چگونه تونر مناسب پوست خود را پیدا کنیم؟

تونر - کاماپرس
لست سکند

تعادل اسیدیته پوست پس از شست­‌وشو از بین می‌رود و برای بازگرداندن پوست به حالت قلیایی باید از تونر استفاده کرد. تونر محصول مراقبت از پوست برای پاکسازی و حفظ تعادل آن است که معمولاً پس از پاکسازی صورت از آن استفاده می‌شود. تونرها قابلیت آبرسانی و محافظت از پوست دارند. نکته حائز اهمیت، انتخاب تونر براساس نوع پوست است؛ چراکه تونرها خاصیت درمانی هم دارند و انتخاب نادرست آن‌ها می‌تواند تبعات بسیاری داشته باشد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی مزایای استفاده از تونر، راه­‌های انتخاب تونر بر اساس نوع پوست و نحوه درست استفاده از آن ‌پرداخته است.

مزایای استفاده از تونر برای پوست

بسیاری از پاک‌کننده‌ها و صابون‌ها قلیایی است که می‌تواند تعادل اسیدیته پوست را عوض کند و بدین جهت برای بازگرداندن تعادل اسیدیته پوست باید از تونر استفاده کرد. به عبارت دیگر پس از تمیز کردن صورت، اسیدیته پوست به سمت قلیایی ‌شدن می‌رود و پوست برای رسیدن به حالت اسیدی خود، شروع به تولید بیش از حد چربی می‌کند. این موضوع کابوسی برای انواع پوست به‌ویژه پوست چرب و مستعد جوش است.

تونر برای مبارزه با عوارض پوست قلیایی و چرب بسیار حائز اهمیت است؛ به طوریکه در سال‌های اخیر تونر جنبه درمانی نیز پیدا کرده‌ و به اندازه یک سرم پوستی سودمند است.

انتخاب تونر براساس نوع پوست

تونر پوست چرب: پوست انسان در حالت عادی چربی تولید می‌کند، اما زمانی که سلول‌های پوستی مقدار زیادی چربی تولید کنند، پوست، چرب و براق به نظر می‌رسد و تعادل خود را از دست می‌دهد. در چنین شرایطی آلودگی‌ها و باکتری‌ها در این چربی گرفتار و در نتیجه جوش‌های سرسیاه و سرسفید ایجاد می­شود. تونر مخصوص پوست چرب در کنترل چربی پوست مؤثر است و با از بین بردن چربی و آلودگی‌ها می‌تواند به کاهش منافذ و پیشگیری از برق افتادن پوست در طول روز کمک کند و به همین دلیل استفاده از تونر پوست چرب اهمیت ویژه‌ای در روتین پوست افرادی با این نوع پوست دارد.

راز آسمان پایتخت

تونر پوست خشک: پوست خشک معمولاً چربی طبیعی کمتری نسبت به سایر انواع پوست تولید می‌کند. در این شرایط پوست، کدر به نظر می‌رسد و زبر یا پوسته‌پوسته می‌شود. افرادی با پوست خشک اغلب احساس سفت شدن و کشیدگی روی پوست خود دارند. پوست در این حالت به طور قابل‌توجهی کم آب می‌شود و ممکن است دچار خارش شود. تونر ضمن رطوبت‌رسانی به پوست، آب از دست رفته پوست هنگام شست­وشو را برای آن جبران کرده و پاکسازی باقی‌مانده ذرات آرایشی از داخل منافذ و لایه‌های درونی پوست را نیز انجام می‌دهد.

تونر پوست نرمال: پوست معمولی متعادل است و معمولاً خشکی یا چربی بیش از حد ندارد. این نوع پوست مستعد جوش، پوسته‌ پوسته شدن یا باز شدن منافذ نیست و بدین جهت نسبت به سایر انواع پوست چالش‌های کمتری دارد. افرادی که پوست معمولی دارند معمولاً بافت پوستشان صاف است و کمتر مستعد حساسیت یا لک هستند. استفاده از تونر برای این افراد باعث از بین رفتن آلودگی‌های پوست شده، از آسیب‌های ناشی از آلودگی‌ها جلوگیری می­کند و باعث شادابی پوست نیز می‌شود.

تونر پوست حساس: پوست حساس هم شامل خشک می­شود و هم چرب. در این حالت پوست بیشتر مستعد واکنش‌هایی مانند قرمزی، خارش، سوزش و التهاب پوست است. ایجاد پوست حساس ناشی از ضعیف شدن سد محافظ پوست است و بدین جهت محصولات پوستی مانند تونر پوست حساس باید حاوی ترکیباتی برای ترمیم و تقویت این سد باشند؛ چرا که این تونرها می‌توانند برای التیام و تسکین پوست بسیار مؤثر باشند. تونر علاوه بر پاکسازی پوست، نقش مؤثری در آبرسانی و پیشگیری از کم آبی پوست نیز دارد.

تونر پوست مختلط: پوست مختلط از انواع پوست است که در برخی نواحی صورت، ویژگی‌های پوست خشک را و در برخی دیگر خصوصیات پوست چرب را دارد.  پیدا کردن تونر پوست مختلط کمی مشکل به نظر می‌رسد؛ چراکه باید در عین کنترل چربی، پوست را به خوبی آبرسانی کند. تونرهای پوست مختلط برای پاکسازی پوست و حذف چربی اضافی بدون خشک کردن آن تولید می‌شوند.

تونر

استفاده از تونر در روتین پوستی

استفاده از تونر برای پوست ضروری نیست، اما استفاده از آن می‌تواند برای درمان انواع مشکلات پوستی و حفظ سلامت آن موثر باشد. به عنوان مثال، با استفاده از تونر ضد جوش می­توان روند بهبود جوش‌ها، درمان منافذ باز و کاهش لک‌های ناشی از جوش در پوستهای چرب و دارای جوش را سرعت بخشید؛ یا با استفاده از تونر آبرسان و ترمیم‌کننده می‌­توان پوست خشک یا دهیدراته را به پوستی نرمال تبدیل کرد.

نحوه درست استفاده از تونر

پس از شست­شوی پوست باید مقدار مناسبی از محلول را روی پد پنبه‌ای ریخته و به ‌آرامی بر صورت کشید. اگر تونر حاوی ترکیبات آبرسان و آرامش بخش مانند عصاره گل رز یا بهارنارنج است، می‌توان آن را بر پوست اسپری کرد تا شاهد افزایش شادابی و انرژی پوست بود.

تونر

خرید و انتخاب تونر براساس نوع پوست از «سوراو»

سوراو، فروشگاه تخصصی فروش محصولات آرایشی و بهداشتی اورجینال به صورت حضوری و اینترنتی است که مجموعه کاملی از بهترین برندهای لوکس و مطرح دنیا را به صورت مستقیم و بدون واسطه از اروپا و کانادا تامین می‌کند. تمامی محصولات موجود در فروشگاه با تضمین و گارانتی ۱۰۰ درصد اورجینال به فروش می‌رسد. سوراو هیچ محصول غیر اصل را به مشتری خود نمی‌دهد؛ چراکه به اصول اخلاقی و قانونی خود پایبند است. تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه هستند.

علاقه­‌مندان برای خرید حضوری از سوراو می­توانند به آدرس استان آذربایجان غربی، شهر سردشت، خیابان وحدت، خیابان شهید صالحی، جنب بانک ملت، پلاک 95 یا برای خرید اینترنتی به وب‌سایت https://suraw.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سوراو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز