چگونه در کارگزاری ثبت نام کنیم؟ / ویژگی های کارگزاری خوب

ثبت نام در کارگزاری یکی از مراحل با اهمیتی است که هر سرمایه گذاری برای شروع فعالیت خود در بازار بورس با آن مواجه خواهد شد. چرا باید در کارگزاری ثبت نام کنیم؟ کارگزاری ها چه خدماتی را به اعضای خود ارائه می‌دهند و در قبال ارائه این خدمات چه هزینه یا کارمزدی را دریافت می‌کنند؟ اصلا چطور می‌توانیم بهترین کارگزاری را انتخاب کنیم و پس از آن، چطور مراحل ثبت نام در کارگزاری را پشت سر بگذاریم؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

نحوه ثبت نام کارگزاری

به گزارش کاماپرس به نقل از سیگنال، ثبت نام حضوری در کارگزاری ها ، آن هم در این روزهایی که دوباره شاهد اوج گیری سویه دیگری از کرونا هستیم، تا حدودی خطرناک و غیرموجه به نظر می‌آید. بنابراین با توجه به وجود نرم افزارها و سایت‌های معتبر و شناخته شده‌ای که امکان ثبت نام غیرحضوری کارگزاری ها را محیا ساخته‌اند، معقول‌ترین انتخاب ممکن به نظر می‌آید.

با استفاده از اپلیکیشن سیگنال که معتبرترین اپلیکیشن ارائه دهنده خدمات غیرحضوری بورس است، می‌توانید تنها در عرض چند دقیقه مراحل ثبت نام کارگزاری مورد هدف خود را تکمیل کنید. برای انجام ثبت نام غیرحضوری با استفاده از اپلیکیشن سیگنال بر روی لینک «ثبت نام کارگزاری» کلیک کنید. پیش از ثبت نام کارگزاری، حتما باید در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت کرده باشید. اگر هنوز احراز هویت غیرحضوری سجام را انجام نداده‌اید، ابتدا «ثبت نام سامانه سجام» خود را انجام داده و سپس به سراغ ثبت نام کارگزاری بروید.

آریاک سفر

کارگزاری بورس چیست؟

انجام معاملات بورس از مراحل مختلفی تشکیل شده است. ثبت درخواست خرید یا فروش، ثبت درخواست در هسته معاملات بازار بورس، تطبیق درخواست، تایید و انجام معامله، کم کردن هزینه کارمزد، تسویه حساب و انتقال سهام به ترتیب مراحل شکل گرفتن یک معامله کامل هستند. کارگزاری ها همان شرکت هایی هستند که تمامی موارد ذکر شده را پس از ثبت درخواست بر عهده گرفته و به نمایندگی از سرمایه گذارن انجام می‌دهند. در واقع کارگزاری ها تنها پل موجود در میان سهامداران هستند و بدون ثبت نام در کارگزاری امکان انجام هیچ گونه معامله‌ای برای سرمایه گذاران فراهم نخواهد شد. در حال حاضر حدودا 100 کارگزاری مجوز داشته و در حال فعالیت در کشور هستند.

سایر خدمات کارگزاری های مختلف

ثبت نام در کارگزاری ها علاوه بر انجام خدمت اصلی، یعنی جوش دادن و انجام معاملات مورد هدف سرمایه گذاران، شامل امکانات و خدمات دیگری هم می‌شود. هر یک از کارگزاری ها تعدادی از این خدمات اضافه بر سازمان را ارائه می‌دهند که می‌توان با توجه به آن‌ها راحت‌تر کارگزاری مورد نیاز خود را پیدا و انتخاب کرد. برخی از مهم‌ترین خدمات جانبی کارگزاری ها به شرح زیر است:

  • سبد گردانی
  • انجام معاملات آفلاین
  • انجام معاملات تلفنی
  • صندوق سرمایه گذاری
  • اعتبار معاملاتی

ویژگی کارگزاری های خوب

دو گزینه در دسترس بودن و قابل اعتماد بودن، مهم‌ترین ویژگی‌های یک کارگزاری خوب است. کارگزاری که در دسترس نباشد نمی‌تواند معاملات شما را دقیق و سر زمان مقرر شده به ثمر برساند. از آن جایی که بورس با دارایی افراد در ارتباط است، مسلما خوش نامی و معتبر بودن کارگزاری هم مورد با اهمیتی به شمار می‌آید. وجود خدمات آنلاین و آفلاین، تخفیف در برخی کارمزدها، پاسخگویی به هنگام، وجود آموزش رایگان برای اعضا، مشاوره، پیشنهاد و ارائه سبدهای پر سودتر، دادن اعتبار به کاربران، واریز فوری مانده حساب، سرعت بالا از دیگر ویژگی‌های یک کارگزاری مناسب می‌باشد.

راهنمای ثبت نام غیر حضوری کارگزاری

برای ثبت نام غیر حضوری کارگزاری بورس می‌توانید هم از طریق گوشی موبایل خود و نصب اپلیکیشن سیگنال اقدام به ثبت نام نمایید و هم با استفاده رایانه شخصی مراحل ثبت نام خود را انجام دهید. برای ثبت نام کارگزاری ابتدا با کلیک بر روی لینک «ثبت نام کارگزاری» وارد صفحه رسمی سیگنال شوید.

در صفحه اصلی ثبت نام غیر حضوری کارگزاری چند کارگزاری معتبر به شما پیشنهاد داده شده است. کارگزاری مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی آیکن مشخص شده آن کلیک کنید. با انتخاب هر یک از کارگزاری ها صفحه‌ای جدید باز می‌شود که یک سری اطلاعات شخصی روتین را از شما خواهد خواست. کد ملی، شماره موبایل، رمز عبور و کد امنیتی را وارد کادرهای مشخص شده کرده و بر روی دکمه ثبت نام کلیک کنید.

پس از تایید ثبت نام می‌توانید وارد صفحه کارگزاری خودتان بشوید. برای این کار، سربرگ بالای کادر را از «ثبت نام» به «ورود» تغییر داده و پس از وارد کردن کد ملی، رمز عبور و کد امنیتی دکمه ورود را بفشارید.

مزایای ثبت نام غیرحضوری کارگزاری

شما می‌توانید به صورت حضوری برای ثبت نام کارگزاری اقدام کنید، اما با توجه به شدت یافتن بیماری اومیکرون، حضور در مراکز ثبت نام حضوری کارگزاری، علاوه بر اتلاف زمان و معطلی و صرف هزینه، سلامت خود را در خطر ابتلا قرار خواهید داد. حال چه بهتر آن که خودتان با استفاده از اپلیکیشن های معرفی شده معتبر کار خود را ساده کرده و در هر مکان و زمانی که هستید تنها در عرض چند دقیقه، مراحل ثبت نام خود را شخصا انجام دهید. همان‌طور که در تصاویر بالا مشاهده کردید، ثبت نام غیر حضوری کارگزاری علاوه بر رایگان بودن، کار چندان دشواری نیست و با پر کردن چند کادر خالی تمام می‌شود. علاوه بر این اپلیکیشن ها و سایت های معتبر مانند سیگنال خدمات متنوع دیگری را برای کاربران خود تدارک دیده‌اند. شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن سیگنال، اقدام به خرید و فروش اوراق کنید؛ هر مقدار که در نظر دارید سهام عدالت خود را بفروشید؛ معامله صندوق های EFT و همچنین سهام شرکت های بورسی را انجام دهید؛ خرید و فروش اوراق مسکن خود را انجام دهید و از  10 ها خدمت دیگر بهره‌مند شوید.

مرتبط با : اپلیکیشن سیگنال
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز