چه زمانی به وکیل برای جرایم اینترنتی نیاز است؟

وکیل جرایم اینترنتی -کاماپرس
لست سکند

پیگیری جرایم اینترنتی مانند کلاهبرداری‌ مجازی، هک، نشر اکاذیب، تهمت و افترا و بسیاری موارد دیگر با توجه به جدید بودن این حوزه از جرایم کیفری، گستردگی و حساسیت بالا و پیچیدگی و تعدد قوانین، بدون کمک وکیل جرایم اینترنتی امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش کاماپرس، سهولت دسترسی به اینترنت، آمار جرایم اینترنتی را به شکل قابل توجهی افزایش داده است. کمک‌‌گیری از وکیل برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در تراکنش‌های مالی، خرید رمزارزها، قراردادهای الکترونیکی، انتشار محتوای دیجیتالی و همچنین ممانعت از تضییع حقوق موکل در صورت ارتکاب جرم اهمیت زیادی دارد.

در این گزارش، جرایم رایانه‌ای و نقش وکیل برای جرایم اینترنتی بررسی شده است.

چه مواقعی به وکیل جرایم اینترنتی نیاز است؟

استفاده آسان و گسترده افراد از اشکال متنوع اینترنت و تکنولوژی – از خریدهای اینترنتی ساده گرفته تا انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی، خرید و فروش رمزارزها و معاملات دیجیتالی – موجب شده که تقریبا همه افراد درگیر با اینترنت، در معرض جرایم اینترنتی قرار گیرند.

این جرایم حوزه نسبتا جدیدی از جرایم کیفری است که درک ابعاد پیچیده فنی آن توسط افراد عادی دشوار بوده و نیازمند بهره‌گیری از وکیل برای جرایم اینترنتی است. دو دلیل مهم‌ داشتن وکیل برای جرایم اینترنتی در ادامه آمده است.

راز آسمان پایتخت

حفاظت از حقوق افراد:  بهره‌مندی از تخصص وکیل برای جرایم اینترنتی به افراد کمک می‌کند که اولا از درگیر شدن با هر شکل از جرایم رایانه‌ای مصون مانده و دوما در صورت مواجهه با هرگونه از نقض حق اعم از نقض حریم شخصی، تهمت، افترا، نقض حق نسخه‌برداری و امثال آن از خود دفاع کنند.

مشاوره حقوقی معاملات دیجیتالی: معاملات آنلاین و قراردادهای حوزه تجارت الترونیک بخش مهمی از پرونده‌های جرایم سایبری را تشکیل می‌دهد؛ از این رو داشتن وکیل برای جرایم اینترنتی که آگاهی کاملی از قوانین این حوزه داشته باشد، برای جلوگیری از کلاهبرداری و سوءاستفاده از افراد و کسب و کارها بسیار کمک‌کننده است.

وکیل جرایم اینترنتی -کاماپرس

در چه مواردی می‌توان از وکیل جرایم اینترنتی کمک گرفت؟

جرایم اینترنتی شامل جرایمی است که با استفاده از ابزارهایی همچون رایانه، موبایل و سیستم‌های جانبی آن‌ها در بستر اینترنت صورت می‌گیرد. برخی از رایج‌ترین جرایم اینترنتی که در آن‌ها می‌توان از وکیل جرایم رایانه ای کمک گرفت، در ادامه بررسی شده است.

مزاحمت اینترنتی: ایجاد مزاحمت برای افراد از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به هر شکل، یکی از پرونده‌های اینترنتی رایج در مراجع قضایی است.

سرقت و کلاهبرداری: کلاهبرداری‌های اینترنتی به ویژه در معاملات و خرید و فروش‌های آنلاین به شدت رواج دارد. حضور وکیل برای جرایم اینترنتی در این نوع کلاهبرداری به ویژه در مواردی که کالای خریداری شده دارای ارزش بالایی است، اهمیت بسیاری پیدا می‌کند.

نشر اکاذیت و هتک حیثیت: بسیار پیش می‌آید که برخی افراد با هدف بی آبرو کردن یک شخص حقیقی یا حقوقی به انتشار مطالب دروغین و کذب علیه او می‌پردازند. این نوع از جرایم اینترنتی که شامل توهین، افترا و تهمت نیز می‌شود، علاوه بر آثار مادی، آثار روانی نیز به دنبال دارد.

جرایم مربوط به ارزهای دیجیتال: جرایم مرتبط با ارزهای دیجیتال، شامل جرایمی است که در بستر رمزارزها و موارد مرتبط با آن‌ها مانند خرید و فروش این ارزها رخ می‌دهد. پیگیری این جرایم با توجه به زوایای فنی و پیچیدگی آن‌ها بدون وکیل غیرممکن است.

سایر جرایم: از دیگر جرایم اینترنتی رایج می‌توان به هک اطلاعات و رایانه‌های شخص، نقض قوانین کپی رایت، سرقت و دزدی محتویات آموزشی و نشر آن‌ها، سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران و نظایر آن اشاره کرد.

وکیل جرایم اینترنتی -کاماپرس

هزینه وکیل برای جرایم اینترنتی

هزینه وکیل جرایم اینترنتی با توجه به عوامل متعدد و براساس توافق میان وکیل و موکل صورت می‌گیرد. عوامل موثر در هزینه وکیل برای جرایم اینترنتی در ادامه بررسی شده است.

نوع جرم: نوع و میزان پیچیدگی جرم، یکی از عوامل مهم تعیین هزینه وکیل جرایم رایانه ای است؛ لذا هزینه وکالت کلاهبرداری ساده اینترنتی با هزینه حمله سایبری به سرورهای یک مجموعه متفاوت است.

تخصص وکیل: عامل مهم دیگر در تعیین هزینه وکیل برای جرایم اینترنتی، میزان تخصص وکیل است. طبیعتا دستمزد یک وکیل جرایم رایانه ای با تحصیلات و تجربه بالا با حق‌الوکاله یک وکیل بدون تجربه در حوزه جرایم سایبر یا یک وکیل پایه 2 متفاوت است.

اخذ وکیل برای جرایم اینترنتی با “دادپویان”

دادپویان، یک موسسه حقوقی معتبر و با تجربه است که با برخورداری از وکلای پایه یک دادگستری، خدمات ویژه‌ای را در حوزه‌های متنوع حقوقی مانند حقوق کیفری، خانوادگی، ارث، ملکی و جرایم رایانه ای و اینترنتی، به مراجعین خود ارائه می‌کند.

این موسسه با بیش از 30 وکیل پایه یک دادگستری متخصص در حوزه‌های جرایم رایانه ای، سایبری و اینترنتی، جرایم آنلاین و فضای مجازی، جعل و کلاهبرداری رایانه ای یا اینترنتی، انواع رمز ارزها و نظایر آن همکاری می‌کند. برای بهره‌مندی از خدمات دادپویان می‌توان به سه شکل تلفنی، حضوری و تصویری با این مجموعه در ارتباط بود.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه حقوقی دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز