دریافت گواهینامه بین المللی چگونه است؟

همانگونه که برای رانندگی در ایران نیاز به گواهینامه معتبر است در دیگر کشورها نیز باید گواهینامه‌ای داشت که گواهینامه بین‌المللی نام دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بنابر درخواست هر فرد، گواهی‌‌نامه بین‌المللی یک سال تا سه سال اعتبار خواهد داشت که برای دریافت گواهینامه بین‌المللی نیاز به مراجعه ناجا یا پلیس +10 نیست و  این کار بر عهده سازمان گردشگری و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی است.

مدارک دریافت گواهینامه بین‌المللی

افراد برای دریافت گواهینامه بین‌المللی به مدارکی همچون گواهی‌نامه رانندگی معتبر جمهوری اسلامی دارای اعتبار حداقل یک ماه و سه روز برای گواهینامه یک ساله و گواهی‌نامه جمهموری اسلامی با اعتبار سه سال برای دریافت گواهینامه بین‌المللی سه ساله لازم است. همچنین درخواست کنندگان باید یک قطعه عکس سه در چهار، اصل یا تصویر صفحه اول شناسنامه و اگر گواهینامه بین‌المللی از قبل دارند ارائه دهند.  برای دریافت گواهینامه بین‌المللی  باید فرم درخواست به زبان فارسی و انگلیسی تکمیل و تاریخ تولد میلادی در بخش انگلیسی نوشته شود.

قیمت گواهینامه بین‌المللی از سال گذشته بابت هر جلد گواهینامه بین‌المللی خودرو یا موتور یک ساله 240 هزار تومان و برای گواهینامه بین‌المللی خودرو یا موتور سه ساله 675 هزار تومان اعلام شد. همچنین متقاضیان دریافت گواهی‌نامه بین‌المللی خودرو به همراه مجوز موتور باید 263 هزارتومان بپردازند.

آریاک سفر

ثبت‌نام حضوری و غیرحضوری گواهی‌نامه بین‌المللی چگونه است؟

متقاضیان دریافت گواهینامه بین‌المللی به صورت حضوری می‌توانند برای انجام امور اداری به دفاتر اصلی کانون جهانگردی و اتومبلیرانی جمهوری اسلامی مراجعه کنند که متقاضیان برای اطلاع از آدرس‌ها می‌توانند به سایت این کانون مراجعه کنند.

اگر مایل به ثبت‌نام گواهینامه بین المللی به صورت غیرحضوری باشید می‌توانید به سامانه فروش اینترنتی گواهینامه بین‌المللی مراجعه کرده که در این صورت فقط افرادی که در حال حاضر در کشور هستند می‌توانند از این خدمات استفاده کنند. گفتنی است در این حالت افراد فقط می‌توانند گواهینامه بین‌المللی یک ساله دریافت کنند که 7 تا 10 روز کاری نیز طول خواهد کشید.

نکاتی درباره دریافت گواهی‌نامه بین‌المللی

زمان دقیق تحویل گواهی‌نامه هنگام ثبت‌نام مشخص می‌شود که متقاضیان می‌توانند برای دریافت گواهینامه بین‌المللی خود اقدام کنند.

دریافت گواهینامه بین‌المللی دارای نکاتی‌ست که در ادامه بیان می‌شود:

گواهی‌نامه بین‌المللی صادر شده تنها به فرد ثبت‌نام کننده یا بستگان درجه یک او تحویل داده می‌شود که باید کارت شناسایی خود را ارائه دهند. همچنین اگر فردی خواستار دریافت گواهینامه بین‌المللی همسر خود شود باید مدارک هویتی خود و فرد متقاضی را ارئه کند تا گواهینامه تحویل شود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز