran.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۹۱۰۱۷۸۲۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۱۸۸۹۱۸۲ تماس بگیرند. همچنین کاربران می‌توانند برای تبلیغات گردشگری، به پست الکترونیک دستی بر ایران به نشانی info@destinationiran.com و rahman.mehraby@gmail.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : دستی بر ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز