چه کسی بیشترین جایزه اسکار را گرفته است؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بیانگذار شرکت دیزنی، یعنی آقای والت دیزنی با مجموعا ۲۶ جایزه و ۵۹ نامزدی رکورد بیشترین جایزه اسکار تاریخ را در اختیار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، از سال ۱۹۲۹ داوران جشنواره آکادمی هر سال به کسانی که در صنعت سرگرمی دستاورد مهمی داشته‌اند جایزه اسکار اهدا می‌کند. این جشنواره یکی از پربیننده‌ترین و مورد انتظار رویدادهای هر سال است که هنرمندان زیادی را به رقابت با یکدیگر وامی‌دارد. والت دیزنی که در این زمینه رکورددار است، ۱۲ مورد از جوایز را برای بخش بهترین کارتون دریافت کرده و همچنین ۴ جایزه افتخاری به او اعطا شده است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در میان بازیگران مرد والتر برنان، دنیل دی لوئیس و جک نیکلسون هر سه، تاکنون ۳ جایزه اسکار را به خانه برده‌اند. والتر برنان برای فیلم‌های «بیا و بگیرش» (Come and Get It)، «کنتاکی» (Kentucky) و «غربی» (The Westerner)، دنیل دی لوئیس برای «پای چپ من» (My Left Foot)، «خون به پا خواهد شد» (There Will Be Blood) و «لینکلن» (Lincoln) و جک نیکلسون برای درخشش خود در فیلم‌های «دیوانه از قفس پرید» (One Flew Over the Cuckoo’s Nest)، «شرایط مهرورزی» (Terms of Endearment) و «از این بهتر نمیشه» (As Good As It Gets).

در میان بازیگران زن، نام کاترین هپبورن با ۴ جایزه اسکار خودنمایی می‌کند که با فیلم‌های «شکوه صبح» (Morning Glory)، «حدس بزن چه کسی برای شام می‌آید» (Guess Who’s Coming to Dinner)، «شیر در زمستان» (The Lion in Winter) و «کنار برکه طلایی» (On Golden Pond) موفق به افتخار آفرینی شد.

هر سه فیلم محبوب «بن هور» (Ben-Hur)، «تایتانیک» (Titanic) و‌ «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» (The Lord of the Rings: The Return of the King) نیز با داشتن ۱۱ جایزه اسکار در بخش‌های گوناگون، از کارگردانی تا طراحی لباس، به‌عنوان پرافتخارترین فیلم‌های تاریخ آکادمی شناخته می‌شوند.

انتهای پیام

دادپویان
اوج آرام
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “چه کسی بیشترین جایزه اسکار را گرفته است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز