چگونه ماندگاری عطر و ادکلن را بیشتر کنیم؟

عطر و ادکلن- کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

انتخاب عطر مثل خرید هندوانه دربسته نیست. افراد با توجه به شناختی که از قبل دارند، راهنمایی های فروشنده، نظرات کاربران در شبکه‌های اجتماعی و مقایسه آنها در سایت‌های اینترنتی عطرها را انتخاب می کنند. با این وجود، عنصر ماندگاری عطر و ادکلن همان عامل مهم و تعیین کننده در انتخاب آنها است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

اگر از عطرها در برابر عوامل مخربی مانند نور،گرما و غیره محافظت نکنیم، آنگاه باید شاهد فاسد شدن و عدم ماندگاری بوی آنها باشیم. از این رو، کاماپرس در ادامه توصیه‌هایی برای افزایش ماندگاری عطر و ادکلن ارائه می‌کند.

راهکارهایی برای ماندگاری بیشتر عطر و ادکلن

1- جعبه عطر را نگه دارید

اگر از عطری استفاده‌ مناسبتی دارید و به ندرت آن را از جعبه‌اش بیرون می‌آورید، حتما بعد از استفاده آن را مجدد درون جعبه قرار دهید و روی میز و یا درون کشو رها نکنید. چون وقتی عطر را در معرض هوا قرار می‌دهید، تاریخ انقضای آن را جلو می‌اندازید. زمانی که بسته‌بندی را باز کردید، آن را دور نیندازید و همچنین آن را سالم نگه دارید تا بتوانید با استفاده از آن از عطر خود مراقبت کنید.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

عطر و ادکلن- کاماپرس

2- عطر را خنک نگه دارید

گرما می‌تواند اثری مشابه اثر نور بر عطر داشته باشد. برای نگه داری عطر، دمای پایین و همچنین ثابت ضروری است. به همین دلیل، حمام برای نگه‌داری عطر بدترین جای خانه است.

با این حساب، شاید فکر کنید که باید عطر را در یخچال نگه‌داری کرد. درست است! یک یخچال کوچک پورتابل می‌تواند مکان کاملا مناسبی برای نگه داری عطر باشد؛ چون دما و نور آن کاملا مناسب است.

3- عطر را دور از نور قرار دهید

طاقچه‌ها و قفسه‌های دیواری بدترین جاهایی هستند که می‌توانید عطر را نگه دارید. چون نور باعث می‌شود عطر بیشتر در معرض اکسیده شدن قرار بگیرد. این هم در مورد نور طبیعی و هم نور چراغ صدق می‌کند. اما قرار ندادن عطر در معرض نور مستقیم به تنهایی آن را از آسیب محافظت نمی‌کند. بهترین مکان نگه‌داری از عطر، فضایی تاریک و خنک مثل کشو یا قفسه‌ای در کمد اتاقی است که دمای ثابتی دارد.

 

عطر و ادکلن- کاماپرس

4- درصد الکل را در نظر بگیرید

الکل یکی از عوامل اصلی ماندگاری عطر است. بنابراین اگر ماندگاری عطر برایتان مهم است، عطرهایی را انتخاب کنید که 85 درصد و حتی بیشتر الکل دارند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “چگونه ماندگاری عطر و ادکلن را بیشتر کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز