چند نفر برای بیمه بیکاری ناشی از کرونا ثبت نام کردند؟

با تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و خدماتی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز ثبت نام غیرحضوری کارگران برای دریافت بیمه بیکاری خبر داد. طبق اعلام محمد شریعتمداری، کارگران شغل از دست‌داده مشمول قانون کار برای درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند.

به گزارش کاماپرس، طیق دستورالعملی که پس از توئیت محمد شریعتمداری توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی منتشر شد، جهت حمایت از کارفرمایان و کارگران بیکار شده به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی کارگران بیکار شده لازم است در سامانه  bimebikari.mcls.gov.ir جهت دریافت مقرری بیمه بیکاری (به مدت سه ماه از ابتدای اسفند تا پایان اردیبهشت ۹۹) ثبت نام کنند تا فارغ از تشریفات قانونی، حداقل حقوق ماهیانه قانون کار در زمان موصوف دریافت نمایند.

بر اساس این دستورالعمل، در مدت مذکور کارفرمایان ضمن معافیت از پرداخت حقوق کارگران از پرداخت حق بیمه آن‌ها نیز معاف هستند. از سوی دیگر، اگرچه مراحل اولیه این فرآیند کاملا آنلاین صورت می‌گیرد اما متقاضیان می‌بایست با دریافت کد رهگیری، مراحل پایانی ثبت نام خود را به صورت حضوری و در اداره کار مورد نظر خود نهایی کنند.

مطالب مهم را از دست ندهید 

آمار ثبت‌نام‌کنندگان بیمه بیکاری در تهران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از ثبت نام هفت هزار و ٧٥٢ نفر که در اثر شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند در سامانه درخواست بیمه بیکاری خبر داد. پروانه رضایی بختیاری در این رابطه افزود: «براساس دستورالعمل شرایط قانون کار، حداقل ٥٥ درصد از  بیمه بیکاری بر مبنای کسر حق بیمه فرد قبل از بیکاری و به ازای هر یک از اعضای تحت تکفل معادل ١٠ درصد به این میزان افزوده می‌شود و حداکثر تا ٨٠ درصد بر مبنای کسر بیمه می‌تواند افزایش یابد.»

آریاک سفر

بیمه بیکاری به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

بنابر گفته این مقام مسئول، کارگرانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شده‌اند و اطلاعات خود را در سامانه بیمه بیکاری ثبت کرده‌اند از اسفندماه سال گذشته تا اردیبهشت ماه امسال به آن‌ها بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد.

برای ثبت نام بیمه بیکاری چند روز فرصت داریم؟

براساس قانون، افراد بعد از بیکار شدن ٣٠ روز مهلت دارند در سامانه درخواست بیمه بیکاری اطلاعات خود را ثبت کنند و در صورتی که فردی دلیل موجه برای ثبت نام نکردن، داشته باشد با بررسی عدله در صورتی که به تایید هیات حل اختلاف برسد تا ٩٠ روز از زمان بیکاری می تواند نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه مذکور اقدام کند.

مرتبط با : سازمان تامین اجتماعی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

8 دیدگاه برای “چند نفر برای بیمه بیکاری ناشی از کرونا ثبت نام کردند؟

  1. شهرام سهرابی گفته:

    باسلام به شما عزیزان من جوانی هستم ۳۳ساله مجرد و سرپرست پدرومادرم رادارم و سن آنها بالای ۶۵به بالااست و هیچ درآمدی نداریم وتونون خودمان مانده ایم ازشماخواهش میکنم به درد ودل مابرسید و هیچی نداریم از اول کرونا تااین
    روزها بیکارهستم که نزدیک ۴۰ روزاست کروناوجوددارد وتوخانه خود قرنطینه هستیم بیرون نمی رویم باتشگرازشما منتظرجواب شماهستیم

  2. علیرضا حیدرنسب گفته:

    باسلام اینجانب متآهل ودارای دوفرزند هستم وبیکار ساکن شهرستان لاهیجان
    درامدی هم ندارم طوری که هزینه بیمه سلامت خود وخانواده ام رایگان بود درشرایط کنونی (بیماری کرونا) شما بگویید چه کنم تا پیش ازاین زباله های خشک در سطح شهر جمع کرده و حد اقل درامد داشتم بسته های حمایتی دولت هم شامل حال ما نشده تکلیف ما چیست.

  3. دربه در گفته:

    با سلامو خسته نباشید ،من الان تو سامانه بیمه بیکاری ثبت نام‌کردم ،،سوالم اینه ک امثال منی که تو سامانه ثبت تام کردیم کی این حقوق بیمه بیکاری برای ما‌ واریز میشه ؟
    خاهشا بگید
    الان تو شرایط سختی زندگی میکنیم خدایی افرادی هستن‌ برا نون شبشون موندن !

  4. بهار گفته:

    باسلام
    ما چون کارمون طوریه که با دفترچه و مریض سروکار داریم از پانزده اسفند تعطیل کردیم امروز که رفتم ثبت نام کردم گفتن مهلت تموم شده . یکی نیست بگه خوب وقتی قراره ندین چرا الکی مردم و دلخوش میکنین . بخدا دیگه بریدیم

  5. حمید گفته:

    با سلام
    محل کارم تهرانه و محل زندگیم مشهده.اقدام کردم برای ثبتنام اینترنتی.همون اولش استان تهران رومشخص میکنم پیغام میده ک ۷۲ ساعت بعد اقدام کنید.۴روزه همین پیغامومیده.تااخرفروردین مهلت ۳۰ روزه من تموم میشه.حضوری هم ک کسی جوابگونیست پس چکارمیشه کرد.
    لطفا راهنمایی کنید.

  6. داوود گفته:

    سلام .بنده 38 سال سن دارم متاهل هستم و یک فرزند دارم و بیکار هستم..اداره کار 150 داده بودم برای پیدا کردن کار که وضعیت کار هم الان کرونا نابود کرده..کمک های دولت هم من نمیدونم به کی میرسه کلا..کرایه خونه که عقب افتاده الان واقعا خورد و خوراک رو واقعا شرمنده خونوادم شدم..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز