چگونه به صورت آنلاین سفارش بازرگانی ثبت کنیم؟

ثبت سفارش بازرگانی-کاماپرس

مطابق قوانین تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی جهت واردات کالاها در ابتدا باید اقدام به ثبت سفارش بازرگانی کالاهای خود نمایند. مجوز واردات از طرف سازمان توسعه تجارت ایران صادر شده و تجار پس از دریافت این مجوز می‌توانند کالاهای خود را از گمرک وارد کشور کنند.

به گزارش کاماپرس، مجوز ثبت سفارش به وسیله یک کد هشت رقمی دریافت می‌گردد که با توجه به نوع کالا و سازمان مجوز دهنده، نظیر مجوز صنعت و معدن و تجارت، سازمان غذا و دارو، وزارت دفاع، سازمان انرژی اتمی و… بررسی شده و در نهایت اخذ می‌گردد.

کاماپرس در ادامه مطلب مراحل ثبت سفارش کالای بازرگانی به طور کامل بررسی می‌کند؛

مراحل ثبت سفارش کالا

بطور کلی بدون ثبت سفارش کالا امکان واردات هیچ گونه کالایی به گمرک کشور وجود نخواهد داشت. همه تجار و بازرگانان به جهت این که بتوانند کالاها را وارد کشور ایران کنند، باید در ابتدا امر سفارش خود را ثبت نموده و سپس می‌توانند به گمرک مراجعه کرده و پس از طی مراحل ضروری کالاهای خود را وارد کنند.

همانطور که میدانید جهت انجام امور تجاری، بازرگانی و حمل و نقل بین المللی کلیه تجار باید دارای کارت بازرگانی باشند. تجار دارای کارت بازرگانی و همچنین افرادی که دارای شرایط خاصی بوده و مجوز وزارت صنعت معدن و تجارت را دارا هستند، باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده و سپس نام کاربری و رمز عبور از سامانه دریافت نمایند.

کرمان موتور شیراز

در مرحله‌ی بعدی و بعد از ورود به سامانه از منوی بارگذاری صلاحیت‌ها و در قسمت کارت بازرگانی، بر روی استعلام اطلاعات کلیک کرده تا نقش بازرگان به لیست نقش‌های شما اضافه شود. بدین ترتیب سامانه جهت ثبت سفارشات بازرگانی شما آماده است.

واردات کالا-کاماپرس

لازم به ذکر است جهت ثبت سفارش شما باید تمامی اطلاعات کامل محصول خود را در سامانه وارد کرده و همچنین محصول شما الزاما باید دارای تعرفه کالا یا کدینگ هماهنگی گمرگی باشد. اگر تعرفه و طبقه بندی را به صورت نادرست و اشتباه انتخاب کنید، ممکن است منجر به پرداخت عوارض گمرکی اشتباه و در نهایت مجبور به پرداخت جریمه شوید. به طور کلی جهت واردات هر نوع کالایی شماره تعرفه ده رقمی الزامی می‌باشد. همچنین باید از فرد فروشنده پیش فاکتور دریافت کرده و در سیستم ثبت کنید.

در نهایت و مس از طی کردن مراحل، یک مجوز به همراه یک کد 8 رقمی، شماره ثبت، تاریخ ثبت نام، شرکت متقاضی و تاریخ پروفرما توسط سازمان توسعه تجارت ایران صادر شده و تاجر می‌تواند به وسیله این مجوز اقدام به واردات کالاهای مورد نیاز خود از گمرک نماید.

کسب راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم جهت امور بازرگانی و گمرکی از گروه الساتجارت راد

گروه بازرگانی راد یکی از معتبرترین شرکت‌ها در جهت ارائه مشاوره و راهنمایی به افراد در جهت امور بازرگانی و ثبت سفارش کالاها می‌باشد.این شرکت در سال ۱۳۸۹ در تهران تأسیس شد. هدف این مجموعه ابتدا خدمات تخصصی بازرگانی خارجی، حمل و نقل بین المللی و ترخیص کالا بوده و در طی این سال ها، توانسته سهم عمده ای از بازار خدمات واردات در صنایع تجهیزات پزشکی را به دست آورد.

در همین مسیر برای دستیابی به اهداف خود و جلب رضایت مشتریان، با به کارگیری از تجربه و تخصص کارشناسان کارآزموده توانسته است، نیاز طیف های مختلف بازار را با کمترین هزینه و بیشترین سرعت برآورده سازد. وجه تمایز این مجموعه اطلاعات و تجربه، و تلاش برای کسب اعتماد مشتریان است.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه بازرگانی راد
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
دومینیکا پارادایس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصران گشت